سخنی درباره وجوه مالی و فرهنگی دکوراسیون داخلی ساختمان

رابطه رنگ و شادی
2,138

سخنی درباره وجوه مالی و فرهنگی دکوراسیون داخلی ساختمان

شاید برخی از بینندگان سایت این شعر را بیاد داشته باشند که سروده ایرج میرزا می باشد و دهها سال زینت بخش یکی از صفحات کتاب فارسی دبستان در دوران گذشته بوده است :

از نرم و خشن هر آنچه پوشی,

باید که به پاکی اش بکوشی !

یکی از دلائل موفقیت چشمگیر اقتصاد چین از 30 سال گذشته به اینسوی, انتخاب بازار هدفی بود که قبلا توجه کافی بدان نمیشد. به این ترتیب این کشور با عرضه محصولاتی با قیمت مناسب, اما هم زیبا و دارای کارائی معین, بازار بسیار گسترده ای را برای اغلب کالاهائی فراهم نمود که قبلا مشتریانی محدود و عمدتا از اقشار و طبقات بالاتر جامعه داشتند.


چین که دیرزمانی اقتصادش فاصله نجومی با آمریکا داشت, امروزه از جمله بدین جهت به چنین قدرت اقتصادی بدل شده که اقشار و طبقات اجتماعی را بازار هدف خود قرار داده که اگرچه به نسبت از توانائی مالی کمتری برخوردارند, اما بواسطه جمعیت و نفوس بیشمارند !

این مثال را از آن روی آوردیم که نشان دهیم که آشنائی و مطالعه درباره مباحث دکوراسیون داخلی ساختمان را نیز میتوان عمومیت بخشید. پیشتر یادآور شدیم که زمینه های دکوراسیون بسیار گسترده است و تصاویری که ما در هر زمینه ( از جمله مبلمان, پرده, فضای سبز و . . . آب نما ) پیوست مطالب می کنیم, شاید این حس را در برخی بینندگان برانگیزد که اینها, با توجه به قیمت اغلب گران و فضای لازم, به چه درد بسیاری از خانواده هائی می خورد که از نظر مالی دچار محدودیتهای کم و بیش هستند.

اما مطابق نگاه زنده یاد ایرج میرزا ( که خود از منتقدین جدی فاصله طبقاتی در جامعه بود ), آنچه اهمیت دارد روح مطالب ( از جمله مسائل عام زیبائی شناسی و . . . انتخاب رنگ ) است که میتواند برای هرکس, با هر بودجه و امکانات مفید باشد تا با توجه به نیاز, سلیقه و . . . امکانات مادی ( از جمله در فضای منزل یا محیط کار ) بتواند دست به مناسبترین انتخاب ممکن بزند.


یکی از موارد پر کاربرد در هندسه, مقیاس است. با این تعریف اگر اصول عام زیبائی شناسی در انتخاب هر یک از ملزومات دکوراسیون رعایت گردد, میتوان خریدهائی را انجام داد که در تناسب کامل با نیازها, روحیات, فرهنگ زندگی و . . . بودجه هر خانواده باشد !

شکسپیر از نخستین کسانی بود که کوشید و موفق شد تئاتر را به میان توده های مردم بیاورد. پیشتر, صحنه های تئاتر بسیار مجلل و منحصر به تماشاگرانی از طبقات بالای جامعه انگلستان بوده است. موسیقی سنتی ایران نیز دهها سال همین وضعیت را داشت. یکی از بزرگانی که نقش قابل توجهی در تغییر فضا و عمومیت بخشیدن به موسیقی سنتی داشته, زنده یاد استاد بنان بود. این تغییر و تحول در موسیقی اصیل ایرانی, نه تنها با تجدید نظر در انتخاب شعر ترانه, بلکه با تغییرات قابل ملاحظه در آهنگسازی نیز همراه بوده است.

به این ترتیب امروزه بسیاری از مرزهای طبقاتی غیرقابل عبور گذشته در زمینه های هنر, شعر و . . . ادبیات, عملا آنچنان وجود ندارد. در همین راستا سایت ” دکوراسیون بهفرم ” نیز میکوشد دانش و فرهنگ در زمینه های متنوع دکوراسیون را بسهم و توان خویش عمومیت بخشد.

در همین ارتباط ما تاکنون مطالبی تقدیم کرده ایم که در آن به فلسفه وجودی هر یک از ملزومات دکوراسیون پرداخته میشود. کوشش ما آنست که توضیح دهیم این وسائل با روح زندگی اشخاص, در سنین و شرایط روحی گوناگون, چه نسبتی دارند. از جمله اشاره کردیم طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداره, کاری نیست که در خلاء انجام گیرد و مناسبترین طراحی وقتی جواب میدهد که مبتنی بر مجموعه نیازهاروحیات, بودجه و . . . فرهنگ زندگی هر مشتری خاص صورت گرفته باشد.

پیشتر اشاره شد یکی از مشکلات طراحان دکوراسیون اینست که اغلب کسانی که سفارش طراحی خاصی برای دکوراسیون داخلی منزل یا دفتر کار به یک دفتر دکوراسیون یا فروشگاه مبلمان میدهند, معمولا تنها وقتی حس خوبی نسبت به یک کار پیدا میکنند که طرح پیاده شده و به انجام رسیده باشد.

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره مسائل مالی و فرهنگی اختصاص داشت که شاید باعث مرزبندی بین علاقمندان رشته های گوناگون دکوراسیون می شود . ما و شما در آینده درباره هر یک از این موارد بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ما درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله ملاحضات مالی و فرهنگی در انتخاب و خرید انواع ملزومات دکوراسیون ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” و بویژه راهنمائی های اهل فن همراه شود.

شاید یکی از موفق ترین پیشتازان برچیدن مرزهای طبقاتی بین انسانها, موسیقی است. هرچند هنوز هم حضور در بسیاری از کنسرت ها برای همگان میسر نمی باشد, اما موسیقی با استفاده از انواع دیگر وسائل راهش را به میان اقشار بسیار وسیعتری همواره گشوده است. ویدئو پیوست نمونه ای به نمایش میگذارد که خلق آن اگرچه علت خاصی داشته, اما هر بیننده و شنونده میتواند با آن ارتباط عمیقی پیدا کند :

https://www.instagram.com/p/BiIR8f6lUYC/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.