برخی نکات درباره زمینه های مناسب حیات و رشد فضای سبز در منازل و محیطهای کار

هرس درختان باغ
2,159

برخی نکات درباره زمینه های مناسب حیات و رشد فضای سبز در منازل و محیطهای کار

پیش از این نیز اشاره شد که معمولا بخش اساسی هر کار در زمینه انواع دکوراسیون داخلی ساختمان, تنها بچشم آنانی می آید که نگاه و دانش کارشناسی نسبت به آن زمینه مشخص از دکوراسیون دارند. یکی از زمینه های دکوراسیون داخلی در منازل یا محیطهای کار, ” فضای سبز ” است. در این یادداشت خواهیم کوشید نگاهی به برخی زیرساختهای کار در فضای سبز بیندازیم.


یکی از کارهای معمول باغداران در فصل پائیز و زمستان, هرس شاخه های فرعی درختان است !

هر فضای سبز شاداب و رو به رشد, بجز انتخاب مناسب گل و گیاه, نیازمند تامین و مراقبت لازم از خاک, آب, دما, رطوبت و . . . رسیدگی های منظم و مداوم به کلیه مسائل فضای سبز مربوطه است. بهمین جهت در معرفی شاخه ” فضای سبز ” بعنوان یکی از زنده و جذاب ترین رشته های دکوراسیون داخلی ساختمان, تاکید شد که در طراحی و اجرای فضای سبز برای هر محل خاص, استفاده جدی از کارشناسان باغداری و کشاورزی بسیار لازم است.

همانگونه که هر گل و گیاه را نمیتوان برای هر یک از مناطق کشور استفاده کرد, هر فضای سبز نیز نیازمند رسیدگی مداوم به بستر حیات و رشد آنست. هر خاک یا آب, مقدار مشخصی مواد مغذی معین دارد که بتدریج توسط گل و گیاهان موجود استفاده شده و باید طبق برنامه کارشناسی بشکل مداوم تقویت گردد.

هر گل و گیاه دارای حدی از استعداد هماهنگی با محیط است که آنرا قادر میسازد طی اختلاف معین دما, رطوبت و بارندگی در فصول مختلف سال, کماکان به حیات و رشدش ادامه دهد. همانگونه که جانوران طبیعت به نسبت حیوانات باغ وحش از توانائی بیشتری برای حفظ بقاء برخوردارند, گل و گیاهان آپارتمانی نیز نیازمند مراقبت بیشترند و نمیتوان آنها را چندان به خود واگذاشت.


حیات و شادابی هر فضای سبز, مرهون علم, تجربه و زحماتی است که صرف حفظ و نگهداری آن میشود !

یکی از کارهای معمول شهرداری ها در پائیز و زمستان, هرس شاخه های فرعی درختان کنار کوچه, خیابان و پارکها می باشد. از جمله اهداف از این کار, آنست که درختان بیشتر قد بکشند. بهمین ترتیب پاکسازی علفهای هرز و هرس, در فضای سبز منازل و محیطهای کار نیز بسیار لازم بوده و بهتر است توسط کسانی صورت گیرد که به کار فضای سبز کاملا آشنائی دارند.

یکی از قسمت های مهم در شاخه کشاورزی,  آزمایشگاههای خاک و آب است. در این آزمایشگاهها با استفاده از روشهای علمی, میزان دقیق هر یک از مواد مغذی ( یا زیانبخش ) خاک و آب مشخص شده و راهکار مناسب ( از جمله کود یا سم مناسب) به باغدار یا کشاورز مربوطه معرفی میگردد. فضای سبز منازل یا محیطهای کار, اگرچه به نسبت از حساسیت بمراتب کمتری برخوردارند, اما نمی بایست در این مورد هم بکلی بی توجه بود.


یکی از ابزارهای کشاورزی علمی, استفاده از امکانات عدیده آزمایشگاهای خاک و آب است !

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره مسائل زیربنائی, بسترسازی و حفظ و نگهداری از فضای سبز منازل و محیطهای کار اختصاص داشت. ما و شما در آینده درباره هر یک از این موارد مرتبط با فضای سبز و دکوراسیون داخلی ساختمان, بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ما درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله مسائل خاک, آب و نگهداری در فضای سبز ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” و بویژه راهنمائی های اهل فن همراه شود.

نمونه ابزار جدید مکانیکی برای کندن علفهای هرز باغچه ها

https://www.instagram.com/p/B3UXOxnpoz6/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.