برخی مسائل عمومی درباره اهمیت نظافت و نگهداری دکوراسیون داخلی ساختمان

نظافت کفپوش های ساختمانی
2,318

برخی مسائل عمومی درباره اهمیت نظافت و نگهداری دکوراسیون داخلی ساختمان

یکی از مسائل بسیار مهم در دکوراسیون داخلی ساختمان, اصول صحیح و علمی ” نظافت و نگهداری ” هر یک از این ملزومات است. متاسفانه اغلب خانواده ها یا سفارش دهندگان, آنقدر که در انتخاب هریک از این لوازم ( مثل انواع ” پرده “, ” مبلمان “, ” گچ بری ” و غیره ) دقت یا وسواس به خرج میدهند, توجه کافی به موضوع مهم ” نظافت و نگهداری ” از این وسائل ندارند. شاید در این مورد, قدری تامین کننده های ملزومات دکوراسیون ( تولید کنندگان و دست اندرکاران واردات ) هم قدری کوتاهی نموده باشند.


برای ایمنی پایدار, از وسائل به درستی و همواره مراقبت کرد !

این یادداشت قصد ندارد به مسائل فنی مشخص پیرامون نظافت یا نگهداری هر یک از لوازم دکوراسیون داخلی ساختمان بپردازد. هریک از این ملزومات, مشخصات فنی خاصی دارند که باید جداگانه و به تفکیک به آنها پرداخت. نه تنها نظافت و نگهداری هر کدام از این وسائل باهم متفاوت است, بلکه گاه انواع هریک از این لوازم ( مثل انواع پوشش کف,  ” آب نما ” , ” رنگ ساختمان ” یا ” لوازم دکوری – اکسسوری ) هم نیاز به شیوه خاص نظافت و نگهداری دارند.

همه ما با اصطلاح ” سرویس و نگهداری ” آشنائی داریم. شاید برای اغلب ما پیش آمده که در مراجعه به تعمیرکار, تنها با بادگیری و نظافت قسمت های مختلف گوشی تلفن, اتومبیل یا رادیو و تلویزیون, مشکل به آسانی برطرف شده است. امروزه هوای اغلب شهرها, همراه انواع آلاینده هاست که با ” گرد و غبار ” دهها سال پیش بکلی متفاوت است.


یکی از اصول سرویس و نگهداری, استفاده منضبط از چک لیست های مناسب و کامل است !

هر یک از این آلاینده ها, ویژگیهای فیزیکی و شیمیائی خاصی دارند که ممکن است تاثیرات معینی بر ساختمان هر ” در و پنجره ” و ” کاغذ دیواری “, ” گل و گیاه ” یا . . . تارو پود هر ” فرش و موکت ”  و ” پارچه رو مبلی ” بگذارد. به این ترتیب موضوع ” نظافت و نگهداری ” لوازم منزل یا دفترکار با گذشته ها بسیار تفاوت کرده, پیچیده تر شده و نیازمند اطلاعات فنی و علمی معین است.

همانگونه که برای اجرای هر ” کار “, نیاز به ” کاردان ” است, امروزه ” نظافت ” هم به موضوعی تخصصی بدل گشته و آنرا نمیتوان بدون اطلاعات و دانش کافی بانجام رسانید. خوشبختانه در روزگار ما اینترنت دست یابی به اطلاعات عمومی در هر زمینه ( از جمله روش اصولی نظافت انواع ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان ) را بسیار آسان نموده است. در همین ارتباط شرکتهای متعددی نیز تاسیس شده که تخصصشان نظافت فنی و اصولی هریک از این ملزومات می باشد.

موضوع مهم دیگر روش و میزان صحیح استفاده از هر یک از لوازم دکوراسیون داخلی ساختمان است. همانگونه که در استفاده از آسانسور, دقیقا به توضیحات فنی پلاک مربوط به ظرفیت و غیره توجه می کنیم, لازمست این مورد را در استفاده از هریک از ملزومات دکوراسیون داخلی منزل ( مثلا انواع سرویس خواب ) یا دفتر کار ( مثلا انواع پارتیشن ) نیز بکار بندیم.

میگویند تا بچه گریه نکند, از شیر مادر خبری نیست ! باید کوشید در موقع خرید یا سفارش هر یک از لوازم دکوراسیون ( چه برای منزل یا محیط کار ) تامین کنندگان را تشویق کرد که علاوه بر ” بروشور مونتاژ ” مثلا هر میز یا صندلی, برگه راهنمائی درباره نظافت و نگهداری اصولی آنرا نیز در اختیار مشتری قرار دهند.


بیشترین وقت هر فروشنده گل و گیاه, صرف رسیدگی و نگهداری به گل و گیاهان موجود میشود !

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره جایگاه و اهمیت ” نظافت و نگهداری ” در استفاده از دکوراسیون داخلی ساختمان اختصاص داشت . ما و شما در آینده درباره هر یک از این موارد بیشتر و به تفکیک گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ما درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله اصول ” نظافت و نگهداری ” هر یک از این ملزومات ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” و بویژه راهنمائی های اساتید فن همراه شود.

یکی از مسائل مهم در همه شاخه های دکوراسیون داخلی ساختمان, حفظ طراوت نخستین و اولیه هر چیز است. این کار بویژه از راه نظافت امکان پذیر است. ویدئو پیوست ابزار نسبتا ساده ای را نشان میدهد که میتوان ضمن ایمنی قابل توجه, از جمله شیشه های پنجره ها در نمای ساختمان را نظافت کرد :

https://www.instagram.com/p/B8Igwa_nrLH/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.