سخنی درباره ضرورت مسئولیت پذیری در خرید, فروش و مصرف ملزومات دکوراسیون

مسئولیت پذیری در کارها
2,242

سخنی درباره ضرورت مسئولیت پذیری در خرید, فروش و مصرف ملزومات دکوراسیون

بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاههای سایت ” بهفرم کفپوش ” , مورد اختلافی را مطرح کرده که میتواند برای سایر بینندگان هم جالب توجه باشد. اختلاف بین این فروشنده و مشتری ایشان و مربوط به درز عرضی تایل های کفپوش pvc می باشد که چند روز بعد از نصب پیش آمده است.

شغل این بیننده فروش اینترنتی ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله انواع کفپوش ساختمانی ) است. مشتری تهدید کرده که اگر مشکل مرتفع نشود جهت ضرر و زیان به محاکم قانونی شکایت خواهد کرد. از سوی دیگر نه نصاب و تامین کننده کالا, هیچیک زیربار هیچگونه مسئولیت در اینمورد نمیروند. به این ترتیب پرداخت اینهمه ضرر در مقابل سود ناچیز این معامله برایشان بسیار سخت است.


اگر بپذیریم که چیزی بنام ” من ” و ” تو ” وجود ندارد, آنگاه خانه ای خواهیم داشت که در آن همه مسئول اند !

ما پیش تر مطالب چندی درباره علل درز بین تایلهای کفپوش pvc در سایت منتشر کرده ایم. در این مطالب بشکل مشروح و جداگانه هر یک از این عوامل تشریح شده است. بینندگان محترم میتوانند این مطالب را از طریق بخش ” جستجو ” در سایت براحتی یافته و مطالعه نمایند.

اما در اینجا تنها باختصار میتوان گفت که درز بین تایلهای کفپوش های pvc میتواند علل گوناگونی داشته باشد. از جمله این علل, مشکلات فنی مربوط به تولید, حمل و انبارداری, اشکالات زیرسازی یا نصب و نیز نگهداری می باشند. با توجه به ویدئوی ارسالی این فروشنده محترم, بنظر میرسد در این مورد خاص مشکل اصلی مربوط به کیفیت کفپوش بوده است.

ضمنا از آنجا که کفپوش pvc روی سطح سیمانکاری نصب شده, در زیرسازی هم دقت کافی صورت نگرفته است. ما قبلا نیز اشاره کردیم که زیرسازی عموما مربوط به رشته بنائی است و واگذاری آن بعهده نصاب های کفپوش یا لمینیت اصولی نیست.

اما سخن این یادداشت چیز دیگری است. اولا مشتری در اینمورد هیچ تقصیری ندارد و لذا مسئولیت نخست در رفع مشکل بعهده فروشنده می باشد که طرف اصلی حساب با مشتری بوده است. به این ترتیب هیچ فروشنده ملزومات دکوراسیون نمیتواند رفع مشکل کفپوش مشتری را موکول به حل اختلافات با تامین کننده کفپوش و نیز نصاب زحمتکش مربوطه نماید.


رضایت مشتری حاصل جمع کفپوشی با کیفیت, زیرسازی اصولی, نصب صحیح و استفاده درست است !

ما در مقالاتی که قبلا اشاره شد اشاره کردیم که طبیعت کار فنی و تولید بگونه ایست که پیش آمد چنین مشکلات حین تولید, چیز عجیب و غریبی نیست. یک تامین کننده حرفه ای بهتر است بجای لجبازی و از سر بازکردن چنین مشکلات, اتفاقا از آن استقبال کرده و با اطلاع رسانی سریال تولید مربوط به کارخانه تولیدکننده, جلوی زیان های بیشتر و وسیعتر را بگیرد.

اما آنچه به این همکار خانم یادآور شدیم این بود که سعی کنند حتما بازدید اول کار و نیز مرحله تحویل را خود انجام دهند. اعتماد چیز بدی نیست. اما آنکه مسئولیت دارد بهتر است کارش را محکمتر بگیرد تا بیجهت به خود و اعتبارش نزد مشتری لطمه ای وارد نشود.

از سوی دیگر متاسفانه در ایران امروز, اولا هیچ نهاد مسئولی برای کنترل کیفیت کار صنف محترم نصاب وجود ندارد. ثانیا نظارت بر کیفیت تولیدات هم بجز در زمینه های بهداشتی و خوراکی چندان رضایت بخش نیست. ثالثا با وجودی که اختلاف در کسب و کارها چیز معمولی است, اما محاکمی مناسب ( چه صنفی یا قضائی ) فعلا وجود ندارد که این قبیل اختلافات را به دور از بوروکراسی و معطل کردن طرفین بسرعت و دقت حل و فصل نماید.

به این ترتیب پیشنهاد ما آنست که اهالی محترم صنف دکوراسیون داخلی ساختمان سعی کنند در خرید, فروش و نصب, بیش از پیش دقت فرمایند. کالا را از جائی تهیه کنند که از کیفیت, خدمات و مسئولیت پذیری ایشان اطمینان داشته باشند. سعی کنند فروش را قدری با اطلاع رسانی همراه نموده و ضمنا با نصاب یا نصابهای کاملا شناخته شده و مشخص کار کنند.

ما در ” بهفرم کفپوش ” و ” دکوراسیون بهفرم ” می کوشیم به سهم خود در زمینه اطلاع رسانی عمومی درباره جمله این مسائل متنوع و گوناگون, خدمات مناسبی را هم به فروشندگان, خریداران و نصابهای زحمتکش ارائه نمائیم.

با آرزوی سلامتی و رفع هرچه زودتر مشکل ” کرونا ” از جهان و کشور, امیدواریم مسئولیت پذیری در مشکلات را هرگز بعنوان ” هزینه ” و ” دردسر ” تلقی نکنیم !

میگویند کار را که کرد, آنکه تمام کرد !

اما در این سخن نقض غرضی هست که همه آنچه مقدمه آفرینش چنین زیبائی و جلوه است را نادیده می گیرد ! ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.