برخی نکات درباره ویژگیهای خاص هر فروشنده دکوراسیون داخلی ساختمان

رضایت متقابل
2,236

برخی نکات درباره ویژگیهای خاص هر فروشنده دکوراسیون داخلی ساختمان

یکی از مباحث بسیار مهم در هر کار, از جمله حرفه دکوراسیون داخلی ساختمان , مبحث ” فروش ” است. در بدو امر بنظر میرسد ” فروش ” نیز مثل هر حرفه دیگر, باید دارای ویژگیهای منحصربفردی خود باشد. این موضوع بویژه از اینجهت اهمیت دارد که همه شاهدیم که نه تنها هر فروشنده در کار خود موفق نیست, بلکه برخی فروشگاهها ( حتی در یک راسته ) هم نسبت به فروشگاههای نظیر خود از بازار بهتری برخوردارند.


یک فروشنده خوب پیش از پول, به اعتبار خود و رضایت هر دو طرف می اندیشد !

مسلما ” فروش ” نیز مثل هر شغل و تخصص دیگر, ویژگیهای مشخصی را میطلبد. اما بنظر میرسد با گذشت زمان, رشد جمعیت و گسترش تفاوتهای فردی در جوامع شهری و روستائی, این ” خصوصیات ” دچار تنوع بسیار زیاد شده باشد. به این ترتیب از جمله اصطلاحات نیازمند بازنگری اینهاست که ” فلانی استعداد فروشندگی ندارد” یا ” فلانی بدرد فروش نمیخورد“.

یکی از مشهورترین ویژگیهائی که همیشه برای فروشندگی عنوان میشود, برخورد گرم و جذاب است که به غلط به ” زبان بازی” تعبیر شده است. اما هریک از ما در ارتباطات روزمره با فروشندگانی سر و کار داریم که در رفتار و بیان, از جمله شکل و کیفیت عرضه کالا به مشتری, شاید تفاوتهای بسیار باهم دارند. به این ترتیب بنظر میرسد همانگونه که در جوامع صنعتی مدرن میزان فردیت بیشتر و بیشتر شده, روش های فروشندگی نیز میتواند بسیار متفاوت از هم باشد.

مسلما برخورد گرم و خوشروئی در جذب مشتری نقش بسیار اساسی دارد. اما تعریف هر فروشنده از ” خوشروئی ” ممکن است هیچ شباهتی بهم نداشته باشد.

جامعه شناسان معتقدند هر انسان دارای خصوصیات منحصربفرد ( unique ) است که آنها را کاملا از هم متمایز میسازد. به این ترتیب بنظر میرسد علاقمندان به هنر فروش, در کنار مطالعه و توجه به ویژگیهای فروشندگان موفق, باید دقت نمایند تا از تقلید رفتار دیگران جدا اجتناب نموده و در برخورد با مشتری, باصطلاح ” خودشان ” باشند.

آنچه برای مشتری قبل از هرچیز اهمیت دارد, صداقت فروشنده است. مشتری امروز, با هوش است و بخوبی تشخیص میدهد که برخورد ظاهری هر فروشنده تا چه حد واقعی یا تصنعی می باشد. او قبل از آنکه پیگیر کالائی با کیفیت و قیمت خاص باشد, در جستجوی فروشنده قابل اعتمادی است که نیاز او را درک کرده و نه کالائی را که خود دارد, بلکه معرف آن کالائی باشد که واقعا مورد نیاز خاص هر مشتری است.


اعتماد, ساختمانی است که همه با هم آنرا میسازند !

به این ترتیب بمرور زمان نه تنها هر فروشنده, مشتری های خاص خود را می یابد, بلکه هر مشتری هم جلب فروشنده خاصی میشود که بتدریج به او و سخنش اعتماد پیدا کرده است.

فروشنده موفق با نگاه بلندمدت, حتی زمانی که مشتری را به خرید کالای دیگران هدایت میکند نیز, در واقع فروش خوبی داشته است !

با آرزوی سلامتی و موفق برای همه دست اندرکاران عرصه فروش, ما و شما دراین بخش از سایت ” دکوراسیون بهفرم ” , درباره مسائل گوناگون فروش, بیشتر و به تفکیک گفتگو خواهیم داشت.

یکی از مسائل مهم در فروش ( از جمله در شاخه های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان ), قیمت است. بخشی از قیمت تمام شده هر محصول به میزان کار و دستمزدی مربوط میشود که برای طراحی و اجرای آن صرف شده است. ویدئو پیوست موردی را در مرحله سِفت کاری ساختمان به نمایش میگذارد که ضمن ایمنی بمراتب بالا, از هزینه های متعددی مثل کارگر و بنا, داربست و غیره نیز صرفه جوئی شده است :

https://www.instagram.com/p/B2i28uwpAHh/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.