چه زمانی مناسب ارسال رزومه است ؟

تراز پول و ملک
547

چه زمانی مناسب ارسال رزومه است ؟

یکی از مسائل مهم در هر کسب و کار ( از جمله در شاخه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان ) استخدام نیروی کار ” مناسب ” است. این موضوع برای نیروی کار و نیز شخص یا شرکتِ کارآفرین ( بعنوان مثال فروشگاه دکوراسیون داخلی ساختمان ) دارای اهمیت بسزاست.

هرچند امروزه, بویژه در ایران به وجه مالی این مساله خیلی اهمیت میدهند, اما از نگاه ما جنبه مالی, تنها یکی از وجوه قبول یا شغل یا استخدام نیروی کار می باشد.

برای نیروی کار ( از جمله در زمینه های فنی, تدارکات یا . . . فروش هر شاخه از دکوراسیون داخلی ساختمان ) شاید مهمترین پارامترها, میزان درآمد ناشی از کار, ساعت کار و حداکثر بُعدِ مسافت باشد و شاید کارآفرینان نیز در بدو امر بیشتر متوجه ” حقوق پیشنهادی ” باشند که مد نظر فرد جویای کار است.

اما بنظر میرسد دراینمورد هم, هر دو طرف استخدام نیروی کار بهتر است مثل دونده های استقامت, قدری بلند نظر و آینده نگرتر باشند ! ؟


در مسابقات دو استقامت کسانی برنده نهائی اند که بیش از توان فیزیکی, در شناخت و . . مدیریت انرژی خود موفق ترند !

دستمزد بخش مهمی از قیمت تمام شده محصول ( کالا یا خدمات ) را تشکیل میدهد. بهمین جهت در شرایط رقابت فشرده در بازار ( منجمله در شاخه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان ) مسلما برای هر کارفرما حقوق پرسنل اهمیت جدی دارد. اما با دوراندیشی بیشتر و استفاده موازی از نیروهای با تجربه و با دستمزد مناسب, شاید بتوان بهتر به نتیجه رسید ! ؟

ما در ” دکوراسیون بهفرم ” خواهیم کوشید در فرصت مناسب, ضمن سلسله مقالات ” درباره استخدام نیروی کار ” درباره همه این موارد بیشتر باهم گفتگو نمائیم و به جنبه های گوناگون این مساله مهم در تمام کسب و کارها بپردازیم.

در نخستین قسمت توجه بینندگان گرامی سایت ” دکوراسیون بهفرم ” را به مقاله جالب ” آتش ” جلب می نمائیم که به مساله ” زمان مناسب برای ارسال رزومه ” اختصاص دارد.

شاید مهمترین نکته در ارسال رزومه, فرمت مختصر و مفید و جامع و مانع اعلان سوابق به شرکت یا شخص متقاضی نیروی کار باشد !

این روزنامه اینترنتی که در تورنتو منتشر میشود در شماره چهارشنبه 18 می 2022 خود مطلبی با عنوان ” اگر در کانادا دنبال کار می‌گردید، آیا می‌دانید کدام روز هفته برای فرستادن رزومه بهتر است؟ ” دارد که بنظر میرسد برای جویندگان کار و کارآفرینان محترم داخل کشور نیز بسیار مناسب و آموزنده باشد.

اگر در کانادا دنبال کار می‌گردید، آیا می‌دانید کدام روز هفته برای فرستادن رزومه بهتر است؟

در کانادا پژوهشی درباره درخواست‌های شغلی و تصمیم‌های کارفرمایان انجام شده که نتایج جالبی دارد.
این پژوهش که توسط SmartRecruiters انجام شده، نشان می‌دهد بیشتر آگهی‌های شغلی در کانادا در اوایل هفته اعلام می‌شوند که بیشترین تعداد آنها در سه‌ شنبه‌هاست.
همچنین، بیشترین تقاضای درخواست کار نیز سه ‌شنبه‌ها فرستاده می‌شود و از همه جالب‌تر اینکه بیشترین استخدام‌ها نیز در همین روز انجام می‌شود.
با توجه به تعداد بیشتر آگهی‌های استخدام در روز سه‌شنبه، کاندیداهایی که فعالانه در جستجوی کار هستند و بلافاصله از آن اطلاع پیدا کرده و روزمه خود را ارسال می‌کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن دارند و احتمال اینکه جزو اولین افرادی باشند که برای مصاحبه دعوت می‌شوند، بیشتر است.
همچنین، ۱۱ صبح زمانی است که اکثر کارفرمایان، آگهی‌های استخدام را به‌صورت آنلاین عرضه می‌کنند. اغلب کاندیداها هم درخواست‌شان را ساعت ۲ بعدازظهر می‌فرستند. در نتیجه بهترین زمان برای درخواست یک شغل جدید، طوری‌که رزومه شما در جلوتر از دیگران در معرض دید کارفرما قرار بگیرد، چه زمانی است؟ براساس نتایج این گزارش، به نظر می‌رسد زمان طلایی بین ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ سه‌شنبه‌ها باشد.  


ولی مهم‌تر از همه این روزها و ساعت‌ها این است که تا تنور داغ است باید نان را چسباند. هر چه درخواست‌تان را با فاصله کمتری از اعلام آگهی، ارسال کنید شانس‌تان بیشتر است.

 ما در ” دکوراسیون بهفرم ” و در قسمت بعدی از سلسله مقالات ” درباره مسائل استخدام ” به جنبه های دیگر این موضوع خواهیم پرداخت.      

هر چند شعار ” اول ایمنی, بعد کار ! ” در تمام مشاغل عمومیت دارد, اما در کار با ماشین آلات سنگین, اهمیت مسائل ایمنی بمراتب بیشتر است !

https://www.instagram.com/p/CaPj5GCq47K/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.