برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 1

معماری مدرن
1,031

برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 1

جایگاه و نقش تصاویر در انتقال مفاهیم فنی و تخصصی

در ضمن پرسشهای بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” به مواردی بر می خوریم که قدری جنبه کلی تر دارند. سایت ما اگرچه اختصاص به مباحث مختلف این صنعت و هنر دارد, اما ضمنا قدری میکوشیم تا با نگاهی نو و متفاوت به مسائل نظری نیز بپردازیم که با مبانی دکوراسیون داخلی ساختمان مرتبط است. از جمله این موارد, جایگاه تصویر یا ویدئو در انتقال مفاهیم تخصصی می باشد.


گاهی یک تصویر, باندازه چندین صفحه مطلب حرف برای گفتن دارد !

حیات هر کسب و کار در هر شاخه دکوراسیون, از جمله رسانه با اقتصاد درهم تنیده است. لذا هیچ رسانه جدی بدون جلب مخاطبان هر چه بیشتر, نمیتواند به حیات خود ادامه دهد. اما هر رسانه نیز جامعه هدف معینی دارد. هدف ما از راه اندازی سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همچنانکه در معرفی آن آمده, در درجه اول بسط و تعمیق آگاهی عمومی در زمینه مسائل فنی, تخصصی و زیبائی شناختی شاخه های مختلف دکوراسیون است.

قبل از ادامه مطلب باید از حسن ظن دوستانی تشکر کنیم که نسبت به نگاه ما به مسائل نظری دکوراسیون داخلی ساختمان اظهار لطف میکنند.


رابطه اجزاء جامعه و هر علم یا تخصص, الزاما و همیشه شبیه تاثیر مستقیم هر کدام بر دیگری یا کل بر جزء نیست !

مسلما هر سایت در انتخاب میزان, کیفیت و نوع جلوه های بصری, دیدگاه خاصی دارد. طبق مبنی و روش ما در ” دکوراسیون بهفرم “, تصاویر و ویدئو ها صرفا وسیله و ابزاری است تا با کمک آنها بتوان مفاهیم هر یادداشت را بشکلی واضح تر در اختیار علاقمندان مباحث دکوراسیون قرار داد.

بدیهی است که وجود عکس در خلال یک متن تخصصی, آنرا جذاب تر میکند. ضمنا تصاویر همراه توضیحات مناسب که بجا هم انتخاب شده باشند, مسائل را ملموس تر نموده و به درک مطالب کمک میکنند.


آموزش سینما نیز که از بصری ترین هنرهاست, نیازمند مطالعه کتابهای متعدد فنی و تخصصی می باشد !

اما تمرکز ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” بیشتر بر ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه مباحث مورد نظر است. لذا تلاش می کنیم تصاویر و ویدئوها, اصل مطالب را تحت الاشعاع قرار ندهند.

عکس ها هرچند ابزار مناسبی برای انتقال مفاهیم بشمار می روند, اما هرگز نمیتوانند جای شرح و توضیحاتی را بدهند که بخش اصلی و ضروری هر متن تخصصی ( از جمله در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان ) را تشکیل میدهد. بهمین جهت اینستاگرام را صرفا محملی برای آشنائی و معرفی گسترده تر سایت ” دکوراسیون بهفرم ” میدانیم.

در قسمت بعد به این موضوع خواهیم پرداخت که تا چه حد میتوان به مطالبی پرداخت که گرچه مورد علاقه بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” است, اما خارج از محدوده فنی- تخصصی و آموزشی است که معرف و مد نظر ما می باشد.

با آرزوی سلامتی و حال خوب برای همگی, امیدواریم مشکل ” کرونا ” هرچه زودتر از جان و اقتصاد تمام مردم جهان و ایران رخت بر بندد !

ماشین آلات و ابزارهای امروز البته به نسبت گذشته, از توانائی های بمراتب بیشتر برخوردارند. با این وجود هنوز هم با ابتکار عمل میتوان دست به کارهائی زد که این توانائی ها را بشکل قابل توجه افزایش میدهند. ویدئو پیوست استادکار نجاری را نشان میدهد که بوسیله ماشین اره و با استفاده از قالبی ساده,  چند ضلعی های منتظم کاملا مساوی برش میدهد :

https://www.instagram.com/p/CMglyh1DYs0/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.