برخی آموزشها درباره بیماران کرونائی خفیف و متوسط

مراقبتهای در منزل
1,660

برخی آموزشها درباره بیماران کرونائی خفیف و متوسط

می گویند معمولا جدی ترین خسارت ها دقیقا از آنجا وارد میشود که کمتر انتظارش را داریم !  این هشدار مصداق این روزهاست که بالاخره بعد یک سال سخت, خبرهای خوبی درباره کشف واکسن ” کرونا ” بگوشمان میرسد.

اگرچه هنوز هیچکدام از این واکسن ها صد در صد مورد تائید نیستند, اما به هر جهت نظام مدیریت اغلب کشورها ( از جمله در کشورهای پیشرفته صنعتی ) تصمیم گرفته اند که کار واکسیناسیون را ( البته بشکل کنترل شده ) شروع کنند.


از جائی به بعد دیگر بدون تجهیزات کامل بیمارستانی نمیتوان برای بیمار کاری کرد !

خوشبختانه نظام اطلاع رسانی کشور در اینمورد, فاقد ضعف هائی است که در زمینه های دیگر بچشم میخورد. به اتکای چنین نظام, سطح اطلاعات عمومی جامعه در مورد ” کرونا ” نیز نسبتا خوب است. اما تجربه نشان میدهد که خستگی روحی و مالی ناشی از طولانی شدن این بحران جهانی, ممکن است باعث برخی خوش خیالی یا بی توجهی ها در پیگیری مراقبت های فردی و جمعی در اینمورد گردد.

سایت ” دکوراسیون بهفرم ” اگرچه اساسا به مباحث دکوراسیون داخلی ساختمان اختصاص دارد, اما از همان آغاز اپیدمی ” کرونا ” در سال گذشته تلاش کرد هر از گاه به سهم خود در جهت آگاهی و هوشیاری عمومی در این زمینه بکوشد. در همین ارتباط دو فایل PDF از مجموعه آموزشهای وزارت بهداشت پیوست است که بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” را به مطالعه جدی آن دعوت می کنیم :

http://treatment.sbmu.ac.ir/index.jsp?pageid=63989&p=1

عنوان فایل نخست ” نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید- 19 ( با علائم خفیف ) ” است. این فایل ویرایش دوم آموزشهائی است که قبلا در زمستان 98 توسط وزارت بهداشت منتشر شده بود.  در اینجا به مراقبت های ویژه در منزل پرداخته میشود که مربوط به نزدیکان مبتلا به کرونای خفیف می باشد. در اینجا ضمن آشنائی با آخرین دستاوردهای جهان در مورد ” کرونا ” , می آموزیم که چگونه و تا کجا میتوان از این بیماران قرنطینه در منزل مراقبت نمائیم.

فایل دوم ” دستورالعمل مراقبت بیماران کووید 19 در واحد بستری اولیه ” نام دارد. این مطلب به بیماران کرونائی اختصاص دارد که گرچه نگهداری ایشان در منزل دیگر صلاح نیست, اما هنوز شرایط بیمارستانی هم ندارند. گروه مخاطب این دستورالعمل البته کادر درمانی است. اما مطالعه آن از اینجهت اهمیت دارد که دقت کنیم تا درباره حد مجاز امکان مراقبت از عزیزان کرونائی در منزل دچار اشتباه و عدم احتیاط نگردیم.


بخشی از فضاهای ورزشی برای بیماران بستری اول کرونائی آماده و تجهیز شده است.

سایت ” دکوراسیون بهفرم ” با امید بازگشت مجدد سلامتی به عرصه جان ها و همه کسب و کارها, برای همگان آرزوی مراقب و امیدواری دارد.

برخی آموزشهای سازمان جهانی بهداشت درباره چگونگی و اهمیت ماسک زدن جهت جلوگیری از گسترش ویروس ” کرونا “:

https://www.instagram.com/p/CIgUSORoTl6/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.