سخنی درباره مسئولیتهای خریدار, فروشنده و نصاب کفپوش

بازسازی منازل
881

سخنی درباره مسئولیتهای خریدار, فروشنده و نصاب کفپوش

خانم محترمی از طریق بخش دیدگاههای ” دکوراسیون بهفرم ” مشکلی را با ما در میان گذارده اند که مربوط به پستی و بلندی بعد نصب کفپوش pvc در منزل ایشان است. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” نیز مورد توجه باشد, متن پرسش و پاسخ را اینجا نیز باشتراک می گذاریم.

پرسش :

سلام وقت بخیر بعداز احرای کفپوش در منزل ما بعضی از قسمتهای سالن دارای پستی و بلندی هستند و نمای بد و زشتی دارن با شرکت ونصاب هم تماس میگیرم متأسفانه پاسخگو نیستند به نظر شما خودم چطور میتونم اون قسمتها رو دربیارم و بچسبونم نصاب از چسب 8888 استفاده کرده

پاسخ :

با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما,

یک ) یکی از سنتهای اهل کسب و کار در ایران ( از جمله در این زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان ) بعد فروش هر کالا یا . . . انجام خدمات برای مشتری, آرزوی استفاده با دلِ خوش است. بسیار متاسفیم که برای شما چنین مشکلی, آنهم بلافاصله بعد نصب کفپوش منزلتان پیش آمده است.


استفاده با دلِ خوش و لذت از هر کالا یا . . . خدمات, ارزش هر مقدار صبوری و تعامل را دارد ! ؟

ضمنا متاسفیم که فروشنده محترم این کالای دکوراسیون داخلی ساختمان و نصاب زحمتکش کفپوش, شما را با چنین مشکل تنها گذاشته و پاسخگو نیستند. البته ما از نظر آنها بی اطلاعیم و با عرض پوزش به صرف بیان جنابعالی نمیتوانیم مشکل را تنها مربوط به کالا یا . . . نصب بدانیم. اما صرف نظر از عوامل دخیل در این قضیه, اینگونه مشکلات معمولا نتیجه تعجیل در انجام کارهاست.

پیشنهاد نخست ما آنست که سعی کنید با همان فروشنده ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان و نصاب به توافق رسیده و از آنان بخواهید که به مسئولیت خود در این زمینه عمل نمایند. معمولا اینگونه کفپوش ها دارای حدود 3 سال ضمانت می باشند و ظرف این مدت فروشنده موظف است موارد جدا از حوادث را رسیدگی فرموده و مشکل را با هزینه خود برطرف نماید.


کاردک های لبه صاف متوسط, از جمله ابزارهائی هستند که معمولا برای برچیدن تایلهای کفپوش مستعمل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند !

دو ) در پاسخ به سوال شما, این مشکل میتواند دلائل گوناگون داشته باشد. گاهی مشکل از زیرسازی و پستی و بلندی های زیرِکار می باشد که باید حتما قبل نصب کفپوش اصلاح گردد. نشست زمین هم میتواند منجر به چنین پستی و بلندی ها گردد. اما مورد اخیر در درازمدت روی میدهد و فکر نمی کنیم ناهمسطحی کفپوش شما بدین جهت باشد.

گاهی مشکل مربوط به همگن نبودن ضخامت تایلهای کفپوش است. در چنین حالت بین لبه این تایلها اختلاف سطح بوجود می آید که اصطلاحا به آن ” ناخن افتادن ” می گویند. گاه نیز مشکل از نصب بوده و علت اختلاف سطح در اینست که برخی تایلها یا قسمتی از یک تایل کفپوش pvc بطور کامل به زیرِکار نچسبیده باشد.

درباره همه این موارد و نیز جمع آوری و اصلاح تایلهای مشکل دار, یادداشتهای متعددی در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” وجود دارد. این مطالب ذیل عنوان ” کفپوش های مستعمل ” درج شده که از طریق بخش ” جستجو ” میتوانید براحتی یافته و مطالعه فرمائید.


چیدمان کارتن ها و انبارداری اگر مطابق اصول صورت نگیرد, ممکن است منجر به تاب برداشتن یا دفرمه شدن تایلهای کفپوش و لمینیت گردد !

جمع آوری و نصب مجدد کفپوش ها, اموری بسیار فنی اند که بهتر است توسط کسانی صورت پذیرد که در این زمینه آگاهی و تجربه لازم را دارند.

ضمنا برچیدن تایلهای کفپوش که با استفاده از چسب صنعتی ( از جمله چسب 8888 ) نصب شده, مستلزم رعایت اکید برخی نکات ایمنی است تا خدای ناکرده منجر به آتش سوزی یا مسمومیت های گازی ناشی از کار با تینر و یا بنزین نگردد.


برای برچیدن تایلهای کفپوش pvc که با استفاده از چسب صنعتی نصب شده, معمولا نیاز به استفاده از بنزین است و اینکار مستلزم رعایت اکید اصول ایمنی و آتش نشانی می باشد !

امیدواریم مطالعه این یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” به مجموعه شما, فروشنده و نصاب کمک نماید که بزودی و با کمترین هزینه و دردسر, با صبوری و تعامل مشکل را برطرف نمائید.

خلاقیت در انجام امور فنی وقتی بیشتر بچشم می آید که در شرایط محدودیت لوازم و امکانات لازم آید. استفاده ابتکاری از امکانات معمولی و در دسترس از جمله این خلاقیت هاست که در میان استادکاران با تجربه و مسلط, فراوان میتوان دید :

استفاده خلاق از حداقل امکانات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.