مقدمه ای درباره نقش بازسازی بر ارزش افزوده املاک

حمام مدرن
196

مقدمه ای درباره نقش بازسازی بر ارزش افزوده املاک

روزنامه فارسی زبان ” آتش ” چاپ کانادا در شماره چهارشنبه 24 مه 2023 خود به نظرسنجی اشاره نموده که در آن مجموعه ای از مشاوران املاک تورنتو, نقطه نظر خود درباره نقش بازسازی هریک از بخش های منزل در ارزش افزوده ملک اعلام نموده اند.

مطابق این نظرسنجی 94 درصد معتقدند بازسازی آشپزخانه بهترین سود دهی را در این زمینه دارد. جالب است که در ایران نیز آشپزخانه, بعنوان یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی ساختمان, نخستین و مهمترین فضائی است که خریداران بسراغ آن می روند.

تهیه ملک عموما شامل دو بخش ” انتخاب ” و ” خرید ” میگردد که معمولا نقش خانمها در مرحله اول, بسیار مهمتر از آقایان می باشد !

61 درصد به بازسازی حمام رای داده اند که آنهم از فضاهای مهم در دکوراسیون داخلی ساختمان است. آنها گفته اند که معمولا خریداران میل ندارند ملکی را بخرند که نیاز به تعمیرات حمام داشته باشد که اصولا گران, زمانبر و پر زحمت است.

58 درصد, نقاشی ساختمان را پیشنهاد کرده اند که باصطلاح ” جلوی چشم ” بوده و نیاز به هزینه آنچنان ندارد. این گروه بیشتر تاکیدشان روی رنگ های ساده و روشن است که فضای منزل را دلبازتر می نماید. ما پیشتر در این رابطه چندین یادداشت در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” منتشر کرده ایم.

نقاشی منازل, تنها محدود به فضای داخل ساختمان نمیشود !

43 درصد مشاوران بر تعویض کفپوش تاکید داشته و بویژه روی کفپوش های چوبی اصرار دارند که از جمله انواع کفپوش و از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی ساختمان است. انواع پارکت, برخلاف موکت فاقد امکان جذب بوی بد و رطوبت است.

16 درصد, بازسازی زیرزمین را پیشنهاد نموده اند که عملا باعث افزایش زیربنای مفید منزل میگردد. 13 درصد روی محوطه سازی تاکید نموده اند که در واقع بخشی از نمای ساختمان و برای برخی خریداران نظرگیر است.

12 درصد برای بازسازی سقف منازل اهمیت قائل شده اند که مورد نظر خریدارانی است که معمولا و بویژه از این بابت نگران اند. 10 درصد حذف دیوارهای داخلی را پیشنهاد می نمایند که باعث میشود دست خریدار در معماری مجدد داخلی, بنا به نیاز و علاقمندی خود, بازتر شود.

در نهایت 7 درصد روی تعویض و نوسازی پنجره های منزل برای فروش تاکید نموده اند که آنهم از عناصر قابل توجه در دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد. در و پنجره, در واقع بخشی از نمای منزل است که معمولا در بدو امر نظر خریداران را بخود جلب می نماید.

برداشت ما از وسعت هر قسمت منزل, چقدر با تصویر ذهنی ما از آن فضا مطابقت دارد ! ؟

این موارد و درصدها قاعدتا در مورد بازار املاک ایران, در هر شهر و منطقه, میتواند کمابیش متفاوت باشد. اما نکته مهم آنست که در تصمیم برای بازسازی, چه خوبست که پیشتر با مشاوران املاک در آن منطقه یا شهر مشورت نموده و قبل از هر اقدام درباره هزینه- فایده هر نوع بازسازی تحقیق کنیم. در این زمینه متخصصان و دست اندرکاران دکوراسیون داخلی ساختمان, مشاوران خوبی محسوب میشوند.

ما در ” دکوراسیون بهفرم ” کوشش خواهیم کرد در فرصتی مناسب درباره هریک از این موارد, بیشتر و به تفکیک باهم گفتگو نمائیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.