برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان- دو

اطاق خواب مستر
2,183

دو – فرهنگ زندگی

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداره, کاری نیست که در خلاء انجام گیرد. مناسبترین طراحی وقتی جواب میدهد که مبتنی بر مجموعه نیازهاروحیات, بودجه و . . . فرهنگ هر مشتری خاص صورت گرفته باشد. اغلب کسانی که سفارش یک کار ( از جمله طراحی دکوراسیون داخلی منزلشان ) را به یک دفتر دکوراسیون یا فروشگاه تزئیناتی میدهند, معمولا تنها وقتی حس خوبی نسبت به یک کار پیدا میکنند که طرح پیاده شده و به انجام رسیده باشد.

ما در سلسله یادداشتهای ” برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ” می کوشیم بتدریج مجموعه عوامل موثر بر یک طراحی ایده ال را با علاقمندان به هنر معماری در میان بگذاریم. این مطالب زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

یکی از مسائل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان, فرهنگ زندگی هر مشتری است. سلیقه و اعتقادات خاص هر شخص درباره زندگی, اصولا تابع فرهنگ زیستی خانواده, محله, شهر, کشور و . . . جهانی است که او در آن بالیده و زندگی میکند. لذا یک طراح دکوراسیون داخلی ساختمان, علاوه بر تسلط معین بر اصول معماری و هنرهای زیبا, لازم است شناخت مناسبی درباره فرهنگ زندگی زمان و زمانه خود و کسانی داشته باشد که به او سفارش کار میدهند.


شاید کسانی بسیار راحتترند که بجای استراحت بر یک راحتی تمام پارچه, گاهی به پشتی تکیه داده, پایشان را دراز کنند و خود را روی فرش relax نمایند !

این شناخت از دو راه مطالعه و گفتگو میتواند بدست آید که بویژه وجه گفتگو با مشتری, بسیار حائز اهمیت است. هر کس با هر موقعیت اجتماعی ( میزان تحصیلات و . . . موقعیت شغلی ) , ممکن است دارای مجموعه ای از نگاه مدرن یا سنتی به هر مسئله شمخص و جداگانه زندگی داشته باشد. پیش از این یادآور شدیم که در روزگارما مسائل فردی مردم ( از جمله سلیقه خاص هر کس برای استفاده یا عدم استفاده از انواع وسائل زندگی, خواب و . . . خوراک ) نسبت به گذشته بسیار اهمیت یافته است. به این ترتیب آنچه واقعا اهمیت دارد این نیست که امروز چه چیز یا چه چیزهائی مُد است و ” امروزین ” پنداشته میشود. بلکه مهمتر آنست که نحوه زیست هر کس ( از جمله دکوراسیون منزل یا محیط کار او ) چقدر برایش خوشایند است و در آن احساس راحتی و آرامش میکند.

اما از آنجا که انسان امروز نیازمند ارتباطات معین اجتماعی ( از جمله روابط عمومی شخصی و کاری ) نیز هست, طراح دکوراسیون داخلی ساختمان نمیتواند نسبت به سلیقه روز مردمانی که با هر مشتری روابط دارند, بی توجه باشد. به این ترتیب شاید لازم آید که در برخی فضاهای خصوصی تر منزل یا محیط کار به سلیقه شخصی مشتری و در جاهای دیگر به فرهنگ عام زندگی مردم آن شهر, کشور یا . . . صنف, بیشتر توجه شود.


شاید کسانی راحتترند که همه چیز دم دستشان باشد !

این دوگانگی ناگزیر, البته کار طراح دکوراسیون داخلی ساختمان را قدری مشکل میکند. او باید در تعامل با مشتری بکوشد تا نوعی از انتخاب ها و چیدمان دکوراسیون را برای هر فضای مسکونی یا . . . دفتر کار پیشنهاد نماید که مشتری بعد از اتمام کار و در موقع استفاده, هم خود احساس رضایت نماید و نیز از بازخوردهای مناسب کسانی که در رابطه با او هستند احساس مثبتی داشته باشد.

خوشبختانه در بازار امروز دکوراسیون داخلی ساختمان, آنقدر تنوع وجود دارد که طراحی که به بازار احاطه کافی داشته باشد, براحتی میتواند چندین انتخاب مناسب را پیش روی هر مشتری بگذارد تا او با توجه به فرهنگ زیستی و سلیقه زندگی و . . .  کار خود, از میان آنها یکی را که بیشتر می پسندد, برگزیند.

از آنجا که ” زندگی ” و . . . ” کار ” دارای بینهایت جزئیات مشخص است, سایت ” دکوراسیون بهفرم “ خواهد کوشید در آینده این موضوع را با مثالهای مشخص در هر زمینه پی گیرد.

یکی از کارهای هنری در سیمانکاری, اجرای ابزارهای گوناگون سیمانی, بویژه در نمای ساختمان هاست. ویدئو پیوست نمونه اجرای یک ابزار سیمانی را در قسمت ورودی یک ساختمان نمایش میدهد :

https://www.instagram.com/p/B8QS4y4nnqv/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.