برخی نکات عمومی درباره جایگاه صنعت مبلمان در دکوراسیون داخلی ساختمان

منبت کاری
2,229

برخی نکات عمومی درباره جایگاه صنعت مبلمان در دکوراسیون داخلی ساختمان

یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی ساختمان, مبلمان است. صنعت چوب یکی از قدیمی ترین صنایع است که عمر آن شاید باندازه تاریخ بشریت باشد.


یکی از هنرهای ظریف کار با چوب در قدیم, گره چینی بوده است !

نخستین مبلمان منازل, مبلمان چوبی بود. اما امروزه این صنعت با استفاده از چوب, فلز, شیشه و مواد سنتتیک, به تنوع بیشماری دست یافته است. پیشرفت صنعت و انبوه سازی, باعث تعدیل قیمت بسیاری از انواع مبلمان هم شده که خرید آنرا برای اقشار و طبقات وسیعتر جامعه ممکن میسازد.

محصولات موجود در فروشگاههای عرضه مبلمان ( هم اداری و منازل ) بقدری دارای تنوع جنس, طرح و قیمت است که هر کس, با هر بودجه و سلیقه به آسانی میتواند مورد نیاز خود را یافته و بلافاصله خرید نماید.

یکی از عرصه های پیشرفت در صنعت مبلمان, عرصه حمل و بسته بندی است. اگرچه کشور ما در این زمینه قدری عقب تر از کشورهای پیشرفته صنعتی ( در آمریکا, اروپا و . . . آسیای جنوب شرقی ) است, اما هم اکنون محصولات متعددی وجود دارند که بصورت قطعات مجزا و تفکیکی تولید و رنگ شده اند, در کارتن بسته بندی شده و به آسانی و در محل توسط خریدار نیز میتوانند مونتاژ شوند.


بازسازی نمونه ای از دربهای چوبی قدیم

صنعت مبلمان, یکی از گسترده ترین صنایع است که طیف وسیعی از محصولات را تولید می نمایند. انواع میز و صندلی تحریر, اداری و نهارخوری, انواع مبل راحتی, نیمه راحتی و پذیرائی, انواع بوفه ( کمد ) و ویترین, انواع سرویس خواب کودک, نوجوان و بزرگسال, انواع سرویس اطاق نشیمن و . . . آشپزخانه, از جمله تولیدات صنعت مبلمان بشمار میروند.

صنعت مبلمان, علاوه بر صنایع چوب ( از جمله منبت کاری ), فلزکاری, شیشه و پلاستیک ارتباط تنگاتنگی نیز با صنایع رنگ, نساجی و بسته بندی دارد. در صنعت چوب, پیشرفتها تنها شامل دستگاههای جدید برش, اندازه کردن, رنده, پرس ( press ) و . . . مونتاژ نمیشود. کارگران این صنعت, امروزه از ایمنی و بهداشت بسیار مناسبتر از گذشته نیز برخورداند. سوانح کار نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و موارد قطع عضو و . . . بسیار کمتر از گذشته شده اند. محیط کار آنان نیز بمراتب مناسبتر از گذشته است و دیگر کارگران صنعت چوب مجبور نیستند در محیطی کار کنند که سرشار از گرد چوب و رنگ بود.

ما و شما بعدا درباره هریک از انواع مبلمان منازل و اداری و نیز تمام زمینه های مرتبط با این صنعت ( از جمله صنایع رنگ, رویه کوبی و . . . بسته بندی ) به تفکیک و مفصل گفتگو خواهیم کرد.

ما و شما, اینجا باهم خواهیم کوشید تا اطلاعاتمان درباره صنعت مبلمان را مرتب افزایش دهیم. سایت ” دکوراسیون بهفرم ” بدون همفکری شما نمیتواند مدعی سایتی مرجع در زمینه گسترده دکوراسیون داخلی ساختمان باشد. تلاش ما بر اینست که انشاالله با کمک تولید کننده ها, وارد کنندگان و فروشندگان مبلمان اداری و منازل و آشپزخانه, مرجع مناسبی نیز برای انتخاب و خرید ( هم مستقیم و اینترنتی ) بازدیدکنندگان محترم سایت بشویم.

سلامت و پایدار باشید.

       تهران – 11 آبان 98

یکی از زیبائی های مبلمان چوبی, کارهای خراطی صورت گرفته در قسمتهای مختلف آنست. ویدئو پیوست کارکرد یک نمونه دستگاه خراطی اتوماتیک را نمایش میدهد :

https://www.instagram.com/p/B6zuGrxJm5S/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.