برخی نکات عام درباره ویژگیهای منحصربفرد لوازم دکوری ( اکسسوری ) هر منزل یا دفترکار

دوربین عکاسی آنالوگ
2,396

برخی نکات عام درباره ویژگیهای منحصربفرد لوازم دکوری ( اکسسوری ) هر منزل یا دفترکار

معمولا خانمهای خانه اند که پیگیر و علاقمند انتخاب, خرید و جابجائی لوازم دکوری ( اکسسوری ) منزل اند و در عوض بسیاری از آقایان, اینگونه هزینه ها را ” اضافی ” و وقتی که صرف آن میشود را ” بیهوده ” می پندارند. یکی از شکایات آقایان معمولا اینچنین است که : اینهمه خرت و پرت واقعا برای چه کاری است ! ؟


یادگاری های گذشته با مرور زمان, دیگر به آسانی قابل قیمت گذاری نیستند !

اگر نخواهیم از واژه عدم درک استفاده کنیم, شاید همین بی توجهی و نگاه سرسری بسیاری از آقایان است که باعث میشود خانمهای خانه بویژه به خرید لوازم دکوری روی بیاورند که معمولا قیمت ( و لاجرم کیفیت ) آنچنانی ندارد و بزودی با کوچکترین حادثه و برخورد, راهی سطل زباله میشود.

یکی از آفتهای موثر در مسائل دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله خرید برخی لوازم دکوری – اکسسوری ), چشم و همچشمی  است. ” چشم و همچشمی ” میتواند باعث برخی انتخاب و خریدها گردد که ممکن است نه چندان با مجموعه دکوراسیون هر منزل جور باشد و نه با فرهنگ و سنتهای هر خانواده مناسبت داشته باشد.

هر انسان در طول زندگی ( از جمله سفرها ) روزهای خوش و ناخوشایند و فراز و فرودهائی را از سر میگذراند که گاه قلب را مالامال از شعف کرده یا دل را سخت غمگین نموده است. یکی از معجزات زمان اینست که به مرور آن تلخ و شیرین روزگار را می زداید و آنچه بر جای میگذارد, حس دلنشین خاصی است که به آن ” نوستالژی ” میگویند و تقریبا غیرقابل وصف است.


یکی از معجزات زمان, زدودن تلخی و شیرینی لحظه ها و ته نشین حس دلنشینی در قلب آدمی می باشد که خاص و تقریبا غیرقابل توصیف است !

یکی از کارکردهای لوازم دکوری ( اکسسوری ) تجدید خاطرات است. هر وسیله یا چیزی که زمانی خریده ایم, اگرچه خود دارای هویتی خاص است, اما بیشتر ما را به تاریخ معینی مرتبط میسازد که برایمان با خاطرات خاصی عجین است. خریدهای ” یادگاری ” که در جریان هر مسافرت شخصی یا خانوادگی داخلی یا خارجی صورت گرفته, نیز همیشه یادآور خاطرات خاص آن سفر میتوانند باشند. عکسهای قدیمی از جمله همین خاطره سازهای زندگی اغلب ما بوده و هستند.

آنچه گفته شد را میتوان درباره لوازم دکوری ( اکسسوری ) هر فضای کار ( از جمله فروشگاه, دفتر کار یا کارخانه ) نیز مورد تاکید قرار داد. هر کسب و کار برای صاحب یا کارکنان آن, همراه خاطرات و یادگارهائی است که به نسبت تاریخ آن کسب و کار میتواند بیشتر هم باشد.

پیش از این اشاره کردیم که لوازم دکوری ( اکسسوری ) بنوعی شناسنامه هر خانه ( و ساکنین آن ) یا . . . دفترکار و همه آنانی است که بنوعی در زمانهای معین با آن کسب و کار در ارتباط بوده اند. به این ترتیب طبیعت لوازم دکوری ( اکسسوری ) هر منزل یا دفترکار میتواند خاص و یگانه باشد.

از آنجا که خانمهای خانه اصولا پایه های اصلی هر خانواده را تشکیل میدهند, اگر به مقدمه این یادداشت بر گردیم, آنگاه بیشتر روشن میشود که چرا آنان در حفظ و تامین خاطرات هر خانواده اینهمه شوق و پیگیری دارند. به این ترتیب, با همراهی و همفکری مردهای خانه میتوان چیزهای مناسبتری را خرید که هرکدام تجسم روزهای معینی از زندگی هر خانواده را رقم زده, تکیه گاه همه است و همگی سخت بدان دلبسته ایم.

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداره, کاری نیست که در خلاء انجام گیرد. مناسبترین طراحی وقتی جواب میدهد که مبتنی بر مجموعه نیازهاروحیات, بودجه و . . . فرهنگ زندگی هر مشتری خاص صورت گرفته باشد. اغلب کسانی که سفارش طراحی خاصی برای دکوراسیون داخلی منزل یا . . . محل کارشان  را به یک دفتر دکوراسیون یا فروشگاه لوازم دکوری ( اکسسوری ) میدهند, معمولا تنها وقتی حس خوبی نسبت به یک کار پیدا میکنند که طرح پیاده شده و به انجام رسیده باشد.

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره ویژگیهای منحصربفرد لوازم دکوری ( اکسسوری ) برای هر فضای مسکونی یا . . . اداری اختصاص داشت. ما و شما در آینده درباره هر یک از این موارد بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ما درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله نکات قابل توجه در انتخاب و خرید هر چیز دکوری- اکسسوری ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

کارِ دست, کارِ دل است !

ساخت ماکت ها اگرچه بنحوی در ارتباط نزدیک با موضوع هر کار ( از جمله در زمینه دکوراسیون ) است, اما بجهت ظرافت و غیره بناچار با استفاده قابل توجه از کار دست و ابزارهای ساده دستی صورت میگیرد.  بعنوان ویدئو پیوست برخی مسائل اجرائی مربوط به مرحله ” سفت کاری ” در ساختمان را به نمایش میگذارد :

https://www.instagram.com/p/B8eY3lQH29H/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.