برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 2

ژورنال دکوراسیون
1,388

برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 2

درباره حد اختصار و حرمت نقل مطالب دیگران

در ضمن پرسشهای بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” به مواردی بر می خوریم که قدری جنبه کلی تر دارند. سایت ما اگرچه اختصاص به مباحث مختلف این صنعت و هنر دارد, اما ضمنا قدری میکوشیم تا با نگاهی نو و متفاوت به مسائل نظری نیز بپردازیم که با مبانی دکوراسیون داخلی ساختمان مرتبط است.

در قسمت نخست به ” جایگاه تصویر یا ویدئو در انتقال مفاهیم تخصصی ” پرداختیم. در این قسمت درباره چند موضوع گفتگو خواهیم کرد که مربوط به ملاحظات ما در تدارک, تهیه و نگارش مطالب سایت ” دکوراسیون بهفرم ” می باشد. قبلا باید مجددا از حسن ظن بینندگان گرامی تشکر کنیم که موارد گوناگون را با ما در میان می گذارند.


اطلاعات عمومی و آموزش عملی, هر یک جایگاهی خاص در کسب مهارت های فنی و حرفه ای دارند !

یک ) روال ما بر اینست که در یادداشتهای راجع به هر موضوع فنی و تخصصی مرتبط با مباحث دکوراسیون داخلی ساختمان, مجموعه کلیات مرتبط با موضوع بازگو گردد. ما علاقه و اعتقادی نداریم که جای کلاسهای فنی و حرفه ای را بگیریم. لذا در این یادداشتها آگاهانه از ورود به جزئیات فنی بیشتر خودداری می کنیم.

اما گاهی در این یادداشتها به برخی مسائل و موضوعات, تنها اشاره ای گذرا شده و به مختصری اکتفا میشود. این اشارات گرچه بنحوی با هدف های آموزشی سایت ” دکوراسیون بهفرم ” ارتباط دارند, اما عموما شامل نگاه کلی ما به مسائل اجتماعی, روانشناسی و . . . زیبائی شناسانه معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان می باشند.

تصور ما بر اینست که دوستان علاقمند با همین تلنگر ذهنی, دنباله موضوع را ( چه در سایت و خارج آن ) خواهند گرفت. هدف ما عمدتا آنست که علاقمندان به این مباحث, تا حدودی با پیچیدگیهای هر موضوع آشنا شوند. والا ما نه قصد داریم و نه میتوانیم جای مطالعه کتاب, فصل نامه یا کلاس های تخصصی در مسائل مرتبط با معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان را بگیریم.


هرگونه آموزش مجازی, نمیتواند علاقمندان جدی به هر کار و حرفه را از مطالعه باز دارد !

دو ) در زبان فارسی مثلی هست که ” هیچکس ناخوانده, عالم نمیشود ! ”  ما نیز در ” دکوراسیون بهفرم ” آنچه میدانیم, حاصل تجربه و آموزشهائی است که در کار, زندگی و . . . تحصیل, از دیگران آموخته ایم.

درباره حقوق مولفین و مصنفین ( حق Copyright ) لازم است در فرصتی دیگر گفتگوئی جدی و مشروح داشته باشیم. اما صرف نظر از این بحث مهم و جدی, باشتراک گذاشتن نوشته ها و مطالب دیگران ( البته با ذکر منبع ) بسیار هم مفید است.

یکی از مراحل بسیار مهم در آموزش نیز ” تکرار ” می باشد. اما ما در تدارک و تهیه یادداشتهای سایت ” دکوراسیون بهفرم “, اساسا متکی بر تجربیات, دانش و آموزش شخصی هستیم که البته برایش توقفی متصور نیست !

از آنجا که چیزی و پدیده ای را در این جهان ” قرار” نیست, نمیتوان درباره هر موضوع نیز به تکرار مطالبی اکتفا کرد که پیش تر درباره اشان نوشته یا گفته شده است. گِلِ حیات را با حرکت و تغییر سرشته اند. تاکید ما بر تولید زنده و مستقل محتوی برای مطالب سایت ” دکوراسیون بهفرم “, نیز مبتنی بر همین روح زندگی است !


هر تغییر و تحول, لاجرم بر مفهوم بسیاری چیزها و پدیده ها نیز تاثیر میگذارد !

سه ) یکی از منابع تهیه مطالب سایت, سوالاتی است که بینندگان محترم با استفاده از روشهای گوناگون ” تماس با ما ” مطرح می نمایند. خوشبختانه امروزه شبکه های اجتماعی متعدد و بیشمار به همه کمک میکنند تا در جریان مباحث و سلایق روز ( منجمله در هر زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان ) قرار بگیرند.

معمولا در پی هر تصویر, ویدئو و مطلب ( post ) در این شبکه ها, سوالات و مطالبی بصورت پانویس ( کامنت ) مطرح میگردد که به ما نیز ایده میدهد تا به مسائلی بپردازیم که مورد توجه علاقمندان و دست اندرکاران این مباحث است.

در قسمت بعد این یادداشتها به این موضوع خواهیم پرداخت که تا چه حد میتوان به مطالبی پرداخت که گرچه مورد علاقه بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” می باشد, اما خارج از محدوده فنی- تخصصی و آموزشی است که معرف و مد نظر ما است.


مجلات تخصصی در زمینه دکوراسیون نیز علیرغم اهداف تبلیغاتی, سهم قابل توجهی در آموزش  همگانی و معرفی ایده های نو به عموم مردم دارند !

در پایان و ضمن تشکر مجدد, امیدواریم بینندگان گرامی ” دکوراسیون بهفرم ” کماکان با نقدها و راهنمائی های خود, یاری امان کنند تا بهتر از گذشته بتوانیم پیگیر برنامه ها و اهداف آموزشی سایت باشیم.

ویدئو پیوست ابزار جالبی را بنمایش می گذارد که با استفاده از آن میتوان تایلهای موزائیک, سنگ و . . . سرامیک را هنگام نصب روی کف, همسطح کرد :

https://www.instagram.com/p/CN0m6uGnhuR/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.