برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان- پنج

دور کاری
2,300

پنج – نیاز ها

با سلام.

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداره, کاری نیست که در خلاء انجام گیرد. مناسبترین طراحی وقتی جواب میدهد که مبتنی بر مجموعه نیازهاروحیات, بودجه و . . . فرهنگ زندگی هر مشتری خاص صورت گرفته باشد. اغلب کسانی که سفارش یک کار ( از جمله طراحی دکوراسیون داخلی منزلشان ) را به یک دفتر دکوراسیون یا فروشگاه تزئیناتی میدهند, معمولا تنها وقتی حس خوبی نسبت به یک کار پیدا میکنند که طرح پیاده شده و به انجام رسیده باشد.

ما در سلسله یادداشتهای ” برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ” می کوشیم بتدریج مجموعه عوامل موثر بر یک طراحی ایده ال را با علاقمندان به هنر معماری در میان بگذاریم. این مطالب زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

از جمله مسائل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان, ملاحظه نیازمندی های مادی یا روحی هر فضای جداگانه در منزل یا . . . محیط کار است. گاهی ممکن است برخی فضاها با هم قدری تداخل داشته باشند. در این موارد بهتر است طراحی میانه ای صورت گیرد که لازمه نیازهای هر دو فضا باشد. برای نمونه در آپارتمانهای متراژ پائین, اغلب هال و پذیرائی در هم ادغام شده و فضاهای جداگانه ای را در منزل تشکیل نمیدهد.

گاهی برخی محدودیتها باعث میشود فضای کار شخص در همان اطاق خواب او باشد. برخی اشخاص مجبورند بخشی از کارشان را به منزل بیاورند ( اهل تدریس از این جمله اند ). برخی کارشان, قدری یا به تمامی با دور کاری همراه است. تعداد قابل توجهی از خانمهای خانه دار ( از جمله برخی آرایشگرها ), به دلائل گوناگون علاوه بر امور خانه دست اندرکار مشاغلی هستند که عمدتا در خانه انجام میشود.


امروزه یکی از روشهای رو به گسترش اشتغال, ” دور کاری ” است !

خیلی از اهالی فرهنگ کارشان را در خانه انجام میدهند. با اطمینان میتوان گفت که شعر و آهنگ بسیاری از ترانه ها در خانه هائی سرائیده یا ساخته شده که محل زندگی شاعر و آهنگساز مربوط بوده است.

بسیاری از اختراعات و اکتشافات علمی در آزمایشگاهها و محیطهای صنعت و کار بدست آمده, اما کم نیستند کتابهای شعر, داستان, تاریخ و . . . فلسفه, که در بخش اعظم یا همه اشان در خانه هائی تالیف و ترجمه شده اند که مسکن شعرا, ادیبان, محققین و . . . فیلسوفان مربوطه بوده اند.

امروزه بسیاری از دانشمندان و متخصصین در آزمایشگاهها و محیطهائی کار میکنند که بجهت سکوت و آرامش لازم برای چنین تحقیقات, ارباب رجوع آنچنانی ندارند. اما کم نیستند محیطهای کاری که ضمن انجام سفارشات معمول روزانه,  ممکن است محل مطالعه, تحقیق و . . . آزمایش های مرتبط کارشناسانی هستند که در چنین محیط هائی به کار اشتغال دارند.


دکوراسیون یک آزمایشگاه حتما مناسب تمرکز لازم در چنین محیط هائی طراحی میشود !

میگویند در ساختمان جدید Google , فضاهای استراحتی تدارک شده که کارمندان شرکت هر وقت در طول کار که نیاز به استراحت فکری یا بدنی داشتند, میتوانند در سکوت و آرامش کامل از آنها استفاده نمایند. این گونه محل های استراحت از قدیم الایام در دفاتر کار بسیاری از کارآفرینان ایران نیز وجود داشته که بویژه در میانه کار روزانه از آن استفاده می نموده اند.

غرض از ذکر مثالهای فوق آنست که هر طراح موفق دکوراسیون داخلی ساختمان, علاوه بر دانش معماری و تسلط به هنرهای زیبا لازم است از طریق آشنائی با ویژگیهای زندگی یا . . . کار هر مشتری, با توجه نیازهای خاص هر فضای مسکونی یا . . . اداری مشخص دست به طراحی خاص آن فضای مسکونی, دفتر کار یا اداری بزند.

آنچه گفته شد برخی کلیات در زمینه نیازهای مادی و روحی هر فضای مشخص در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان یود. ما و شما بعدا بیشتر و به تفصیل درباره جزئیات هر یک از این موارد گفتگو خواهیم کرد.

سلامت و پایدار باشید.

     تهران – 26 آبان 98

یکی از جلوه های نزدیکی هنر و صنعت, دستگاههای CNC است. ویدئو پیوست نمونه ای از عملکرد این دستگاه می باشد که گرچه با کمترین دخالت دست انجام میشود, اما ساخته و پرداخته ذهن خلاق و هنرمندانه یک صنعتگر است.

https://www.instagram.com/p/B7sxvU2nCk5/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.