برخی نکات درباره استفاده از بلوک شیشه ای در صنعت دکوراسیون

انواع بلوک شیشه ای
2,418

برخی نکات درباره استفاده از بلوک شیشه ای در صنعت دکوراسیون

یکی از ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان, انواع ” بلوک شیشه ای ” است که به آن ” آجر شیشه ای ” هم میگویند. ساختمان این بلوک های شیشه ای بگونه ای است که با وجود انتقال مناسب نور, بجهت وجود لایه هوای بین دو جدار بلوک, عایق صدا هم می باشند.

بلوک های شیشه ای ضمن استحکام بسیار بالا, بجهت رنگ و طرح, دارای زیبائی و تنوع بسیاری می باشند. از سوی دیگر موج خاص شیشه در این بلوک ها, ضمن تامین حداقلی از پوشیدگی و حریم, باعث بازی نور و رنگ بسیار زیبائی در دیوارهای ساخته شده از بلوک شیشه ای میشوند.


نمونه تنوع رنگ و طرح در بلوک های شیشه ای

بلوک های شیشه ای موارد مصرف گوناگونی در دکوراسیون داخلی ساختمان دارند. این بلوک ها را از جمله در نمای ساختمان و . . . بعنوان پارتیشن ( از جمله در فضای سرویس بهداشتی و حمام منزل ) استفاده میکنند.

اجرای بلوک های شیشه ای به روش های گوناگونی صورت میگیرد که شاید مناسبترین آن, قاب بندی است. برای اینکار میتوان چارچوب مشخص چوبی یا فلزی ( از جمله با آلومینیوم ) ساخت که در عرض و ارتفاع آن تعداد مشخصی بلوک شیشه ای با فاصله معین از هم قرار میگیرند. این فاصله را که ” بند ” نامیده میشود, معمولا با ترکیبی از پودر سنگ و سیمان سفید ( و احتمالا ماده رنگ ) پر میکنند.


برای پر کردن فاصله بندهای بلوک شیشه ای استفاده کافی از چسب بتن در ملات مناسبتر است !

از آنجا که بلوک شیشه ای دارای قدرت جذب آب نیست, باید مخلوط لازم برای بندکشی را با استفاده کافی از چسب بتن آماده کرد. استفاده از چسب سیلیکون ( آکواریوم ) در این مورد اگرچه آسانتر, اما بجهت مشکلات بعدی نظافت بندهای مربوطه چندان مناسب نیست.

ابعاد ( تو دهنه ) چارچوب را باید بگونه ای در نظر گرفت که بند بین بلوک های شیشه ای باندازه کافی و همسان باشد. مناسبترین کار آنست که داخل چارچوب را توسط میلگرد بصورت شبکه ای باندازه یک بلوک شیشه ای بعلاوه نصف فاصله هر بند تقسیم بندی کرد. این روش کمک میکند که اولا نصب آسانتر شده و ثانیا از جهت هم ترازی و شاغول کردن دیوار شیشه ای مناسب تر است.

برای اجرای اینگونه دیوارها با بلوک شیشه ای, بهتر است از استادکاران کاشی کار استفاده نمود که معمولا در کار تراز کردن و شاغول قطعات اینچنین, از دقت و ظرافت بیشتری در کار برخوردارند.


استادکاران کاشی کار معمولا از دقت و ظرافت بیشتری در تراز و شاغول قطعات برخوردارند !

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره مسائل فنی استفاده از بلوک شیشه ای در صنعت دکوراسیون اختصاص داشت. ما و شما در آینده درباره هر یک از این موارد بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ” دکوراسیون بهفرم ” درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله مسائل فنی و اجرای دیوارهای بلوک شیشه ای ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” و بویژه راهنمائی های اهل فن همراه شود.

یکی از اشکالات رایج در اجرای قرنیزهای چوبی در شاخه های مختلف دکوراسیون, از جمله در پارتیشن, استفاده نابجا و بیش از حد از انواع چسب, پیچ و میخ است. ویدئو پیوست نشان میدهد که چگونه میتوان با استفاده تنها از اتصالات چوبی, قرنیز زیبائی را پیرامون یک دیوار یا ستون اجرا کرد :

https://www.instagram.com/p/B8MLXqpgz8Y/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.