برخی نکات درباره اهمیت و انتخاب اکسسوری منازل و ادارات

2,459

برخی نکات درباره اهمیت و انتخاب اکسسوری منازل و ادارات

با سلام.

یکی از بخش های مهم دکوراسیون داخلی ساختمان, اکسسوری ( لوازم دکوری ) است که میتواند شامل انواع بوفه و ویترین, قفس پرنده و آکواریوم, تابلوهای عکس, خط, نقاشی و فرش, پوستر و عکس برگردان, چینی آلات و کریستال جات, صنایع دستی, کتابخانه و . . . مجسمه باشد.


زیبائی شناسی یک تابلو, به خودی خود یا در یک فضای معین خانه, دفترکار یا اداره میتواند بسیار متفاوت باشد !

اگرچه انتخاب هریک از لوازم دکوری ( اکسسوری ) میتواند سلیقه ای داشته باشد, اما برخی اطلاعات در این زمینه کمک کننده خواهد بود. شاید مهمترین مطلب در این زمینه, اهمیت تناسب باشد. منظور ما از تناسب, هم جنبه فیزیکی و روحی آنست.

از نظر فیزیکی, نوع و اندازه هر چیز دکوری ( اکسسوری منزل, ادارات و دفاتر کار ) بهتر است در تناسب با ابعاد, رنگ بندی و سایر اشیاء موجود در آن فضا باشد. موقعیت قرار گرفتن هر چیز دکوری ( از جمله ارتفاع از سطح زمین ) نیز در همین مقوله می گنجد.

اگرچه آنان که به یک خانه رفت و آمد میکنند, معمولا آشنایان هستند که شناخت کافی از هم دارند, اما حتی هم اینان نیز ممکن است به دلائل گوناگون و در موقعیت های مختلف, دارای حس و حال متفاوتی باشند. مجموعه دکوراسیون هر اطاق یا خانه, میتواند در آرامش و انبساط خاطر هم اینان نقش جدی بازی کند. به این ترتیب چیزهای دکوری ( اکسسوری ) را اگر به درستی انتخاب و در جای مناسب قرار بگیرند, نمیتوان تنها اشیاء بی جانی دانست که شاید تنها کارکردشان چشم نوازی و زیبائی ظاهری است.

این موضوع در ادارات و دفاتر کار از اهمیت بمراتب بیشتر برخوردار است. از آنجا که هر شخص در نخستین برخورد, از جمله با اشیاء نیز روبرو میشود, این چیزهای دکوری ( اکسسوری ) میتوانند نمایانگر شخصیت و نگاه میزبان باشند. لذا بهتر است قبل از خرید هر چیز دکوری, درباره انواع آن قدری مطالعه کنیم و موقعیت آنان را نیز که ممکن است با این اشیاء مواجه گردند, در نظر گیریم.

شاید بهمین دلیل است که معمولا خانمهای خانه دار هر از گاه نسبت به تغییر دکوراسیون منزل, یا جابجائی چیزهای دکوری ( اکسسوری ) اطاقها و خانه اقدام میکنند. فروشگاههای موفق نیز که مرتب با مشتری در تماس اند, معمولا هر چند یکبار دست به تغییر دکور ویترین یا مغازه اشان میزنند.


قفس یک پرنده برای اشخاص مختلف, میتواند حس و حال های بکلی متفاوت همراه داشته باشد !

اما متاسفانه دفاتر کار ( بخصوص در بخش دولتی ) در زمینه تغییر دکوراسیون معمولا بی توجه یا کم توجه اند. هر ارباب رجوع, به دلیل معینی به یک دفترکار یا اداره سر میزند و شاید هم دیگر تا مدتها سر و کارش با آنجا نیفتد. اما اگر دکوراسیون محیط دفتر یا اداره از بدو ورود ارباب رجوع تا انتها به گونه مناسبی تدارک شده باشد, میتواند به مسئول مربوطه کمک کند تا ارباب رجوع را در پایان کار با حس و حال مناسبتری راهی کند.

یک الگوی مناسب در این مورد سینما و تلویزیون است. طراحی صحنه در سینما بدانجهت از اهمیت جدی برخورد می باشد که انتقال مفاهیم در هر سکانس, علاوه بر بازی و صحبت بازیگران, میتواند بشکل جدی تحت تاثیر لوازم هر صحنه صورت گیرد.

ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” در وهله نخست خواهیم کوشید اطلاعات لازم درباره مجموعه مسائل مرتبط با دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله درباره تناسب فیزیکی و روحی هر یک لوازم دکوری – اکسسوری ) را در اختیار عموم قرار دهیم.

گام دوم انشاالله با همراهی دست اندرکاران محترم این صنعت, از جمله شرکتهای دست اندرکار واردات و تولید انواع ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان عملی خواهد گردید تا بدینوسیله علاقمندان بتوانند ضمن آگاهی کافی, آنچه باب نیاز و سلیقه اشان است را بصورت اینترنتی یا مستقیم تهیه نمایند. به این ترتیب در همینجا از کلیه دست اندرکاران, از جمله طراحان و مجریان محترم این صنف درخواست میکنیم تا از این موقعیت برای معرفی و تبلیغ نمونه کارهائی که اجرا کرده اند, استفاده نمایند.

تلاش ” دکوراسیون بهفرم ” آنست که رابط مناسب و آنلاینی بین کلیه دست اندرکاران و علاقمندان کلیه رشته های ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” باشد.

یکی از دلچسب ترین کارها, لوازم دکوری ( اکسسوری ) است که کسی با دست خود آنرا ساخته است. ویدئو پیوست نمونه کار دستی با برخی ابزارهای ساده است که در نهایت به خلق چیز بسیار زیبائی می انجامد.

https://www.instagram.com/p/B71NKvUHRj_/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.