برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان- چهار

فیلم اشکها و لبخندها
2,321

چهار – روحیات

با سلام.

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداره, کاری نیست که در خلاء انجام گیرد. مناسبترین طراحی وقتی جواب میدهد که مبتنی بر مجموعه نیازهاروحیات, بودجه و . . . فرهنگ زندگی هر مشتری خاص صورت گرفته باشد. اغلب کسانی که سفارش یک کار ( از جمله طراحی دکوراسیون داخلی منزلشان ) را به یک دفتر دکوراسیون یا فروشگاه تزئیناتی میدهند, معمولا تنها وقتی حس خوبی نسبت به یک کار پیدا میکنند که طرح پیاده شده و به انجام رسیده باشد.


اشخاص ممکن است در شرایط و موقعیت های بکلی متفاوت, حس بسیار خوبی داشته باشند !

ما در سلسله یادداشتهای ” برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ” می کوشیم بتدریج مجموعه عوامل موثر بر یک طراحی ایده ال را با علاقمندان به هنر معماری در میان بگذاریم. این مطالب زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

از جمله مسائل قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی, بویژه روحیات شخص یا اشخاصی است که در ارتباط به آن فضای مشخص یا مجموعه فضای مسکونی یا . . . اداری مربوط قرار میگیرند. از آنجا که غرض از انتخاب هریک از ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان یا هر گونه طراحی یا تغییرات در این زمینه, عمدتا تامین حس خوشایند برای شخص یا اشخاصی است که در آن فضا زندگی یا کار میکنند, توجه به معدل روحیات ایشان در فضاهای عمومی تر و ملاحظه روحیات شخصی هریک در هر فضای خصوصی تر بسیار اهمیت دارد.

به این ترتیب طراح دکوراسیون داخلی ساختمان, علاوه بر تسلط بر اصول معماری و هنرهای زیبا, لازم است از طریق گفتگو به شناخت نسبی از روحیات مجموعه ای دست یابد که مشتری های او محسوب میشوند.

روحیات اشخاص اگرچه بجهت ارتباط معین با فرهنگ زیستی ایشان, دارای پایه های معین و بدینجهت نسبتا ثابت است, اما در گذر زمان و زمانه, از جمله در سنین و شرایط مختلف مادی و روحی, میتواند دچار تغییرات مشخص گردد. از این جهت شاید بهتر است انتخاب ها قدری با انعطاف صورت گرفته و دکوراسیون هر فضا به آسانی قابل جابجائی و تغییر باشد.

میگویند بچه ها چراغ هر خانه اند. از این واقعیت میتوان در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان هم بهره برد. ممکن است گاهی مرد یا زن خانه بعد از ساعت کار ( یا فعالیت معین اجتماعی ) با خلقی نسبتا تنگ وارد خانه شوند. در این موقع بچه ها که درگیر مسائل و احساساتی بکلی دیگرند, آنان را بزودی ( خواه ناخواه ) از آن حال و هوا خارج میکنند و لحظاتی بعد آنان کاملا فراموش میکنند که آنروز را چگونه گذرانیده و چه درگیریهائی داشته اند.

آن طراحی نیز در دکوراسیون داخلی ساختمان موفق است که از طریق تاثیر بر بیننده, حس خوشایندی به او القاء نموده و حال او را خوب کند. مسلما هر مشتری از امکانات مشخص مالی برخوردار است, خانه یا دفتر کاری با وسعت معین دارد و دست و بالش برای تهیه هر وسیله دکوراسیون باز نیست. هنر طراح دکوراسیون داخلی ساختمان آنست که با محدودیتهای مشخص هر مشتری, حد اعلی تمهیداتی را برای هر فضای کار, استراحت, خواب یا . . . نشیمن او بیندیشد تا بهترین حس ممکن را برای ایشان فراهم آورد.


یکی از هنرهای یک دکوراتور, میتواند استفاده حداکثری از امکانات موجود باشد !

انواع گل و گیاه آپارتمانی, فضای سبز و . . . افکت های صوتی و نور, از جمله تمهیدات بسیار مناسبند که در این مواقع سخت به کار می آیند. بهمین جهت شاید نتوان چندان با برخی علاقمندان سفت و سخت حیوانات هم رای شد که هر ” قفس ” پرنده را نشان از بی توجهی انسان ها به حق آزادی ایشان می دانند. مثال دیگر موسیقی ضمیمه آسانسور است که ما را چند لحظه از ورود تا خروج همراهی میکند.

آنچه گفته شد کلیاتی در زمینه عامل روحیه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان بود. در این باره ما و شما بعدا بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

سلامت و پایدار باشید.

      تهران – 26 آبان 98

شاید برخی خواستهای انسان جنبه فانتزی داشته باشد. خلاقیت یک صنعتگر هنرمند آنست میتواند در این هم باشد که چقدر میتواند دنیای فانتزی را به واقعیت نزدیک نماید. ویدئو پیوست نمونه تلاش چنین هنرمندان صنعتگر است :

https://www.instagram.com/p/B3oozlNnqF6/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.