برخی نکات درباره زیرکار مناسب جهت نصب کفپوش pvc

برآورد هزینه ها
2,975

برخی نکات درباره  زیرکار مناسب جهت نصب کفپوش pvc

بیننده ای گرامی از طریق بخش دیدگاههای سایت ” بهفرم کفپوش ” موردی را درباره سطح زیرکار برای نصب کفپوش pvc مطرح کرده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر علاقمندان به استفاده از این نوع کفپوش ساختمانی مفید باشد, عین پرسش و پاسخ با ایشان را در ” دکوراسیون بهفرم ” نیز با دوستان باشتراک میگذاریم.


چسب خمیری اگرچه به نسبت چسب صنعتی ضخیمتر است و تا حدی برخی پستی و بلندی های کوچک را پوشش میدهد, اما استفاده از آنهم مستلزم زیرسازی مناسب و تراز است. از جمله ویژگیهای این زیرسازی استفاده از مصالحی است که دارای چسبندگی مناسب باشند.

پرسش :

با سلام و خدا قوت
آیا میشه روی کفِ گچی، کفپوش پی وی سی چسباند؟

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

یک ) برای نصب کفپوش pvc زیرکار باید کاملا همسطح و بدون پستی بلندی باشد. معمولا گچ و خاک کف منازل قدیمی چنین وضعیتی ندارد. ضمنا در این موارد بجهت نشست طبیعی خاک, معمولا کفسازی به مرور ایام دارای شکستهائی نیز شده است.


برای استفاده از چسب صنعتی در نصب کفپوش های pvc , زیرکار باید کاملا صاف و بدون خلل و فرج باشد. در غیر اینصورت چسب به درون درزها و سوراخهای کف نفوذ کرده و کفپوش بخوبی به کف نمی چسبد.

دو ) برای نصب کفپوش های pvc تایل از دو نوع چسب ” صنعتی ” یا ” خمیری ” استفاده میشود. چسب صنعتی را روی سطوح گچ و خاک نمیتوان اجرا کرد. استفاده از چسب خمیری نیز بر روی اینگونه سطوح به صلاح نیست.

اما اگر اصرار داشته باشید, میتوان با اصلاح زیرسازی با همان مصالح گچ و خاک, از کفپوش های pvc رول استفاده کرد. در مورد روش اجرای همسطحی در زیرسازی مطالب چندی در سایت وجود دارد که پیشنهاد میکنیم قبلا آنها را از طریق بخش ” جستجو ” در همانجا یافته و مطالعه نمائید.


از جمله محاسن کفپوش های pvc رول, نصب سریع و آسان آنست. این کفپوش ها در مقابل نفوذ آب و استفاده از شوینده ها نیز از مقاومت بمراتب بالاتر برخوردارند. برای زیرسازی اینگونه کفپوش نیازی با آنهمه دقت معمول برای نصب کفپوش های pvc تایل وجود ندارد.

اگر فرصت و شرایط مالی اجازه میدهد, پیشنهاد نخست ما استفاده از موزائیک بدون ساب و یا سیمانکاری کف بعنوان زیرسازی است. این روش ارزانترین و سریعترین راه زیرسازی برای نصب انواع کفپوش های ساختمانی است. درباره هر دو این راه نیز چندین یادداشت در سایت وجود دارد که در بخش های ” روشهای زیرسازی نصب کفپوش pvc ” میتوانید آنها را مطالعه فرمائید.

پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدام اجرائی و هزینه در هر زمینه دکوراسیون ( از جمله انتخاب و اجرای هرگونه پوشش کف در ساختمان ), قدری پیرامون آن مطالعه کرده و برآورد مالی داشته باشید. این روش شاید کار را قدری عقب بیاندازد, اما باعث میگردد در این شرایط گرانی, دچار دوباره کاری و خرج های دوباره و چندباره نشوید.

با آرزوی سلامتی امیدواریم موفق باشید.

استفاده از ریاضی و محاسبات نه تنها در برآورد کارها, بلکه در امور فنی بظاهر کمتر پیچیده و تجربی نیز بسیار مفید و کارآمد است :

View this post on Instagram

Credit @designsbydonnie . .

A post shared by Woodworking Diy Tips (@woodworking.diytips) on

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.