یلدای راستین, شبی است که برای همگان خوش باشد !

شب یلدا
1,631

یلدای راستین, شبی است که برای همگان خوش باشد !

یکی از سنتهای دیرین ایران و ایرانیان, مراسم ” شب چله ” است. سایت ” دکوراسیون بهفرم ” اگرچه به اهمیت مباحث تاریخی ( از جمله در این زمینه ) واقف است, اما معتقدیم آنچه بیشتر اهمیت دارد همین توجه و اقبال عمومی به هر چیز است که شاید ریشه های تاریخی هم داشته اند که با مفهوم امروز آنها بکلی متفاوت باشد.


بگذار این شب, براستی بلندای خوشی برای همگان باشد !

هر ملت روزهای خاصی را در حافظه تاریخی خود نگه داشته و پاس میدارد. این روزها هم یادگار سوگ ها و شادی های این ملت اند. برای مثال در بین مناسبتهای مذهبی, مردم برای برخی ( مثل 21 ماه رمضان یا عاشورا ) نیز اهمیتی ویژه قائل اند.

سخن از این نمی گوئیم که باید میزان تعطیلات رسمی در کشور افزایش یابد. سخن بر سر آنست که چرا و چگونه است که در برخی ” تعطیلات ” دست و دلبازانه عمل شده و در مناسبتهای دیگر, عملا سنگ اندازی میشود ! ؟ 

براستی چرا زمینه مناسبی برای مردم فراهم نمی شود که بتوانند مراسم این شب را ( حتی در شرایط کرونا ) آنچنان که شایسته میدانند بجای آورند ! ؟

شب چله, از جمله مناسبت های ملی است که همنشین دوستی و شادی های خانواده هاست و لذا شایسته نیست که ما نیز یادش را با چنین سخنان مکدر کنیم. پس با آرزوی روزی که این شب برای همه اقشار میهن, بلندائی براستی خوش باشد, همین جا بر سخن نقطه پایان میگذاریم.

آخرین یلدای سده سیزده هجری شمسی, بر همگان مبارک !

یه شب طولانی کنار اونائی که دوستشون داری و دوستت دارن و تو خوشحالی !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.