برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 3

ویترین فروشگاهها
1,015

برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 3

درباره حد طرح مباحث متفاوت از مسائل فنی و تخصصی

در ضمن پرسشهای بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” به مواردی بر می خوریم که قدری جنبه کلی تر دارند. سایت ما اگرچه مختص مباحث مختلف این صنعت و هنر است, اما ضمنا و تا حد امکان میکوشیم تا با نگاهی نو و متفاوت به مسائل نظری نیز بپردازیم که با مبانی دکوراسیون داخلی ساختمان ارتباط دارد.


با خود و دیگران صادق باشیم !

در قسمت های قبل این مجموعه یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” درباره ” جایگاه و نقش تصاویر در انتقال مفاهیم فنی و تخصصی ” و ” درباره حد اختصار و حرمت نقل مطالب دیگران ” گفتگو کردیم. در این نوبت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که در یک سایت فنی و تخصصی چقدر میتوان به مباحثی اختصاص داد که گرچه کمابیش با مباحث اصلی فی المثل یک سایت دکوراسیون فاصله دارد, اما بسیار مورد علاقه جامعه بینندگان آنست ؟

نگاه و گشتی مختصر در مجلات تخصصی و صفحات مرتبط با دکوراسیون در فضای مجازی, نشان میدهد که در این مورد نیز سلیقه ها بسیار متفاوت است. مسلما هیچ کسب و کاری نمیتواند بدون ملاحظه علائق و خواستهای جامعه هدف خود, به کارش ادامه داده یا آنرا پیش ببرد.


هر رسانه و کسب و کار تنها بشرطی پایدار و رشد میکند که مراقب جامعه هدف خود باشد !

هر ارتباط انسانی ( از جمله در فضای رسانه یا . . . فروش ) نمیتواند تنها محدود به موضوعی خاص باشد. بهمین جهت علاقمندان به مباحث دکوراسیون نیز حتما دارای بیشمار علائق دیگر هم هستند که به نحوی بر نگاهشان به این موضوع نیز تاثیر میگذارد. معمولا کسانی در روابط عمومی موفق ترند که قادرند پیوندهائی متعدد و چندوجهی با علائق طرف ارتباط خود برقرار نمایند.

هر چند فضای رسانه های خارجی قدری بازتر است, اما هر رسانه جدی قطعا خط مشی مشخصی دارد که البته شامل حد نشر مطالبی نیز میگردد که ممکن است با هدف اصلی آن قدری فاصله داشته باشد. کار هر رسانه ( از جمله سایت ” دکوراسیون بهفرم ” ) از این نظر شبیه کار ” فروش ” است و مشکل بتوان دو فروشنده را یافت که نوع ارتباطشان با مشتری نظیر هم باشد.


هر رسانه نیز مثل هر فروشگاه دارای ویترینی است که علاوه بر جلب مخاطب, نشانه ای از نگاه مدیریت آنست !

مسلما هرچه دایره موضوعات گسترده باشد, جامعه مخاطبین آن رسانه نیز افزایش می یابد. استفاده از جلوه های بصری و . . . سلبریتی ها نیز در جلب هرچه بیشتر مخاطبان, نقشی غیرقابل انکار دارند. اما نکته مهم برای ما, وقت علاقمندان به مباحث دکوراسیون است که عمدتا بمنظور پاسخ به سوال خاصی به این سایت مراجعه میکنند.

تلاش ما آنست که بینندگان محترم در کمترین زمان ممکن, بیشترین اطلاعات لازم را بدست آورند. وجود مطالب و جلوه های بصری جذاب البته باعث جلب مخاطبان بیشتر میشود. اما همین حواشی ممکن است دوستانی را که بمنظور پاسخ به سوال فنی مشخص به سایت ” دکوراسیون بهفرم ” مراجعه کرده اند, قدری معطل یا سرگردان نماید.

هرچند فضای اینستاگرام جلوه و جذابیت بمراتب بیشتر می طلبد, اما آنجا نیز برای ما وقت بینندگان در درجه اول اهمیت است. بهمین جهت در اینستاگرام سایت ” دکوراسیون بهفرم ” نیز آگاهانه از صدا و تصاویر موسیقی, طبیعت و غیره بعنوان زمینه عکسها و مطالب, چندان استفاده نمی کنیم.


علاوه بر تبلیغات, هر مجله تخصصی تا حدی شامل مطالب و . . . تصاویری نیز هست که باعث جلب بیشتر مخاطبان میشود !

آنچه بیان شد تنها مربوط به موضوعاتی است که ارتباط چندانی با مباحث سایت ” دکوراسیون بهفرم ” ندارد. والا گاهی طی تماسها, مسائل اقتصادی, حقوقی و . . .  سلیقه ای نیز مطرح میشود که تا حد امکان به آنها می پردازیم. این مسائل ( و اختلافات ) ممکن است در مقاطع مختلف انتخاب تا استفاده از این ملزومات, برای همگان پیش آید.

در پایان ضمن تشکر مجدد از حسن ظن بینندگان گرامی سایت ” دکوراسیون بهفرم “, امیدواریم دوستان ما را از خودشان بدانند و با بیان نقدها و نقطه نظرات خود به ما یاری کنند تا بیشتر با علائق و مسائلشان آشنا شویم.

نسل امروز ” اره دو سر ” را تنها میتوانند در عکسهای قدیمی یا در موزه ها ببینند. ویدئو پیوست کارکرد نمونه ای از اینگونه اره ها را بنمایش میگذارد که البته توسط یک نفر انجام میشود. این اره که از فولادی متفاوت و جدید ساخته شده, از نظر شکل نیز با اره های دوسر قدیم که بسیار باریک و طولانی تر بودند, متفاوت است :  

https://www.instagram.com/p/COJEpU_H0yd/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.