برخی نکات درباره جایگاه صنعت شیشه در دکوراسیون داخلی ساختمان

شیشه های طرحدار
2,410

برخی نکات درباره جایگاه صنعت شیشه در دکوراسیون داخلی ساختمان

شیشه و آئینه از قدیمی ترین صنایع اند که امروزه با دکوراسیون داخلی ساختمان, ارتباط تنگاتنگی دارند. شاید اوج هنر آئینه را بتوان در تالار آئینه کاخ گلستان مشاهده کرد که هنر صنعتگران ایرانی دوره قاجار است.


آئینه کاری کاخ گلستان که مربوط به سال 1253 می باشد, هنوز هم دیدنی و شکوهمند است !

در گذشته نیز شیشه ساختمان ها بجهت نوع کاربرد, انواع مختلف داشت و منظره شیشه های رنگی تالارهای رو به آئینه در ساختمانهای قدیمی بازمانده از عصر صفوی به بعد, هنوز هم بسیار تماشائی است. اما کارهای شیشه که امروزه روی آئینه و شیشه درهای ورودی منازل, ادارات و فروشگاهها انجام میشود, هم بسیار متنوع و براستی دل انگیز است.

از جمله این کارها, نقاشی روی شیشه ( ویترای ) و نیز پرداخت های هنری روی شیشه است که از جمله با دستگاه فرز و نیز CNC انجام میشود. این طراحی ها بنا به سفارش مشتری, بواسطه رنگ و طرح از تنوع بیشماری برخوردار است.

امروزه آئینه کاری بعنوان دکوراسیون, بشکل محدود و تنها در آن فضاهای منزل, یا ادارات انجام میشود که بجهت موقعیت و نورپردازی, میتواند بسیار جلب توجه نماید.

هنر شیشه نیز امروزه بسیار تنوع یافته و با استفاده از شیشه های رنگی, کلی شیشه های دکوراتیو تولید میشود که کاربردهای گوناگونی در فضاهای مختلف مسکونی یا تجاری دارند. برای نمونه میتوان از مجسمه های شیشه ای کلاسیک و مدرن ( از جمله مجسمه های سورئال ) نام برد که میتوان از آنها بعنوان اشیاء دکوری ( اکسسوری ) در ویترین و جای جای هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداری استفاده کرد.


نمونه شیشه طرح دار برای درب چوبی ورودی ساختمان

از برخی شیشه های دکوراتیو هم در پارتیشن بندی فضاهای مسکونی یا تجاری و کار استفاده میشود که وقتی همراه با نورپردازی مناسب میگردد, بسیار پر جلوه و نماست.

یکی از انواع نسبتا جدید شیشه, بلوک های شیشه ای است که به ” آجر شیشه ای ” معروف اند. از این بلوک های شیشه ای نیز در دکوراسیون داخلی ساختمان بعنوان نورگیر ( روشنائی ) هم در پارتیشن بندی و نیز بجای پنجره های نورگیر در نمای ساختمان استفاده های متعدد میشود.

ما و شما بعدا درباره هریک از انواع کارهای شیشه و آئینه و نیز تمام زمینه های مرتبط با این صنعت  به تفکیک و مفصل گفتگو خواهیم کرد.

ما و شما, اینجا باهم خواهیم کوشید تا اطلاعاتمان درباره صنعت شیشه و آئینه را مرتب افزایش دهیم. سایت ” دکوراسیون بهفرم ” بدون همفکری شما نمیتواند مدعی سایتی مرجع در زمینه گسترده دکوراسیون داخلی ساختمان باشد. تلاش ما بر اینست که انشاالله با کمک تولید کننده ها, وارد کنندگان و فروشندگان شیشه و آئینه, مرجع مناسبی نیز برای انتخاب و خرید ( هم مستقیم و اینترنتی ) بازدیدکنندگان محترم سایت بشویم.

یکی از مسائل مهم در همه شاخه های دکوراسیون داخلی ساختمان, حفظ طراوت نخستین و اولیه هر چیز است. این کار بویژه از راه نظافت امکان پذیر است. ویدئو پیوست ابزار نسبتا ساده ای را نشان میدهد که میتوان ضمن ایمنی قابل توجه, از جمله شیشه های پنجره ها در نمای ساختمان را نظافت کرد :

https://www.instagram.com/p/B8Igwa_nrLH/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.