برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 5

شاخه های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان
1,068

برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 5

نگاهی به منابع تهیه مطالب سایت

در میان پرسشهای بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” به مواردی بر می خوریم که قدری کلی ترند. این سایت گرچه مختص مباحث مختلف این صنعت و هنر است, اما ضمنا و تا حد امکان میکوشیم تا با نگاهی نو و متفاوت به مسائل نظری نیز بپردازیم که با مبانی دکوراسیون داخلی ساختمان ارتباط دارد.

در قسمت های قبل این مجموعه یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” درباره ” جایگاه و نقش تصاویر در انتقال مفاهیم فنی و تخصصی ” , ” درباره حد اختصار و حرمت نقل مطالب دیگران ” , ” درباره حد طرح مباحث متفاوت از مسائل فنی و تخصصی ” و ” برخی موجبات اقبال عمومی از هر سایت فنی و تخصصی آموزشی  ” گفتگو کردیم. در این نوبت می خواهیم قدری از منابعی بگوئیم که در تهیه یادداشتها مورد استفاده ما می باشند. پیش تر باید از پیامهای دلگرم کننده بینندگان گرامی سایت ” دکوراسیون بهفرم ” تشکر کنیم که با لطف خود ما را تاکنون در ادامه این راه تشویق نموده اند.

دکوراسیون داخلی ساختمان دارای شاخه های بسیار گسترده است و هر کس در عمر محدود خود ممکن است نهایتا تنها در چند زمینه آن مهارت و تجربه کسب نماید. این شاخه ها گرچه فصل مشترکهای بسیاری با هم دارند, اما هر کار تخصصی دارای بیشمار ریزه کاری های فنی است که شاید در نگاه نخست به چشم نیایند.


برای خلق چنین زیبائی, چند زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان دست بدست هم داده اند ! ؟

شاید بهمین جهت باشد که در ادبیات طنز ما بر آنانی خرده می گیرند که از دور دستی بر آتش داشته, اما دعوی فراوان دارند. در همین ارتباط سهراب شعر فارسی بگونه ای متفاوت, با لطف و محبت ویژه خود توصیه کرده که برای شناخت از ” آب ” باید زیر ” باران ” رفت !

از سوی دیگر سرعت تحولات در هر شاخه صنعت و . . . تجارت بقدری زیاد است که حتی هر متخصص و استادکار بمحض کمترین فاصله, معلوماتش کهنه و قدیمی میشود. خوشبختانه امروزه با وجود شبکه های گسترده ارتباطی و اجتماعی, دسترسی آسان و فراوانی برای آموزش و تجربه در هر سن و سال و . . . جغرافیا فراهم آمده است.


برای عبور از موانع, چقدر آموزش, تمرین و پشتکار لازم است ! ؟

شاید آموزش, مطالعه و بازآموزی در برخی رشته ها چندان اجباری نباشد. اما حکم بازار و رقابت آنچنان است که هر فعال اقتصادی, اجتماعی و . . . فرهنگی ( از جمله در زمینه آموزشهای فنی در شاخه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان ) همیشه بخش معین و قابل ملاحظه وقت خویش را صرف ” به روز ” شدن در هر زمینه مشخص می نماید.

استمرار ( پشتکار ) و ارتباط زنده با بازار کار و فروش نیز از عوامل مهم ” به روز ” بودن در هر زمینه علم, فن و . . . هنر است. سلیقه مردم, مقتضیات زمان و . . . تکنولوژی مرتبا و با سرعت رو به تزاید تغییر میکند و پیشرفت می نماید. پاسخگوئی و مورد سوال واقع شدن, از جمله شرایطی است که به هر فرد, تیم و شرکت امکان میدهد تا از موقعیت خود در بازار رقابت دفاع کرده و آنرا توسعه دهد.


مطالعه, تجربه و . . . پشتکار, همه از لوازم دست یافتن به هدفهای بزرگ اند !

یکی از ملزومات آموزش, انگیزه است و شاید هیچ چیز مثل ارتباط مداوم و زنده با مردم و بازار باعث انگیزه نباشد. بخش قابل توجهی از دانش, از طریق سوالاتی تحصیل میشود که بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” با ما در میان میگذارند. این ارتباطات که از راههای گوناگون میسر است, ما را تشویق و وادار میکند که معلومات و تجربه خود در زمینه های گوناگون را بصورت مداوم refresh نمائیم.

ضمن آرزوی مفید بودن این مجموعه یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم “, امید هست که امسال مشکل جهانی ” کرونا ” کنترل و رفع گردد.


در صورت واکسیناسیون جمعی و جهانی, جشن پایان ” کرونا ” در این سال میسر است !

انشاالله دیگر مشکلات کسب و کارها نیز در میهنمان بزودی مرتفع شده و بزودی شاهد رونق بازارها و . . . نشاط در مردم و کشور باشیم !

یکی از فوائد بسیار ارزنده و مفید شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در دوران محدودیتهای مربوط به ” کرونا ” تامین امکان بازدید مجازی از موزه های مهم جهان بود. از پیشگامان در این زمینه یکی هم موزه ” لوور ” در پاریس بشمار میرود :

https://www.instagram.com/p/CMXaPc3KX4X/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.