” کرونا ” چیست و چگونه میتوان با آن مقابله کرد ؟

شستشوی دستها
1,575

” کرونا ” چیست و چگونه میتوان با آن مقابله کرد ؟

سایت ” دکوراسیون بهفرم ” البته اختصاص به مباحث گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان دارد. اما از آنجا که پدیده ” کرونا ” به جهت شدت و گستردگی همه جوانب زندگی و کسب و کارها را بشکل اساسی تحت تاثیر قرار داده, در حال حاضر به موضوع بسیار مهم و حیاتی بدل شده و نمیتوان از آن غافل شد.

مقاله زیر اگرچه بجهت ترجمه فارسی دارای اشکالاتی است, اما حاوی توضیحات جالب توجهی درباره ویروس ” کرونا ” و راههای مقابله موثر با آن می باشد. این مطلب ظاهرا  به نقل از نشریه ” ژورنال ویروس شناسی ”  و توسط دانشگاه جان هاپکینز منتشر شده است.


شستشوی صحیح و مرتب دستها, آسان و موثرترین راه جلوگیری از سرایت ویروس ” کرونا ” است !

” کرونا ” چیست و چگونه میتوان با آن مقابله کرد ؟

ویروس یک موجود زنده نیست، فقط یک مولکول پروتئینی پوشیده شده توسط یک لایه محافظ از لیپید(چربی) است.

زمانی که ویروس توسط سلول های چشم، بینی و یا مخاط دهان جذب میشود کد ژنتیکی آن تغییر میکند(جهش می یابد) و آنها به سلول های مهاجم و تکثیر شونده تبدیل می شوند.

از آنجایی که ویروس یک موجود زنده نیست و چیزی نیست جز یک مولکول پروتئین، بنابراین کشته نمی شود،فقط به اجزای خودش تجزیه میشود.

مدت زمان تجزیه شدن بستگی دارد به دما، رطوبت و جنس موادی که ویروس روی آن قرار گرفته است.

ویروس خیلی ضعیف و شکننده است.تنها چیزی که از آن محافظت میکند یک لایه نازک چربی است بهمین خاطر هر صابون یا شوینده ای بهترین راه چاره است چون کف چربی را حل میکند. بنابراین شما باید هنگام شستشوی هرچیزی انقدر بسابید تا کف زیادی بوجود بیاید.

با حل شدن چربی مولکول پروتئین متلاشی شده و به اجزای تشکیل دهنده اش شکسته می شود.

حرارت چربی را ذوب میکند بنابراین خوب است که از آب با دمای بالاتر از ۲۵ درجه سلسیوس برای شستن دست ها، لباس ها و هر چیز دیگری استفاده کنید.

علاوه بر این آب داغ باعث ایجاد کف بیشتر و عملکرد بهتری می شود.

الکل یا هر ترکیب با الکل بالای ۶۵ درصد چربی را بویژه لایه چربی خارجی ویروس را حل میکند.

ترکیب یک قسمت سفید کننده و پنج قسمت آب بلافاصله پروتئین را تجزیه و از داخل متلاشی میکند.

بعد از صابون، الکل و ترکیبات کلر دار، آب اکسیژنه بیشترین کمک را میکند چون پراکسید پروتئین ویروس را تجزیه میکند اما چون شما ناچارید آن را بصورت خالص استفاده کنید به پوست شما صدمه می زند.

آنتی بیوتیک نخورید.ویروس یک موجود زنده شبیه باکتری نیست.شما نمی توانید چیزی را که زنده نیست با آنتی بیوتیک از بین ببرید مگر اینکه ساختار آن را با چیزهایی که گفته شد متلاشی کنید.

هرگز لباس، ملافه و پارچه استفاده شده یا نشده را نتکانید.تا زمانیکه ویروس به سطوح ناهموار چسبیده باشد کاملا خنثی و ناکارآمد است.

ویروس فقط طی ۳ ساعت(روی پارچه) ۴ ساعت(روی سطوح مسی و چوب) ۲۴ ساعت (روی کاغذ و مقوا) ۴۲ ساعت (روی سطوح فلزی) و ۷۲ ساعت (روی سطوح پلاستیکی) متلاشی می شود.

اما اگر شما آن را بتکانید و یا از گردگیر استفاده کنید، ذرات ویروس بیش از ۳ ساعت در هوا معلق می شوند و می توانند در بینی شما جا خوش کنند.

ذرات ویروس روی سطوح سرد مثل سیستم تهویه خانه یا ماشین بسیار پایدار باقی می مانند.آنها همچنین برای پایدار ماندن به رطوبت و بویژه تاریکی نیاز دارند.بنابراین محیط های رطوبت زدایی شده، خشک، گرم و روشن ویروس را سریعتر ضعیف می کنند.

لامپ های یو وی در بالای هرچیزی که ویروس را در بر داشته باشد پروتئین ویروس را تجزیه می کنند.برای مثال برای ضد عفونی و دوباره استفاده کردن ماسک بسیار فوق العاده است.

مواظب باشید.این لامپ ها کلاژن موجود در پوست را نیز تجزیه میکنند و در نهایت باعث چروکیدگی و سرطان پوست می شوند.

ویروس نمی تواند در پوست سالم نفوذ کند.

سرکه بی فایده است زیرا لایه محافظ لیپیدی را تجزیه نمیکند.

نه مشروبات الکلی و نه ودکا به درد نمی خورند.قوی ترین ودکا دارای ۴۰ درصد الکل است در حالی که شما نیاز به ۶۵ درصد الکل دارید.

فضای محدودتر می تواند دارای تراکم بالاتری از ویروس باشد و فضای باز و دارای تهویه طبیعی کمتر.

این نکته بارها گفته شده، اما شما باید دست هایتان را قبل و بعد از تماس با مخاط، مواد غذایی، قفل ها، دستگیره ها، سوییچ ها، کامپیوتر ها، میزها، تلویزیون، ریموت کنترل ها، گوشی های تلفن، ساعت ها و غیره و زمانی که از دستشویی استفاده می کنید بشویید.

شما باید دست های خشک شده و زبر شده در نتیجه شستشوی زیاد را مرطوب نگه دارید زیرا ویروس می تواند در ترک های ریز پوست پنهان شود.

همچنین ناخن هایتان را کوتاه نگه دارید تا ویروس زیر آنها پنهان نشود.

پی اچ کرونا ویروس از ۵/۵ تا ۸/۵ متغیر است.

لازم است که از مواد غذایی با خاصیت قلیایی که پی اچ آنها بالاتر از پی اچ ویروس است بیشتر استفاده کنیم. لیمو, لیمو ترش, آووکادو, سیر, انبه, نارنگی, آناناس و پرتغال از جمله این مواد مغذی هستند.

چطور بفهمیم کرونا ویروس داریم؟

خارش در گلو

خشکی گلو

سرفه خشک

پس هرکجا متوجه این سه مورد شدید, سریعا آب گرم بخورید.

سلامت شما اولویت من است.

لازم است که همه ما برای شکست کرونا تلاش کنیم.

از جمله تاثیرات ” کرونا ” امکان بازدید مجازی از موزه های معتبر جهان است. ظاهرا ” موزه لوور ” در این زمینه نسبت به دیگران پیشگام بوده است :

بازدید مجازی از یکی از تابلوهای نقاشی موزه لوور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.