سخنی درباره مسئولیت مشترک فروشنده و خریدار لوازم دکوراسیون

کفپوش لمینیت
1,659

سخنی درباره مسئولیت مشترک فروشنده و خریدار لوازم دکوراسیون

بیننده گرامی از طریق بخش دیدگاههای سایت ” بهفرم کفپوش “, موردی درباره درز بین پارکت های لمینیت را مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” نیز مفید باشد, مشروح گفتگو را اینجا باشتراک میگذاریم.


نمونه درز عرضی تایلهای لمینیت که بجهت بدگونیائی در برش بوجود آمده است.

ظاهرا ماجرا به یک سال قبل باز میگردد و به منزل دوست ایشان مربوط است. از پیام ایشان مشخص نیست که ایراد در همان ابتدا وجود داشته یا بعدا بوجود آمده, اما چنانچه قبلا نیز طی یادداشتهائی یادآور شدیم گاهی در تولید چنین مشکلاتی پدید می آید و نمیتوان به سادگی حکم کرد که برش های طولی یا عرضی فلان برند کفپوش یا لمینیت اساسا مشکل دارد.

اینجا قصد تکرار مطالب پیش گفته را نداریم. علاقمندان میتوانند از طریق بخش ” جستجو ” در سایت ” بهفرم کفپوش “, یادداشتهای مرتبط با درزهای طولی یا عرضی بعد نصب انواع کفپوش های ساحتمانی را به آسانی یافته و مطالعه نمایند.


مهمترین مرحله نصب لمینیت, نصب نخستین تایلهاست. در این مرحله کوشش میشود با توجه به بدگونیائی دیوارها نسبت بهم, نخستین تایلها را بگونه نصب کنند که ادامه کار در فضائی کاملا چهارگوش ( قائم الزاویه ) بانجام برسد.

در این یادداشت میخواهیم به دو مسئولیت حرفه ای و اخلاقی اشاره کنیم که متوجه خریدار و عوامل فروش در صنف دکوراسیون داخلی ساختمان است. گاهی برخی از صاحبان کار به دلائل مختلف متوجه برخی مشکلات فنی یا اجرائی در امور خرید, زیرسازی یا نصب کفپوش نباشند. گاهی پیش آمده که صاحب سفارش بصورت غیابی کالا را تحویل گرفته, یا در موقع اجرا حضور ندارد. آیا در این موارد هیچ مسئولیتی متوجه فروشنده, مسئول تحویل یا نصاب محترم نیست ! ؟

در ادبیات مذهبی ما سفارش بسیاری در موضوع امانت شده است. معمولا همه ما نسبت به امانت دیگران حساس تر از مال و کار خود هستیم. زمانی که کسی خود کالائی را تحویل گرفته, حمل میکند و در کلیه مراحل نصب حضور فعال دارد, قدری خیال فروشنده و . . . نصاب هم راحت است که اشتباهی رخ نخواهد یافت.

اما وقتی کسی جائی که باید حضور ندارد, حتما به آنانی که دست اندرکار مذکورند اعتماد دارد. در چنین شرایط طبیعتا باید همه بیشتر مراقب باشند تا کالا با کیفیت مناسب تحویل, حمل و نصب گردد. در زمانی که صاحب سفارش حضور ندارد, ” ملاحظه ” فروشنده مثلا ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان از سوی پیک یا نصاب, تنها به زیان فروشنده و اعتبار او نزد سفارش دهنده غایب خواهد بود.

دو ) ما نمیدانیم در این یک سال در محل چه گذشته و از این لمینیت چگونه استفاده شده است ؟ اما به هر جهت هر ضمانت خرید و اجرا تاریخ اعتبارمعینی دارد. اغلب کفپوش های ساختمانی دارای ضمانت بمراتب بیشتر است, اما شرط معمول آنست که مشکل بموقع به فروشنده, مسئول تحویل یا نصاب محترم منتقل شده باشد.


ضمانت نامه هر کالا, تنها برگه کاغذی نیست که تولیدی یا واردکننده آنرا مهر و امضاء نموده است !

مسلما هر فروشنده خبره و حرفه ای, کارخانه تولیدی و واردکننده معتبر, نسبت به برند خود ( در هر زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان ) حساس اند. هیچکس نمی آید سرمایه و اعتبار خود را به آسانی به حراج بگذارد. اما وقتی زمان زیادی بر یک مساله گذشت, چگونه میتوان میزان مسئولیت هر بخش در بروز فلان مشکل را بدرستی تشخیص داد ! ؟

به این ترتیب و با این نگاه هم فروشنده و خریدار در حفظ و بهبود کیفیت کالاها مسئولند. یکی از تفاوتهای تولید ” سفارشی ” و ” انبوه ” ( از جمله در زمینه های مختلف دکوراسیون ) همین است که شاید برخی ایرادات کار در مرحله کنترل کیفیت از دیده ها پنهان بماند. در چنین مواقع تذکر بموقع فروشنده, متصدی حمل, نصاب و . . . بهره بردار نه تنها بسود خودشان, بلکه در خدمت مجموعه اقتصاد مثلا دکوراسیون داخلی ساحتمان می باشد.


در نگهداری از لمینیت گرچه فروشنده موظف به ارائه اطلاعات لازم است, اما خریدار نیز باید به نسبت و شیوه استفاده,  مراقب زمانبندی مناسب برای پولیش های دوره ای باشد.

متاسفانه هنوز در کشور ما آنچنان که باید و شاید به نقش روابط عمومی در مرحله بعد فروش یا انجام خدمات باندازه کافی توجه نمیشود. بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی ( منجمله در شاخه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان ) اساسا چنین واحدی در روابط عمومی خود ندارند. گاهی نیز کار در این واحد بقدری فرمالیته و صوری انجام میشود که دو طرف تماس آنرا اصلا جدی نمیگیرند.

بخش معین و اتفاقا مهم ” فروش ” مربوط به دوره بهره برداری است. تنها تضمین رضایت خاطر جدی خریدار, رضایت او در زمان استفاده از کالا یا خدمات فروخته شده می باشد !


مهمترین بخش رضایت خاطر مشتری در زمان استفاده از کالا یا خدمات خریداری شده است !

با آرزوی عبور سلامت همگان از دست انداز سخت ” کرونا “, بیائیم همه دست بدست هم داده و در بهبود مستمر کیفیت و کمیت اقتصاد کشور سهیم باشیم.

چه کسی بجز خالق یک اثر میتواند حدس بزند که چه روحی میتوان درون این درخت خشکیده دمید ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.