برخی نکات درباره مشکل درز تایلهای کفپوش PVC

نصب کفپوش pvc
214

برخی نکات درباره مشکل درز تایلهای کفپوش PVC

یکی از روشهای نصب برخی کفپوش های ساختمانی ( نظیر سنگ, سرامیک و . . . موزائیک ) , نصب ” بند دار ” است. این روش دارای محاسن و نیز نقطه ضعف هائی است که پیشتر در ” دکوراسیون بهفرم ” درباره اشان مطالب متعددی در همین سایت ” دکوراسیون بهفرم ” و نیز ” بهفرم کفپوش ” منتشر کرده ایم. شاید مهمترین حُسن نصب ” بند جفت ” , از بابت زیبائی شناسی باشد.

اما در نصب انواع کفپوش PVC , نمی بایست هیچگونه درز طولی یا عرضی بین تایلهای کفپوش وجود داشته باشد. اینگونه درزها باعث میشود رطوبت و گرد و غبار بآسانی به بسترکار نفوذ نموده و باعث باصطلاح ” وَر آمدن ” کفپوش گردد.

گاه این مشکل بدین جهت روی میدهد که بهره بردار عجله دارد و فرصت کافی به نصاب نمیدهد که کار را سر فرصت و بصورت اصولی تمهید و بانجام برساند. این مشکل دلائل دیگری نیز میتواند داشته باشد که یکی فنی و مربوط به اشکالات برش طولی یا عرضی در مرحله تولید است.

مورد دیگر مربوط به اشکالات نصب است که میتواند از ” زیرسازی ” یا ” نصب ” باشد. به این ترتیب برای تشخیص علت مشکل, هر مورد را باید بصورت مشخص و جداگانه بررسی نمود.

اگر درزها بصورت مورب باشد, باحتمال زیاد مشکل فنی و مربوط به برش نا گونیای تایلهای کفپوش است. یکی از شگردهای نصاب های ماهر و باتجربه آنست که قبلاٌ تایلهای کفپوش را بدون چسب کاری کنار هم می چینند تا مطمئن شوند که تایلها هیچ مشکلی, خواه از نظر همگن بودن یا برش ندارند. به اینکار ” واگیری ” میگویند.

یکی از شگردهای نصاب های ماهر و باتجربه, اقدام به ” واگیری ” قبل از چسب کاری و نصب کفپوش pvc است !

در چنین موارد بهترین کار, مرجوع کردن کفپوش به فروشنده می باشد. اما این کار تنها در صورتی ممکن است که تایلهای کفپوش بهیچوجه آغشته به چسب ( خواه خمیری یا صنعتی ) نباشند.

گاهی بعد نصب, با درزهائی روبرو میشویم که بصورت سراسری است. این مشکل میتواند از نصب بوده و یا بجهت تردد زودهنگام بر روی کفپوش هائی روی دهد که هنوز باندازه کافی خشک نشده اند. در این صورت چنانچه بستر کار هنوز خیس باشد, براحتی و با ضربه میتوان بند میان تایلهای کفپوش PVC را جفت کرد.

برای رفع مشکل درز میان تایلهای کفپوش PVC  چند راهکار وجود دارد که نخست شامل مواردی است کفپوش تازه نصب شده و هنوز براحتی قابل جمع آوری می باشد. در مواقعی که جمع آوری کفپوش به آسانی میسر نباشد و بیم آن میرود که اینکار به تایلها آسیب کلی و جدی وارد نماید, یکی از راهها استفاده از ” چسب سنگ ” همراه با ” پودر همرنگی ” است.  

جمع آوری کفپوش های pvc نصب شده, همیشه به آسانی و بدون خسارت ممکن نیست !

سخن آخر آنکه وقتی در اجرای امور فنی مشکل پیش می آید, مهمترین کار حفظ خونسردی و مشورت با اهل فن است. مطالب متعدد سایت ” دکوراسیون بهفرم ” در اینمورد میتواند مشاور فکری خوبی برای بینندگان گرامی ” دکوراسیون بهفرم ” و همه علاقمندان استفاده از انواع کفپوش ساختمانی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.