برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان- یک

حمل و نقل مبلمان
2,213

یک – اهمیت نظرسنجی

این یادداشت نخستین مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که با عنوان ” برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ” تقدیم خواهد شد. بزودی بخشهای دیگر این مجموعه را باشتراک خواهیم گذاشت که هر یک به تفکیک موضوع, به وجه معینی از طراحی در دکوراسیون داخلی ساختمان اختصاص دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداره, کاری نیست که در خلاء انجام گیرد. مناسبترین طراحی وقتی جواب میدهد که مبتنی بر مجموعه نیازهاروحیات, بودجه و . . . فرهنگ زندگی هر مشتری خاص صورت گرفته باشد. اغلب کسانی که سفارش یک کار ( از جمله طراحی دکوراسیون داخلی منزلشان ) را به یک دفتر دکوراسیون یا فروشگاه تزئیناتی میدهند, معمولا تنها وقتی حس خوبی نسبت به یک کار پیدا میکنند که طرح پیاده شده و به انجام رسیده باشد .


معمولا مشتری تنها زمانی به حس نهائی نسبت به سفارش خود را دست می یابد که کار تحویل شده و بانجام رسیده است !

ما در این سلسله یادداشتها می کوشیم بتدریج مجموعه عوامل موثر بر یک طراحی ایده ال را با علاقمندان به هنر معماری در میان بگذاریم. این مطالب زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

معمولا اشخاصی که مستقیما در کار اجرا ( از جمله نصب ) شرکت دارند, مناسبترین کسانی هستند که در جریان حس و حال مردم در پایان هر کار دکوراسیون داخلی ساختمان قرار میگیرند. یک فروشنده مبلمان که روزانه با دهها مشتری سر و کار دارد, ممکن است هرگز متوجه نشود که فلان مشتری, واقعا از خریدی که انجام داده چقدر راضی و خوشحال است. اما کسی که از طرف فروشگاه مامور تحویل بوده ( مثلا راننده وانت فروشگاه ), بخوبی میداند که آن مبلمان وقتی در جای خود چیده شد, از نظر ساکنین خانه چقدر با مجموعه دکوراسیون آن فضا یا خواست و نیاز ایشان مطابقت داشته است.

همینطور مدیر یک فروشگاه تزئینات داخلی ساختمان شاید به این زودیها متوجه نشود که فلان کاغذ دیواری واقعا چقدر به دل مشتری مربوطه نشسته است. اما نصابی که کاغذ دیواری را نصب کرده و تحویل داده, بخوبی متوجه شده که مشتری این کار روی دیوار را چقدر پسندیده است.


معمولا نصاب ها بیشترین ارتباط مستقیم با مشتری را دارند !

در این مورد بیشمار مثال میتوان زد. غرض ما از طرح موضوع, تاکید اهمیت نکته متاسفانه مغفولی است که همه از آن آگاهی دارند, اما کمتر کسی واقعا به آن اهمیت میدهد. بله منظور ما نظر سنجی است.

وقتی با آن راننده وانت, نصاب زحمتکش و . . . کارگر فنی یا خدماتی فروشگاه صحبت میکنید, تازه آنگاه متوجه میشوید که مدیران و مسئولان هر کارخانه تولیدی, دفتر پخش, فروشگاه و دفتر تزئیناتی چقدر نسبت به بازخورد سفارشات تحویل شده نزد این اشخاص بی توجه اند. هر راننده وانت, نصاب و . . . همیشه کلی حرف شنیدنی درباره مشتری ها دارد که معمولا کسی به آن اهمیت نمیدهد و ناشنیده در یاد ایشان تلمبار شده است.

گاهی برگه هائی تحت عنوان ” نظر سنجی ” , ” اعلام رضایت ” یا ” پیشنهادات و انتقادات ” در اختیار مشتری ها قرار میگیرد. اما نگاهی دقیق به جاهای خالی فرم, دستخط عجولانه و پاسخ های اغلب سرسری, گویای آنست که تنها وقت و هزینه صرف شده و این برگه ها اصلا بازتاب واقعی نظر مشتری نسبت به خرید خود نیستند.

ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم به دوستان همکار درس ” فروش ” بدهیم. ما خود را در این زمینه شاگرد همه ایشان میدانیم. اما گاهی هر راه رفته نیز, نیازمند بازبینی است ! ما و شما در آینده در این باره,در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم کرد.

یکی از وجوه تمایز بین معماری و مهندسی ساختمان, جنبه هنری بارز در نگاه مهندسین معمار است. ویدئو پیوست نمونه عملی این نگاه را در اجرای یک ویلا در منطقه ای جنگلی نمایش میدهد. چرخش ویلا حول مرکز آن, باعث تنوع دید ( view ) میشود که در این منطقه بویژه زیباست.

https://www.instagram.com/p/Bx1gA-qh4im/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.