سخنی دیگر درباره جمع آوری کفپوش های مستعمل

شلوغی مواقع بازسازی
847

سخنی دیگر درباره جمع آوری کفپوش های مستعمل

بیننده محترمی در پیوست یکی از یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” به پرسشگری دیگر جهت جمع آوری کفپوش های pvc مستعمل, راهنمائی مشخص نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” نیز مفید باشد, متن پاسخ ایشان و نظر ارسالی ما در بخش دیدگاهها را عینا اینجا نیز باشتراک می گذاریم :

اگر نیاز به استفاده مجدد از کفپوش های مستعمل داریم, در برچیدن آنها باید بیشتر مراقبت نمائیم !

در پاسخ به آنیا نریمان. 

راهکار ساده،استفاده از سشوار صنعتی یا کارتک تیغی

دیدگاه سایت :

با سلام و تشکر از توجه و راهکار جنابعالی,

یک ) مایه کمال خوشحالی و مباهات است که دوستانی چون شما که در این زمینه اطلاعات فنی و تجربه دارند, ضمن بازدید مطالب سایت ” دکوراسیون بهفرم ” نسبت به سوالات دیگر خوانندگان نیز حساس بوده و آنان و ما را راهنمائی می کنند.

یکی از نکات ارزنده شبکه های اجتماعی, فراهم نمودن بستر همینگونه توجه اجتماعی می باشد که شاید پیشتر و بواسطه الزامات گسترش زندگی شهری و صنعتی, قدری دچار آسیب شده است.

البته حضور اشخاص در شبکه های اجتماعی ( منجمله سایت های مرتبط با دکوراسیون داخلی ساختمان ) میتواند به دلائل کاملا گوناگون و عدیده صورت گیرد. مسلما بسیاری از مردم, تنها بجهت نیاز و علاقمندی های شخصی وقت معینی را در این شبکه ها صرف می نمایند. در اینمورد نیز کنجکاوی و قضاوت, البته کار درستی نیست. به هر جهت فرصت ها و علائق انسانها در هر اجتماع بسیار متفاوت است.

شاید امروزه بسیاری از مردم نگاهی حسرت بار و نوستالژیک به دوران ” قدیم ” داشته باشند. اما واقعیت آنست که در آن زمان نیز حساسیت های اجتماعی اشخاص, یکسان نبود.

آنزمان نیز چه در خانواده, فامیل, محله, مدرسه, دانشگاه, محیطهای کار و . . . شهر و کشور, همیشه کسانی وجود داشتند که تنها برای خود چکش نمی زدند. هرچند برخی از این ” کنجکاوی “ها نیز یکسره مثبت نبوده, بیمورد و گاه باعث آزار دیگران میشده است ! ؟

سایت ” دکوراسیون بهفرم ” مجال پرداختن به جنبه های اجتماعی, فرهنگی و . . . سیاسی مسائل دکوراسیون داخلی ساختمان نیست و لذا تنها به همین اکتفا می کنیم که سعدی بزرگ نیز به همگان یادآور گردیده که انسانها همه اعضاء یک پیکرند و نیکوتر آنست که نسبت به مسائل هم بی تفاوت نباشیم !


پیام سعدی خردمند به تمام آیندگان چندان مهم است که سازمان ملل متحد نیز آنرا بر پیشانی خود نهاده است !

دو )  پیشنهادتان شاید قدری  هزینه بر باشد, اما بنظرمان مناسب است. چسب صنعتی نیز در اثر گرما نرم شده و آماده میشود تا هم از کفپوش و بسترِ کار جداشان نمائیم.

هر چند در موقع استفاده از سشوارهای صنعتی نیز باید مسائل ایمنی را جدا رعایت کرد تا خدای ناکرده موجب آتش سوزی یا مسمومیت های شیمیائی نگردد. گاهی برای آتش سوزی تنها کافیست شدت گرما به حد لازم ( درجه اشتعال ) برسد !

گاهی برای آتش سوزی حتی به یک شعله هم نیاز نیست !

درباره خطرات آتش سوزی در موقع برچیدن کفپوش های ساختمانی که با چسب صنعتی نصب شده, قبلا در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” نوشته ایم. اینجا تنها یادآور می گردیم که در چنین موارد باید مراقب بود تا اشتنشاق گازهای متصاعد شده در فضاهای بسته, خدای ناکرده موجب مسمومیت و نظایرهم نشود.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای جنابعالی و خانواده محترم, امیدواریم تداوم اینگونه ارتباطات باعث شود هم ما و بینندگانمان در سایت ” دکوراسیون بهفرم “, بهره بیشتری از دانش و تجربیات یکدیگر در تمام زمینه های مرتبط به دکوراسیون داخلی ساختمان ببریم.

از مسائل مهم اجرائی در کارهای فنی, استفاده خلاق از امکانات و ابزارهای موجود است. این موضوع بویژه وقتی بیشتر اهمیت می یابد که در خارج از کارگاه و دسترسی به انواع ماشین آلات نباشد. ویدئو پیوست نمونه چنین خلاقیت را برای برش پارکت چوبی گوشه ها بنمایش می گذارد :

ابتکار در برش پارکت گوشه ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.