برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان- سه

اطاق عقد
2,306

سه – بودجه

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان برای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداره, کاری نیست که در خلاء انجام گیرد. مناسبترین طراحی وقتی جواب میدهد که مبتنی بر مجموعه نیازهاروحیات, بودجه و . . . فرهنگ زندگی هر مشتری خاص صورت گرفته باشد. اغلب کسانی که سفارش یک کار ( از جمله طراحی دکوراسیون داخلی منزلشان ) را به یک دفتر دکوراسیون یا فروشگاه تزئیناتی میدهند, معمولا تنها وقتی حس خوبی نسبت به یک کار پیدا میکنند که طرح پیاده شده و به انجام رسیده باشد.


از کارهای مهم در بودجه بندی, ترتیب اولویت ها و پیش بینی و ثبت کتبی کلیه هزینه هاست !

ما در سلسله یادداشتهای ” برخی نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ” می کوشیم بتدریج مجموعه عوامل موثر بر یک طراحی ایده ال را با علاقمندان به هنر معماری در میان بگذاریم. این مطالب زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

بجز کارهای مربوط به دکوراسیون داخلی ساختمان که همان ابتدای ساخت و ساز و در مرحله نازک کاری انجام میشود, هر خانواده یا . . . دفتر کار, اغلب در مواقعی به تغییرات جزئی یا کلی در دکوراسیون داخلی ساختمان دست میزنند که خانواده یا شرکت با مورد خاصی مواجه میگردد که معمول ( روتین ) نیست.

در ادبیات عامه کشور ما مثلی هست که پول دو چیز جور می شود : عروسی و خرید خانه. روح نهفته در این سخن آنست که در این دو مورد نباید بجهت مضیقه مالی, تعلل کرد. خیلی از خانواده ها وقتی دستی به سر و گوش دکوراسیون منزل ( از جمله تغییر مبلمان, پرده ها و . . . کفپوش ) میزنند که امر خیری برای فرزند یا فرزندانشان در پیش باشد. کسبه نیز وقتی تصمیم میگیرند در زمینه کاریشان تغییرات قابل توجه دهند, معمولا دست به تغییر دکوراسیون کلی مغازه یا . . . دفتر کار میزنند.

تجربه نشان داده اگر خرید یا برخی تغییرات کلی خانه ( از جمله در دکوراسیون منزل یا . . . دفتر کار ) همراه قدری آینده نگری و دست بالا باشد, در مجموعه به سود خانواده یا شرکت تمام شده است. در این رابطه گاهی وسواس و تردید, باعث دوباره خرجهائی میشود که در نهایت بسیار گرانتر از قدری هزینه بیشتر در همان ابتدای کار میشود.


آینده نگری میتواند باعث شفافیت اموری گردد که امروز قدری در چشم انداز نیست !

به این ترتیب روشن است که طراح دکوراسیون داخلی ساختمان, علاوه بر تسلط به معماری و هنرهای زیبا, به قیمت تمام شده هریک از انواع ملزومات دکوراسیون نیز احاطه داشته باشد, خیلی بهتر میتواند به مشتری خدمت رسانی نماید. او میتواند با چند گزینه قدری آینده نگرانه تر, به مشتری کمک کند که آن تصمیمی را درباره تغییر دکوراسیون بگیرد که در برگیرنده اهداف چند سال بعد خانواده یا شرکت هم گردد.

صداقت, رو راستی و یک رنگی, از جمله اوصاف بسیار نیکوی هر کاسب است. گفته اند سخن کز دل برآید, لاجرم بر دل نیز خواهد نشست. در این مورد نیز اگر طراح دکوراسیون داخلی ساختمان, عمده توجه اش بویژه به نفع مادی مشتری در درازمدت باشد, حتما پیشنهادات مناسبتری را پیش پای او خواهد گذاشت.

از انگلیسی ها ضرب المثلی نقل است که میگویند هنوز آنقدر پولدار نشده ایم که جنس ضعیف خرید کنیم. در این سخن نیز حکمتی است که به کار طراح دکوراسیون داخلی ساختمان می آید تا اگر لازم شد فلان ملزوم دکوراسیون ارزان تر را به مشتری معرفی کند, حتما به موضوع حداقل کیفیت نیز در کنار قیمت مناسب توجه کند.

ما و شما در سایت ” دکوراسیون بهفرم “ بعدا در این باره بیشتر گفتگو خواهیم کرد.

یکی از مسائل مهمی که بویژه در صنعت دکوراسیون نسبتا نادیده گرفته میشود, مسائل ایمنی و حفاظت از نیروی کار است. ویدئو پیوست ماشین ساده ای را نشان میدهد که نیروی انسانی برای پر کردن کیسه ها را به حداقل ممکن کاهش میدهد :

https://www.instagram.com/p/B8Gff4Pnyht/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.