یادداشتی محققانه و قابل تامل درباره ” کرونا ” و ” پسا کرونا “

آمار ابتلا به کرونا در جهان
2,217

یادداشتی محققانه و قابل تامل درباره ” کرونا ” و ” پسا کرونا “

سایت ” دکوراسیون بهفرم ” البته اختصاص به مباحث رشته های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان دارد. ما در اینجا صرفا میکوشیم اطلاعاتی را در اختیار بینندگان محترم قرار دهیم که باتکای آن بتوانند دست به انتخاب مناسبترین کالای مورد نظر بزنند. اما این روزها اقتصاد و سلامت تمام جهان و کشور ما بشدت تحت تاثیر ویروس ” کرونا ” ست. لذا به احترام توجه و نگرانی ملی, بیشتر از معمول به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.


جامعه پزشکی در این هماورد جهانی بیماری و سلامت, در خط مقدم نبرد می رزمد !    

واقعیت اینست که اطلاعات موجود جامعه جهانی درباره ویروس جهش یافته ” کرونا ” و بیماری ” کووید 19 ” , بسیار کم و همراه تناقض هائی می باشد. از سوی دیگر حجم اخبار و اطلاعات نامعتبر ( بخصوص در فضای مجازی ), میتواند منجر به تنش های روحی و وسواس گردد که شاید تبعاتش دست کمی از پیامدهای بسیار قابل توجه خود این بیماری جهانگیر نداشته باشد.

در این شرایط شاید چاره کار اینست که ضمن احتیاط در نقل از منابع موثق یا نسبتا مطمئن, فعلا پیگیر مطالعه دیدگاههای گوناگون به مسائل ” کرونا ” باشیم. ممکن است این تحلیل ها دارای سمتگیری های معین ( از جمله سیاسی ) نیز باشند, اما بهر جهت, هر یک از زاویه ای به موضوع نور می تابد. بنظر میرسد حداقل در این مورد, دانستن حقایق جسته گریخته بهتر از بی اطلاعی مطلق نسبت به ” کرونا ” و پیامدهای آن باشد.

در همین ارتباط و با سپاس از یک دوست, لینک مقاله ای  از آقایان دکتر عباس آخوندی و علی حسن پور را بدون کمترین نظر مثبت یا منفی اینجا باشتراک میگذاریم. یادداشت ” بازه‌ی زمانی همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و جهان – جهان پساکرونا ” به تاریخ 18 فروردین 99 , در” ویرگول ” ( https://virgool.io/@AbbasAkhoundi/covid-pcnobibempzc) منتشر شده است. این مطلب حاوی نمودارها و جداول بسیار جالب از منابع موثق جهانی است.

در این یادداشت از جمله به سوالات زیر پاسخ داده میشود : ” دوره‌ی قرنطینه‌ی خانگی چه مدّت طول می‌کشد؟ با توجه به ضعف بنیه‌ی مالی و پس‌اندازی بیش از شش دهک درآمدی اگر بنا باشد این مدّت به درازا بکشد، چگونه می‌توان انتظار داشت که این سیاست از سوی مردم رعایت شود؟ بنگاه‌ها تا کی می‌توانند با این وضعیّت کنار بیایند؟ با این وضعیّت، آیا آن‌ها می‌توانند تعهدات مالی و جاری خود به بانک و یا سایر طرف‌های قرارداد را انجام دهند؟ با کارگران‌شان چه می‌کنند؟ بانک‌ها تا کی مهلت می‌دهند؟ تاثیر این پدیده بر بیکاری و یا زندگی اقتصادی بنگاه‌های چیست؟ آیا بنگاه‌ها می‌توانند بازارهای داخلی و بین‌المللی خود را حفظ کنند؟ جامعه چگونه می‌تواند وظیفه‌ی اخلاقی خود در برابر افراد کم‌توان و دارای پیش‌زمینه را ادا کند؟ . . . “

با آرزوی رفع هرچه سریعتر مشکل ” کرونا ” از تمام دنیا و میهن, سلامت و پایدار باشید.

در چنین شرایط سخت, طبیعی است که بسیاری از مردم دچار نگرانی های گوناگون نسبت به آینده باشند. در این وضعیت هر کس بنا به علاقه, عقیده و فرهنگ خود میکوشد راهی برای آرامش روحی خود و خانواده اش در این دوران بیابد. یکی از موثرترین و آزموده شده ترین راهها, استفاده از موسیقی است.

در این روزها بسیاری از گروههای موسیقی ایرانی نیز با استفاده از روشهای دورکاری, میکوشند در این زمینه به هم میهنان خود خدمت کنند. با سپاس از یک دوست, باتفاق قطعه‌ی دل‌انگیزِ «سبکبال»، اثر حسین دهلوی را میبینیم. اعضای ارکستر ملی ایران این قطعه زیبا و خاطره انگیز را در این دوران ” کرونا ” , جداگانه  و در خانه، ، همنوازی کرده اند :

        

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.