برخی نکات عمومی درباره اهمیت و انواع موکت

موکت پرز بلند
2,186

برخی نکات عمومی درباره اهمیت و انواع موکت

موکت, به نسبت محصول جدیدتر از فرش است و تاریخ تولد آن به روزگار فرش ماشینی و کمی بعد از آن میرسد. قیمت مناسب, پوشش کامل و آسانی استفاده و جمع آوری, از مزیتهای این نوع از کفپوش است که از اجزاء دکوراسیون داخلی ( هم در منازل, دفاتر کار و ادارات ) می باشد. موکت را میتوان از خانواده فرش ها دانست و نصب آنرا نیز اصطلاحا ” فرش کردن ” می نامند.


یکی از محاسن قابل توجه موکت, پوشش کامل تمام گوشه و کنار کف هر فضاست !

یکی از ویژگیهای تولید موکت, امکان تولید آن در هر طول است. همینطور موکت ها را میتوان به آسانی و کاملا دقیق برش داد. به این ترتیب امکان آن فراهم می آید که هر فضای بزرگ با هرگونه شکل هندسی و شکست را با استفاده از موکت, بشکل کامل فرش کرد.

موکت ها بجهت جنس, طرح, ضخامت, پُرز, فشردگی, قابلیت نظافت و . . . مقاومت سایشی تنوع بسیار زیاد دارند. ما بعدا بیشتر به انواع موکت مناسب برای جاهای پر تردد ( مثل راه پله, پاگرد, راهرو و سالن ها ), مکانهای عمومی و شخصی ( که از تردد بمراتب کمتری برخوردارند ) خواهیم پرداخت.

صنعت موکت در سالهای اخیر بقدری پیشرفت نموده که برخی از انواع موکت را شاید بتوان بعنوان جایگزین مناسب فرش نیز استفاده کرد.

ما و شما بعدا درباره هریک از انواع موکت و نیز تمام زمینه های مرتبط با این صنعت ( از جمله انواع طرح, رنگ و فشردگی در این صنعت ) به تفکیک و مفصل گفتگو خواهیم کرد.


مدتهاست که دیگر تنها موکت موجود در بازار, موکت کبریتی نیست !

ما و شما, اینجا باهم خواهیم کوشید تا اطلاعاتمان درباره مسائل موکت را مرتب افزایش دهیم. سایت “ دکوراسیون بهفرم ” بدون همفکری شما نمیتواند مدعی سایتی مرجع در زمینه گسترده دکوراسیون داخلی ساختمان باشد. تلاش ما بر اینست که انشاالله با کمک تولید کننده ها, وارد کنندگان و فروشندگان موکت, مرجع مناسبی نیز برای انتخاب و خرید ( هم مستقیم و اینترنتی ) بازدیدکنندگان محترم سایت بشویم.

یکی از مراحل انتهای کار نصب انواع موکت, برش مربوط به زوایای خاص انتهای کار در هر فضا است. ویدئو پیوست نشان میدهد که چگونه میتوان الگوی دقیقی برای برش این کنج های کار را فراهم کرد :

https://www.instagram.com/p/B7YDiGHhE70/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.