مختصری درباره اهمیت و کارکرد پارتیشن در دکوراسیون داخلی ساختمان

پارتیشن چوبی
2,620

مختصری درباره اهمیت و کارکرد پارتیشن در دکوراسیون داخلی ساختمان

با سلام.

اگرچه معمولا هر ساختمان در مرحله نازک کاری, شکل و شمائل نهائی خود را می یابند, اما موارد بسیاری پیش می آید که لازم است برخی جداسازی های دیگر داخلی نیز انجام گیرد. این موضوع بویژه در معماری داخلی دفاتر کار و ساختمانهای اداری بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب پارتیشن بندی به یکی از ملزومات قابل توجه دکوراسیون داخلی ساختمان بدل شده است.


امروزه کاربرد پارتیشن در دفتر کار و ادارات بیش از پیش رواج دارد !

امروزه بسیاری از ساختمانهای با کاربری تجاری یا اداری را بصورت سالن اجرا میکنند تا هر بهره بردار, بنا به نیاز خود آنرا پارتیشن بندی نماید. حتی یک شرکت با کاربری مشخص هم ممکن است در طول زمان نیاز به برخی جابجائی های معماری داشته باشد که اینکار با استفاده از انواع پارتیشن, نه تنها سریعا قابل انجام بوده و به نسبت ارزانتر تمام میشود, در درازمدت نیز به آسانی قابل باز و بست و جابجائی است.

اگرچه استفاده از دیوارهای جدا کننده ( پارتیشن ) در فضاهای مسکونی معمولا چندان لازم نمی آید, اما بهر جهت و بنا به ضرورت های موقت یا قدری طولانی, مواردی پیش می آید که بدون نیاز به بنائی, توسط پارتیشن بتوان اقدام به برخی جداسازی فضاها نمود.

پارتیشن ها اگرچه برای جداسازی فضاهای منازل, دفاتر کار یا ادارات بکار می آیند, اما میتوانند مشکلی برای تامین نور فضاهای جداسازی شده پیش نیاورند.

پارتیشن بجهت فاصله معین از سقف دفاتر کار و ادارات, ضمن تامین حداقل معینی از حریم خصوصی برای کارکنان هر قسمت, امکان بسیار مناسبی برای ارتباطات مستقیم گفتگوهای لازم بین پرسنل فراهم می آورند که از ترددهای اضافی, وقتگیر و هزینه بر بین پرسنل جلوگیری می کنند.

برای ساخت پارتیشن ها, انواع مصالح را ( از جمله بصورت ترکیبی ) میتوان استفاده کرد. تعداد این مصالح بیشمار است و چوب, شیشه و . . . پانل گچی از جمله انواع مصالح مناسب برای پارتیشن ها می باشند.


مراحل نصب سازه جهت اجرای دیوار کناف

ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” در وهله نخست خواهیم کوشید اطلاعات لازم درباره انواع پارتیشن ( از جمله سازه, مصالح و نصب ) را در اختیار عموم قرار دهیم.

گام دوم انشاالله با همراهی دست اندرکاران محترم این صنف, از جمله شرکتهای طراحی و اجرای ” پارتیشن ” عملی خواهد گردید تا بدینوسیله علاقمندان بتوانند ضمن آگاهی کافی, آنچه باب سلیقه خود است را بصورت اینترنتی یا مستقیم تهیه نمایند. به این ترتیب در همینجا از کلیه دست اندرکاران, از جمله مجریان زحمتکش این صنف درخواست میکنیم تا از این موقعیت برای معرفی و تبلیغ ” پارتیشن ” هائی که اجرا کرده اند, استفاده نمایند.

تلاش ” دکوراسیون بهفرم ” آنست که رابط مناسب و آنلاینی بین کلیه دست اندرکاران و علاقمندان کلیه رشته های ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” ( از جمله ” پارتیشن ” ) باشد.

یکی از مسائل مهم در موارد بازسازی پارتیشن های چوبی, تغییر رنگ مطابق رنگبندی مبلمان جدید هر فضای مسکونی یا اداری است. ویدئو پیوست نمونه ابزاری را به نمایش میگذارد که برای همین منظور طراحی شده است :

https://www.instagram.com/p/B8DHBpVh8g2/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.