جلوی ضرر را هر وقت بگیریم, منفعت است !

اطاق دلباز
494

جلوی ضرر را هر وقت بگیریم, منفعت است !

دو بانوی بیننده از طریق دیدگاهها و ایمیل سایت ” دکوراسیون بهفرم ” دو مورد را مطرح نموده اند که هر دو بنحوی به زیرسازی کفپوش pvc ارتباط دارد. از آنجا که مشکل میتواند برای سایر بینندگان و علاقمندان این رشته مهم دکوراسیون داخلی ساختمان نیز مطرح باشد, متن پرسش و پاسخ ها را اینجا هم باشتراک میگذاریم.


بند پوشش های کف, همیشه تا این حد واضح و مشخص نیست !

پرسش یک :

باسلام من خونم رو کفگوش کردم ولی سرامیک های زیر کفپوش به صورت مربع مربع وقتی از بغل نگاه می کنی قشنگ معلومه و رد سرامیک ها دیده میشه البتهمن به نصاب گفتم لطفا زیر سازی رو درست انجام بده و میخام که ماستیک کاریش رو خوب انجام بدی ولی الان واقعا ناراحتم از اینکه اینطگری شده حدود 20 میلیون هزینه مردم ولی اصلا خوب نشده

پرسش 2 :

سلام من کفپوش کردم بدون کفسازی روی سیمان حالانگرانم که مشکلی پیش نیاید باچسب خمیری نصب کردم اماکاملا صاف ویکدست نشده بعضی جاها درز داردوبرامدگی امازیادبچشم نمیایدنگران اینده ام که این ایرادها کارراخراب نکندکنده نشودلطفاراهنمایی کنیدممنونم ازنکرانی دربیاورید

پاسخ :

با سلام و تشکر از حسن اعتماد بینندگان گرامی سایت دکوراسیون بهفرم,

جدا” از شنیدن اینگونه مشکلات, آنهم در این موقعیت گرانی بسیار متاسف شدیم. ما اطلاعاتی درباره دیگر کشورها نداریم. اما واقعیت آنست که در اینجا نمیتوان به صرف مسئولیتهای دیگران ( از جمله اتحادیه صنوف, ادارات کار, موسسه استاندارد و . . . صاحبان برند ) بیخیال دقت و توجه فردی گردید. لذا اغلب مجبوریم در هر انتخاب و . . . خرید, خود مراقب مالمان باشیم تا بیجهت تضییع نشود ! ؟

متاسفانه کاری که نمی بایست شده و الان باید بفکر چاره بود. نخستین توصیه ما آنست که اگر نصاب از طریق فروشنده و یا منبع معتبری بشما معرفی شده, پیشنهاد میکنیم پیگیر حق خود باشید. آنها موظف به رفع عیب هستند.


اگر این بندها بخوبی و کامل بندکشی نشود, بزودی رد آنها بر کفپوش رویی دیده میشود و سیمای آنرا بد منظر میکند !

دو) نصب کفپوش pvc روی بستر سیمانکاری, اگر با رعایت ضوابط فنی لازم صورت گیرد هیچ اشکالی ندارد. ضمنا با استفاده از این روش میتوان در هزینه زیرِکار( سنگ, سرامیک یا . . . موزائیک ) نیز صرفه جوئی کرد.

چسب خمیری و چسب فوری ( از جمله برند 8888 ) دو نوع چسب مخصوص نصب کفپوش اند. اما استفاده از این چسب ها روی سطوح سیمانکاری تابع ضوابط و اصول خاصی است که ما در ” دکوراسیون بهفرم ” درباره اش قبلا و بارها نوشته ایم. ضمنا برای استفاده از هر نوع چسب کفپوش, سطوح سیمانکاری نیازمند زیرسازی خاصی می باشند که ضمن تامین سطحی کاملا صاف و هموار, با پوشش مناسب خلل و فرج معمول در اینگونه سطوح مانع جذب چسب به لایه های زیرین بستر کار گردد.


سطوح سیمانکاری بطور معمول دارای خلل و فرج فراوان است. برای آنکه چسب کفپوش روی سطح باقی مانده و نیز جهت صرفه جوئی در مصرف چسب, لازم است این سطوح را قبلا کاملا بتانه کاری( ماستیک ) کرد !

سه) پیشتر نیز از بینندگان گرامی ” دکوراسیون بهفرم ” درخواست داشته ایم که اگر پرسشها همراه تصاویر و ویدئو های مناسب و واضح باشد, بهتر میتوانیم پاسخهای کاربری و متناسب ارائه نمائیم. متاسفانه در اینمورد نیز عکس یا ویدئو در اختیار نداریم. اما بطور کلی اگر کفپوش نصب شده دارای پستی و بلندی زیاد بوده و بویژه لبه تایل ها چندان همسطح نیست, پیشنهاد ما جمع آوری کفپوش نصب شده و نصب مجدد تایل ها است.

بنظر ما صرف این هزینه ( چه از نظر مالی و صرف وقت ) در مقابل گران این روزهای هزینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله انواع کفپوش ساختمانی ) کاملا اقتصادی و به صرفه است. از آنجا که کفپوش را تازه نصب کرده و برای نصب از چسب خمیری استفاده نموده اید, جمع آوری تایلهای کفپوش pvc چندان دشوار نیست.

چهار) درباره مجموعه اینمورد یادداشت های متعددی در ” دکوراسیون بهفرم ” وجود دارد که با جستجو براحتی در دسترس است. ما در ” دکوراسیون بهفرم ” بارها و ضمن یادداشتهای متعدد بر اهمیت زیرسازی درست, کامل و اصولی در نصب انواع کفپوش ساختمانی تاکید داشته ایم.

پیشنهاد میکنیم قبل از هر تصمیم و اقدام عملی, قدری وقت گذاشته و درباره مجموعه موارد فوق باندازه کافی مطالعه فرمائید. تجربه نشان داده که کار فنی و تعجیل معمولا دوستان خوبی نیستند ! ؟


دل خوش و رضایت خاطر, ارزش هرقدر هزینه و صرف وقت را دارد ! ؟ما

ما در ” دکوراسیون بهفرم ” ضمن آرزوی سلامتی, امیدواریم با صبوری و درایت, مشورت با اهل فن و با کمترین هزینه مالی و روحی ایراد کفپوش شما برطرف گردد. به هر حال از قدیم گفته اند جلوی ضرر را هر جا بگیریم, منفعت است !

برای ارائه یک کار زیبا علاوه بر ابزار, مصالح و . . . دستمزد مناسب, عشق نیز لازم است !

https://www.instagram.com/p/CaLEiHGAGUO/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.