برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 4

نظر سنجی
1,335

برخی نکات کلی درباره مسائل سایت دکوراسیون بهفرم – 4

برخی موجبات اقبال عمومی از هر سایت فنی و تخصصی آموزشی

در ضمن پرسشهای بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” به مواردی بر می خوریم که قدری جنبه کلی تر دارند. سایت ” دکوراسیون بهفرم ” گرچه مختص مباحث مختلف این صنعت و هنر است, اما ضمنا و تا حد امکان میکوشیم تا با نگاهی نو و متفاوت به مسائل نظری نیز بپردازیم که با مبانی دکوراسیون داخلی ساختمان ارتباط دارد.

در قسمت های قبل این مجموعه یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” درباره ” جایگاه و نقش تصاویر در انتقال مفاهیم فنی و تخصصی ” , ” درباره حد اختصار و حرمت نقل مطالب دیگران ” و ” درباره حد طرح مباحث متفاوت از مسائل فنی و تخصصی ” گفتگو کردیم. در این نوبت می خواهیم به برخی نکات بپردازیم که باعث جلب مخاطبین بیشتر برای یک سایت فنی و تخصصی می شود. مسلما آنچه بیان میشود حاصل نگاه و نظر ماست,  والا صلاح مُلکِ خویش را, خسروان دانند !

هر فعالیت اقتصادی و اجتماعی ( از جمله در حوزه رسانه ) نسبت به جامعه مخاطب خود حساس است. بهمین جهت یکی از معیارهای امروز محبوبیت ( و مقبولیت ) هر صفحه در شبکه های اجتماعی, تعداد دنبال کنندگان ( followers ) آنست. لذا هر رسانه ( منجمله سایت ” دکوراسیون بهفرم ” ) در انتخاب ” شکل ” , ” عنوان ” و ” مضمون ” مطالبی که منتشر میکند, مراقب میزان اقبال جامعه مخاطبین خود و عموم هست.


هر رسانه حقیقی یا مجازی, قطعا نسبت به اقبال جامعه مخاطب خود حساس است !

متاسفانه در این مورد نیز گاه با سوء استفاده هائی مواجهیم و شرکتهائی وجود دارند که حرفه اشان خرید و فروش همین دنبال کننده های صوری و واقعی است. این ” ترفند ” باعث میشود رقابت معقول و منطقی بین رسانه ها از روال منصفانه و طبیعی خود خارج شود.

اما صرف نظر از این موضوع, فعالیت در حوزه رسانه نیز نیازمند هوشیاری و خلاقیت در تغییرات بموقع در اشکال و روشهاست. در این حوزه نیز به تبع تغییر و تحولات معمول در جهان ما, توقف و رکود منجر به حذف رسانه از گردونه رقابت ها میگردد.


طبیعت زیست انسانی, تفاوت در ایده ها, سلایق و . . . نظرات اشخاص است !

جامعه مخاطبین هر صفحه در شبکه های اجتماعی – منجمله سایت ” دکوراسیون بهفرم ” – البته علاقمند و پیگیر مطالب خاصی می باشند. اما هر یک از اعضاء این جامعه دارای علاقمندی و حساسیت های خاصی نیز هستند که در صورت طرح در آن صفحه, میتواند باعث جلب بیشتر ایشان گردد.

هر از گاه یک یا چند فیلم سینمائی, سریال تلویزیونی, موسیقی, رقص, تئاتر, کتاب و . . . سلبریتی در جامعه یا جهان گُل میکنند و بر صدر خبرها می نشینند. در چنین مواقع که مشتاقان این اخبار رو به افزایش است, موقعیت مناسبی برای آن دسته از رسانه ها فراهم می آید که با پوشش این اخبار, تعداد دنبال کنندگان خود را بمراتب افزایش دهند.

در تولید و پخش آگهی های بازرگانی نیز همین موضوع و حساسیت های اجتماعی در نظر گرفته میشود. اما براستی برای سایت فنی و تخصصی نظیر ” دکوراسیون بهفرم ” چه حجمی را میتوان به چنین مضامین, تصاویر و . . . جلوه های ویژه اختصاص داد ! ؟

یکی از راههای جذب مخاطب, جلب مشارکت آنان است. بهمین جهت پانویس ( کامنت )ها  معمولا از بخشهای پر خواننده و محبوب هر یادداشت بشمار میروند. مضمون این پانویس ها هرچه متفاوت تر باشد, قادر است مخاطبین بیشتر و متنوع تری را جلب خود نماید.


از جمله راههای جذب مخاطب برای هر رسانه, جلب مشارکت بیشتر جامعه مخاطبین آن است !

در این مورد نیز بنظر میرسد بهترین گزینه رو راستی است. تجربه نشان میدهد که تنها آن بازخوردها دوام یافته و مخاطبین بیشتری جلب میکنند که حاصل نقطه نظرات واقعی مخاطبین هر یادداشت باشد. جهت تشویقی یا انتقادی این پانویس ها چندان اهمیت ندارد, چرا که گفته اند : سخن کز دل برآید, لاجرم بر دل نشیند !

ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای جملگی بینندگان محترم, امیدواریم این مجموعه یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” برای علاقمندان کار در فضای مجازی سودمند باشد.

ویدئو پیوست ابتکار جالب توجهی در رنگکاری چوب کاج ( روسی ) با استفاده از شعله کنترل شده آتش را بنمایش میگذارد :

https://www.instagram.com/p/CO_MB_fg0vL/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.