یادآوری نکاتی درباره زیرسازی انواع کفپوش

اهمیت مرور در فرایند یادگیری
43

یکی از مسائلی که از طریق گوناگون با ” دکوراسیون بهفرم ” در میان گذاشته میشود, موضوع زیرسازی برای نصب انواع کفپوش PVC است. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” هم جالب و مفید باشد, خلاصه ای از مساله را جهت یادآوری اینجا هم باشتراک میگذاریم.

تفاوت بین عایقکاری بسترکار و عایقکاری در زیرسازی آنست که اولی مانع نفوذ رطوبت از لایه های زیرین خاک به زیرسازی شده و دومی بالعکس عمل میکند.

یک) نوع ملات برای استفاده در زیرسازی, ارتباط مستقیم با میزان ناترازی کف دارد. نرمه پودرسنگ و سیمان, تنها در آنگونه از زیرسازی کاربرد دارد که ناترازی کف حداکثر به یک سانتیمتر نمی رسد. در مورد ناترازی های بیشتر, باید قبلا از ملات ماسه و سیمان استفاده کرد.

اما در هر دو مورد, مقصود از افزودنی نظیر ” چسب بتن ” آنست که این پوشش کف, جنبه عایق رطوبت هم بیابد. درباره مجموعه این شرایط, انواع ملات لازم زیرسازی و . . . ” نسبت اختلاط ” هریک از این مواد و مصالح, یادداشتهای متعددی در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” وجود دارد که با جستجوی عبارت ” زیرسازی کفپوش ” میتوان به آسانی یافت و مطالعه نمود.

ضمنا روی دبه های ” چسب بتون ” نیز دستورالعمل های معینی از سوی هر تولیدکننده درج شده که در آن درباره نحوه افزودن این ماده شیمیائی – ساختمانی و نسبت استفاده آن در ملاتهای گوناگون, توضیحات کافی جهت استفاده مصرف کننده ارائه شده است.

دو) زیرسازی, بخش اساسی نصب هرگونه کفپوش ساختمانی, از جمله انواع کفپوش های PVC می باشد. ” زیرسازی ” خود, نیاز به مقدماتی, از جمله ” کف سازی ” دارد که شامل عایقکاری بستر کار هم میشود. این عایقکاری مانع نفوذ رطوبت از لایه های زیرین خاک به سطح کار میگردد و با عایقکاری زیرسازی کاملا تفاوت دارد.

نفوذ رطوبت از لایه های زیرین خاک, گاه میتواند موجب آنچنان پستی و بلندی گردد که بدون بازسازی اساسی قابل رفع و رجوع نیست !

درباره این موضوع هم در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” اطلاعات و راهنمائیهای متعدد وجود دارد که به طریق پیش گفته در دسترس عموم علاقمندان است.

سه) روش ما در سایت فنی- آموزشی ” دکوراسیون بهفرم ” آنست که حتی الامکان از تکرار مواردی که در یادداشتهای گذشته ” دکوراسیون بهفرم ” عنوان شده, امتناع شود. اما این نکته بهیچوجه به این معنی نیست که منکر اهمیت ” تکرار ” و ” مرور ” در امر مهم یادگیری باشیم.

امید آنکه همین اشارات مختصر, زمینه لازم را در اختیار بینندگان محترم ” دکوراسیون بهفرم ” قرار دهد تا با مطالعه مطالب مرتبط, با دانش و آمادگی لازم موفق به حل و فصل مسائل فنی پیش روی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.