برخی کلیات درباره اهمیت و جایگاه شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی ساختمان

جزئیات شیشه دوجداره
2,396

برخی کلیات درباره اهمیت و جایگاه شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی ساختمان

شیشه یکی از مصالح بسیار مهم در صنعت ساختمان می باشد که بویژه بجهت انتقال مناسب نور, همیشه از اهمیت قابل ملاحظه برخوردار بوده است. ترکیب اصلی شیشه از سیلیسیم می باشد که تنها بصورت ترکیبی در طبیعت یافت می شود. برای اینکار سنگ شیشه را در کوره ها ذوب کرده و سپس طی فرایندی به تخلیص سیلیسیم از آن می پردازند.


نمای بخشی از داخل یک کوره ذوب سنگ شیشه

صنعت شیشه هم مثل دیگر صنایع در این سالها بشدت متحول شده و به این ترتیب صنعتگران موفق به تولید شیشه های مختلف ( از جمله انواع شیشه مصنوعی ) با دهها کاربری گوناگون شده اند.  شیشه های ” لمینیت ” و ” سکوریت ” از انواع شیشه های نشکن هستند که امروزه دارای مصارف متعددی ( از جمله در صنعت ساختمان ) می باشد.

شیشه با وجودی که بجهت انتقال نور ( از جمله روشنائی و گرمای خورشید ) نسبت به دیگر مصالح ساختمانی موقعیت ممتازی دارد, اما در گذشته بواسطه شکنندگی فوق العاده, فوق العاده آسیب پذیر و خطرناک هم بود. این ضعف های شیشه با تکنولوژی های جدید ( از جمله در تولید انواع شیشه های مصنوعی ) بشکل قابل ملاحظه ای برطرف شده است. ” شیشه های سکوریت ” یک از انواع ” شیشه های نشکن ” است که در مقابل ضربه و تغییرات شدید گرما و سرما, بسیار مقاوم می باشد.


بخشی از خط تولید شیشه در یک کارخانه شهر صنعتی البرز ( قزوین )

یکی از تکنیک های جدید در تولید انواع شیشه, شیشه هائی است که شامل لایه های گوناگونی می باشند و هریک از این لایه, ویژگی خاصی به محصول نهائی می بخشند. در تولید شیشه سکوریت نیز لایه چسبی استفاده میشود که بواسطه آن, شیشه اگر هم بشکند, فرو نمی ریزد. بهمین جهت از این شیشه بعنوان جداکننده ایمن بسیار کارآمد در مواقع آتش سوزی, در ورودی هر طبقه ساختمان استفاده میشود.

استحکام و شفافیت ” شیشه های سکوریت ” باعث شده این شیشه, از نظر امنیت هم از موقعیت قابل توجهی برخوردار گردد. به این ترتیب با استفاده از شیشه سیکوریت برای جدا کردن فضاهای گوناگون, هم نگهبانان دارای دامنه دید کافی از کل محیط بوده و نیز امکان استفاده از انواع دوربین مداربسته برای مدیریت حفاظت فراهم است.

از شیشه های سیکوریت برای پارتیشن ( بویژه در ادارات ) نیز بسیار استفاده میشود. به این ترتیب ضمن نوعی شفافیت و سرعت در انجام کارها, محیط کار هم قدری صمیمی تر میشود. در این روش, کارمندانی که کارشان بنوعی بهم مرتبط است, بدون نیاز به تردد اضافی میتوانند با استفاده از علائم اشاره و . . . نیز مسائل را بهم منتقل نمایند.

شیشه ها را از نظر ساخت به دسته های گوناگون تقسیم میکنند. شیشه های مسطح ( flat ), مات و مشجر از جمله این شیشه ها هستند. شیشه ها از نظر رنگبندی, استحکام, ایمنی و . . . فرم  نیز شامل انواع مختلف اند. ” شیشه های های خم ” یکی از انواع شیشه از نظر فرم بشمار میرود. هر یک انواع شیشه, ویژگیها و کاربرد خاصی در صنعت ساختمان ( از جمله در دکوراسیون داخلی ساختمان ) دارند.


برای جابجائی ایمن شیشه در شهر از وانت هائی مجهز به نوعی ” خرک ” استفاده میشود.

از انواع جدید شیشه, شیشه های دوجداره است که بجهت عایق حرارت و صدا بودن کاربردهای وسیع در صنعت ساختمان یافته است. شیشه دوجداره نه تنها جایگاه مهمی در بحث مهم ” مدیریت انرژی ” دارد, بلکه بواسطه عایق صوت بودن نیز بسیار مورد توجه انسان امروز را جلب کرده که بیش از هر زمانی, به آرامش وخلوت نیاز پیدا کرده است. مصرف شیشه های دوجداره با توجه به میزان آلودگی صوتی شهرهای امروز نیز بویژه از اهمیت یافته است. ما در آینده درباره مسائل فنی ” شیشه های دوجداره ” بیشتر گفتگو خواهیم داشت.


ساختمان شیشه دوجداره

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداره, کاری نیست که در خلاء انجام گیرد. مناسبترین طراحی وقتی جواب میدهد که مبتنی بر مجموعه نیازهاروحیات, بودجه و . . . فرهنگ زندگی هر مشتری خاص صورت گرفته باشد. اغلب کسانی که سفارش طراحی خاصی برای دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارشان  به یک دفتر دکوراسیون یا فروشگاه شیشه میدهند, معمولا تنها وقتی حس خوبی نسبت به یک کار پیدا میکنند که طرح پیاده شده و به انجام رسیده باشد.

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره شیشه های سکوریت اختصاص داشت. ما و شما در آینده بجز درباره دیگر انواع شیشه های ساختمانی, راجع به هر یک مسائل مرتبط با این همین شیشه ( از جمله اصول ایمنی و فنی حمل, نصب, استفاده و نگهداری شیشه سکوریت ) بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ما درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله مسائل مرتبط با انواع شیشه های ساختمانی ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

یکی از مسائل مهم در کارهای شیشه ای, مشکلات و مسائل ایمنی نظافت شیشه پنجره ها از بیرون ( نمای ساختمان ) است. ویدئو پیوست نمونه ساده و در عین حال عملی ابزار دستی را به نمایش میگذارد که با استفاده از آن میتوان براحتی نمای بیرون شیشه ها را بخوبی نظافت کرد :

https://www.instagram.com/p/B8Igwa_nrLH/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.