برخی نکات عمومی درباره اهمیت و جایگاه انواع لوازم بهداشتی در دکوراسیون داخلی ساختمان

شیرآلات ظرفشوئی
2,077

برخی نکات عمومی درباره اهمیت و جایگاه انواع لوازم بهداشتی در دکوراسیون داخلی ساختمان

با سلام.

شاید تا چندی پیش قدری مشکل بود که بین لوازم بهداشتی منزل یا دفترکار و اداره با ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” ارتباطی تصور کنیم. این وسائل عمدتا جنبه های کاربردی داشتند و چه در طراحی, تولید و . . . نصب, کمتر به جنبه های زیبائی شناسی آنها توجه میشد. کسانی که سنی از ایشان گذشته یادشان هست که استفاده از شیرهای آب قدیمی چقدر دردسر داشت و نظافت لوازم بهداشتی گذشته چقدر سخت و پر زحمت بود.


شاید این سختی تامین آب, چندان هم بچشم گذشتگان نمی آمده است !

شاید این از تبعات زندگی مصرفی باشد, اما بزعم ما موضوع به این سادگی ها هم نیست. روزگاری انسان ها آنقدر با طبیعت و اجتماع آمیخته بودند که احتیاجی نداشتند با نگاه به طراحی زیبای یک شیر آب, دوش, وان حمام یا . . . سینک ظرفشوئی, قدری از عطش زیبائی شناسی خود را فرو بنشانند و باصطلاح امروز ” حال ” کنند.

زمانی بود که هر خانواده, با هر اندازه از بضاعت مالی, هفته ای یک یا چند شب, اگر مهمان نداشت, مهمان خانه دیگری بود. آخر شب کوچه های باریک و دراز, پر از صدای مردمی بود که داشتند مهمانانشان را به گرمی و محبت بدرقه کرده, باصطلاح ” راه ” می انداختند. خیلی از خانواده ها تلویزیون ( و حتی رادیو ) نداشتند. اما همین بهانه ای بود تا یکی در کوچه به نوبت همه همسایه ها را شب ها به خانه اش دعوت کند تا به تماشای فلان برنامه تلویزیونی,در واقع گرد هم آیند.

این سایت محل پرداختن به ریشه این مسائل نیست. اما واقعیت آنست که انسان امروز, تنهاترین انسان همه تاریخ است. پس عجیب نیست که او اینهمه به گوشه گوشه محل کار و زندگی اش می پردازد و شهرداری ها میکوشند شهرها را خانه مردمانی کنند که در آن زندگی و کار میکنند !

به این ترتیب وقتی صبح از خواب بیدار می شویم, باید از دست زدن به شیر آب دستشوئی حس خوبی پیدا کنیم. همینطور موقع ظرفشوئی, حمام و . . . هم با اشیائی سرو کار داریم که دیگر مثل گذشته فاقد روح و حس نمی باشند. زمانی حکیم نیشابور دسته کوزه را به دست یار تشبیه نموده بود که دست در گردن یار دارد. امروزه, همین نگاه در طراحی انواع لوازم بهداشتی ( چینی آلات بهداشتی, شیرآلات, آئینه حمام و . . . ) به عیان دیده میشود.


در طراحی شیرآلات امروز به راحتی میتوان نگاه پر از عشق و زیبائی شناسی حکیم نیشابور را مشاهده کرد !

با این مقدمه روشن است که لوازم بهداشتی منازل امروز, دیگر نه تنها جنبه کاربردی, بلکه بیش از پیش جنبه زیبائی شناسی یافته اند. پیشرفتهای صنعت, نه تنها مواد جدیدی را برای تولید انواع لوازم بهداشتی فراهم آورده, بلکه کاربرد آنها را نیز رفته رفته آسانتر نموده است. امروزه هر کودک خردسال, کهنسالان و بیماران کم توان, به آسانی میتوانند از لوازم بهداشتی استفاده کنند که مطابق نیاز ایشان ساخته و پرداخته اند.

لوازم بهداشتی امروز, نه تنها بجهت تنوع بینظیر در طراحی, بلکه بواسطه مصالح بکار رفته در ساختمان آن نیز بکلی با گذشته متفاوتند. تنوع لوازم بهداشتی موجود در بازار امروز بقدری است که اگر کسی در تصمیم قدری مردد باشد, معمولا با هر سلیقه و نیاز, حداقل دهها نمونه مناسب را می یابد که زمانی طولانی را باید معطل انتخاب بین این یا هریک دیگر نماید.


امروزه حمام و دستشوئی, تنها جائی برای نظافت و استحمام نیست !

آنچه گفته شد, تنها کلیاتی درباره اهمیت و جایگاه انواع لوازم بهداشتی بود. ما و شما بعدا درباره هریک از این موارد بیشتر و به تفکیک گفتگو خواهیم داشت. سایت ” دکوراسیون بهفرم “ در وهله نخست می کوشد اطلاعات لازم درباره مجموعه مسائل مرتبط با دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله اصول لوله کشی و نصب انواع چینی آلات بهداشتی و . . . شیرآلات ) را در اختیار عموم قرار دهد.

گام دوم انشاالله با همراهی دست اندرکاران محترم این صنعت, از جمله شرکتهای دست اندرکار واردات و تولید انواع لوازم بهداشتی و ملزومات مربوطه عملی خواهد گردید تا بدینوسیله علاقمندان بتوانند ضمن آگاهی کافی, آنچه باب نیاز و سلیقه اشان است را بصورت اینترنتی یا مستقیم تهیه نمایند. به این ترتیب در همینجا از کلیه دست اندرکاران, از جمله شرکتهای تاسیساتی و پیمانکاران محترم صنف تاسیسات درخواست میکنیم تا از این موقعیت برای معرفی و تبلیغ نمونه کارهائی که اجرا کرده اند, استفاده نمایند.

دکوراسیون بهفرم ” می کوشد رابط مناسب و آنلاینی بین کلیه دست اندرکاران و علاقمندان کلیه رشته های ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” باشد.

یکی از نمونه های مدرن طراحی حمام در معماری, استفاده از انواع شیشه است. ویدئو پیوست نمونه جالبی از شیشه هوشمند را به نمایش میگذارد که در موقع لزوم میتوان آنرا مات نمود :

https://www.instagram.com/p/B8lQhaVjvTj/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.