برخی نکات عمومی درباره اهمیت و انواع پرده

پرده پارچه ای
2,439

برخی نکات عمومی درباره اهمیت و انواع پرده

با سلام.

یکی از مهمترین بخشهای دکوراسیون داخلی ساختمان, پرده است. شاید مهمترین سند در اثبات این مدعا, رونق نسبی صنف پرده, علیرغم رکود قابل توجه فعلی اقتصاد ایران ( از جمله در بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ) می باشد.

پرده منازل, ادارات و غیره, اگرچه در گذشته ها بیشتر جنبه کاربردی داشته, اما مدتهاست که بیش از پیش به یکی از ضروریات دکوراسیون داخلی منازل, دفاتر کار و ادارات بدل شده است. اگر پرده در گذشته صرفا وسیله ای برای پوشش پنجره ها در مواقع نیاز بوده, امروزه در ارتباط گسترده با مجموعه دکوراسیون داخلی ( از جمله مبلمان, کفپوش و . . . ) فضای هر قسمت از خانه, دفتر کار یا اداره می باشد.


هنوز هم پرده های پارچه ای از بیشترین استقبال خانواده های ایرانی برخوردارند !

اگر در انتخاب و دوخت پرده هر پنجره و . . . در گذشته, عمدتا اندازه مطرح بوده, امروزه طراحی پرده برای هر فضای مسکونی یا اداری, بدون توجه به مجموعه دکوراسیون داخلی ( و حتی نمای ساختمان ) میسر نیست. به این ترتیب صنف پرده بتدریج از صنعت نساجی فاصله گرفته و بیش از پیش با رشته معماری مناسبات برقرار نموده است.

در گذشته های دور انواع پرده تنها به تنوع پارچه های بکار رفته محدود میشد. اما امروزه نه تنها انواع پرده های غیر پارچه ای وجود دارد, بلکه پارچه بکار رفته در پرده های پارچه ای نیز از تنوع بیشماری برخوردار است.

ما در این بخش خواهیم کوشید به تفکیک و جدا – جدا, توضیحات کاملی درباره انواع پرده ها, از جمله پرده های پارچه ای کلاسیک و مدرن, پرده های کرکره, پرده های لوردراپه, پرده شید و . . . پرده های زبرا داشته باشیم. به این ترتیب بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” خواهند توانست باتکای اطلاعات لازم درباره ویژگیهای هر یک از انواع پرده, پرده مناسب برای هر فضای منزل و محیط کار خود انتخاب نمایند.

یکی از مسائل مهم در انتخاب پرده, مثل هریک از دکوراسیون داخلی ساختمان, رنگ است. از آنجا که این موضوع عمومیت داشته و تنها به انتخاب رنگ پرده یا پرده ها مربوط نیست, آنرا در مطلب جداگانه با عنوان ” نکاتی درباره انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان ” متذکر شده ایم.


انواع پرده های کرکره ساده و . . . طرح چوب نیز کماکان علاقمندان بیشمار خود را دارد !

امیدواریم همانگونه که ” بهفرم کفپوش ” با کمک شما به مهمترین سایت فنی – تخصصی فارسی زبان در زمینه انواع کفپوش های ساختمانی بدل شده است, سایت ” دکوراسیون بهفرم ” هم با همفکری بینندگان محترم سایت به سایت مرجع مهمی برای آگاهی و خرید کلیه ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان بدل شود.

یکی از مهمترین مسائل کار در ارتفاع ( از جمله در برخی رشته های دکوراسیون داخلی ساختمان ), بجز ” ایمنی “, خستگی قابل توجه بجهت تعدد موارد بالا و پائین شدن از نردبان است. ویدئو پیوست مورد خلاقیتی را در نردبانهای دوطرفه به نمایش میگذارد که در تقلیل خستگی کار میتواند حتما موثر باشد :

https://www.instagram.com/p/B7qJwUwh1Rz/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.