برخی نکات درباره ترمیم خط و خش روی کفپوش های ساختمانی

بتانه کاری سقف
2,315

برخی نکات درباره ترمیم خط و خش روی کفپوش های ساختمانی

یکی از بینندگان محترم سایت ” بهفرم کفپوش ” از طریق بخش دیدگاهها, موردی را درباره خط و خش های روی کفپوشpvc منزلشان مطرح نموده اند. از آنجا که این موضوع میتواند برای بسیاری از مصرف کنندگان کفپوش هم مطرح باشد, عین پرسش و پاسخ با ایشان را اینجا باشتراک می گذاریم.

ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” , البته بیشتر روی دیگر مسائل دکوراسیون داخلی متمرکز هستیم. لذا از علاقمندان به مسائل نصب, زیرسازی, نظافت و تعمیر و نگهداری انواع کفپوش pvc , پارکت چوبی و پارکت لمینیت دعوت میکنیم برای اطلاعات بیشتر به همان سایت ” بهفرم کفپوش ” مراجعه نمایند. در ارتباط با فایل ” کفپوش “, ما اینجا کوشش می کنیم تنها به مسائل دیگر کفپوش های ساختمانی بپردازیم.

نیازی به تذکر نیست که برای یافتن مجموعه این مطالب میتوانید از طریق بخش ” جستجو ” از هر دو سایت ” بهفرم ” اقدام فرمائید. برای این کار تنها کافی است کلمات کلیدی موضوع مورد نظر خود را در قسمت ” جستجو ” سایت تایپ نمائید.

پرسش :

سلام کفپوش من برند Ado floor ترک کد ۳۰۰۰ هست که مشکی سیلور هست و چند جا خش افتاده امکانش هست کمکم کنید چکار کنم

پاسخ :

با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما,

اگر تصویر مناسبی از خط و خش های روی کفپوش pvc برایمان ارسال کنید, البته بهتر میتوانیم در خدمتتان باشیم. آسیب های بر روی انواع کفپوش ( از جمله کفپوش های pvc ) میتواند متفاوت باشد. گاهی این آسیب ها بشکل فرو رفتگی است. ما پیشتر درباره نحوه استقرار اجسام سنگین بر روی انواع کفپوش, مطالبی را در سایت منتشر کرده ایم. بطور خلاصه نباید روی کفپوش ها فشارهای نقطه ای بیش از حد وارد شود.


برخی آسیب های سطحی کفپوش ها ممکن است به زیرسازی مربوط باشد. نشست برخی قسمتهای زیرسازی میتواند منجر به برخی فرو رفتگی یا شکستگی ها گردد.   
  

اما ظاهرا مورد نظر شما به جابجائی اجسام ( مثلا با پایه فلزی ) مربوط میشود. در این موارد باید دید سطح آسیب چقدر گسترده می باشد. ضمنا برای تعیین روش ترمیم کفپوش, عمق خط و خش ها نیز مهم است. اما اگر موارد کم و عمق آسیب ها خیلی زیاد نباشد, بهترین راه استفاده از ” بتانه سنگی ” و ” بتانه روغنی ” است. سخن درباره ترمیم آسیبهای سطحی بر دیگر انواع کفپوش ( از جمله پارکت لمینیت ) را به فرصتی دیگر وا می گذاریم.

بتانه روغنی برای ترمیم آسیب های با عمق کمتر مناسب است. این بتانه بصورت آماده هم در ابزار یا رنگ فروشی ها موجود است. در مواقعی که مصرف آنچنان ندارید, میتوانید از قوطی های 250 گرمی ” بتانه آماده ” استفاده نمائید. ضمنا این بتانه را خود نیز با ترکیب مِل, چسب چوب, رنگ روغنی و سریشم میتوانید بسازید. در این مورد هم قبلا مطالبی در سایت منتشر شده است.

در استفاده از بتانه روغنی باید به رنگ آن بویژه باید دقت کرد. برای اینکار لازم است مقداری ” همرنگی ” به بتانه اضافه کنید تا بعد خشک شدن بتانه, محل ترمیم با بقیه سطح کفپوش pvc دچار دو رنگی نشود. برای ساختن ” همرنگی ” از انواع رنگهای پودری ( منجمله ” گِل اخرا ” و ” گِل ماشی ” ) استفاده میشود.

در مواردی که عمق آسیب زیادتر است, باید ابتدا از ” بتانه سنگی ” استفاده شود. بتانه سنگی را هم در بسته بندی های گوناگون میتوانید از فروشگاههای رنگ فروشی و ابزار تهیه نمائید. در هر صورت دست آخر ترمیم آسیب های عمیق تر هم  با استفاده از ” بتانه روغنی ” انجام میشود.


بتانه سنگی را در بسته بندی های گوناگون میتوان از بازار تهیه کرد.   

در مورد طرز استفاده از انواع بتانه نیز مطالب چندی در سایت وجود دارد. چنانچه در آن یادداشتها نیز اشاره شده, ترمیم هرگونه خط و خش نمیتواند در یک نوبت انجام شود. در غیر اینصورت ضخامت بیش از حد بتانه, در موقع خشک شدن منجر به ترک خوردگی آن میشود. این موارد را اصطلاحا ” جا انداختن ” می گویند.

ضمنا اگر در این امور تجربه کافی و تسلط فنی لازم ندارید, بهتر است برای ترمیم خط و خشهای روی کفپوش, از نقاش های با تجربه و خلاق ساختمانی کمک بگیرید. کار در منزل و کار برای دل خود, البته شیرین است. اما گاهی بهتر است کار را به کاردان سپرد !


میگویند کار نیکو کردن از پر کردن است. نقاش های ساختمانی عموما برای ترمیم خط و خش های سطحی روی کفپوش تبحر بیشتری دارند.    

با آرزوی رفع هرچه زودتر مشکل ” کرونا ” از همه دنیا و ایران عزیز, برایتان سلامتی و موفقیت آرزومندیم. این روزها بسیار مراقب خود باشید.

معمولا تنها کسانی متوجه پیچیدگیهای هر کار میشوند که در آن رشته تخصص و تجربه دارند. در ویدئو پیوست ظاهرا نصب کفپوش خیلی راحت و به آسانی انجام میگیرد. اما آنان که تجربه دارند میدانند که پیش نیاز این آسانی, چقدر کار دقیق و طولانی در زیرسازی و غیره بوده است :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.