پیوست برخی نکات درباره مسائل انتخاب تا نگهداری کفپوش های ساختمانی- دو

سیمانکاری لیسه ای
1,487

پیوست برخی نکات درباره مسائل انتخاب تا نگهداری کفپوش های ساختمانی- دو

برخی موارد زیرسازی در مواقع ” نوسازی “

این یادداشت در واقع پیوست تکمیلی یادداشت ما در ” دکوراسیون بهفرم ” با عنوان ” کلیاتی درباره زیرسازی انواع کفپوش pvc ” می باشد. در اینجا به موارد زیرسازی اشاره میشود که مربوط به مواقع ” نوسازی ” در ساختمان می باشد. در این مواقع از همان ابتدا تصمیم بر استفاده از این نوع کفپوش یا پارکت لمینیت گرفته شده است.

وقتی از همان ابتدای ساختمان تصمیم بر استفاده از انواع کفپوش pvc یا لمینیت باشد, میتوان از ” موزائیک بدون ساب ” بعنوان زیرسازی استفاده کرد. نصب این نوع از موزائیک البته دقت قدری بیشتر می طلبد, اما از سیمانکاری لیسه ای آسان تر است. موزائیک بعد ساب خوردن در کارخانه, از استحکام بمراتب بیشتری برخوردار شده و در اثر ضربه به آسانی آسیب پذیر نمی بیند.

موزائیک بدون ساب

در موارد استفاده از ” موزائیک بدون ساب ” بعنوان زیرسازی برای نصب انواع کفپوش pvc یا لمینیت, از دستگاه ساب برای همسطحی کامل بستر کار استفاده میشود. باید دقت کرد که قبل از ساب آخر, حتما لبه های شکسته و درزهای بین این نوع موزائیک حتما با بتانه مخصوص ترمیم شده باشند. برای استحکام این موارد شکستگی, بهتر است در این بتانه از چسب بتون باندازه کافی استفاده گردد.

از ” دستگاه ساب ” برای صیقلی کردن دیگر سطوح پوشش کف, مثل سنگ نیز استفاده می کنند.

سنگ های ساختمانی را اگرچه در کارخانه های سنگ بری نیز ساب میزنند, اما معمولا سنگ در موقع نصب دچار خط و خش و لب پریدگی میگردد. بهمین جهت یکی از کارهای معمول بعد سنگ کاری, کفسابی با دستگاههای مناسب است. این سنگ های ساختمانی, خواه از جنس مرمریت, گرانیت یا تراورتن, بعد کفسابی بقدری صیقلی و پُرجلوه میگردند که با قبل این کار جدا قابل مقایسه نیست !

سنگ ساب خورده

وقتی از همان ابتدای ساختمان تصمیم بر استفاده از انواع کفپوش pvc یا لمینیت باشد, استفاده از ” سیمانکاری لیسه ای ” بعنوان زیرسازی بسیار به صرفه است. این نوع از سیمانکاری همزمان با کف سازی و وقتی انجام می شود که بتون کف باصطلاح هنوز خود را نگرفته باشد. اجرای سیمانکاری لیسه ای نیازمند دقت و مهارت بسیار بالاست !

در مواقع بارندگی که رطوبت محیط طبیعتا بالاست, اجرای همزمان ” کف سازی ” و ” زیرسازی ” نیازمند دقت و صرف وقت بیشتر است. اگر بستر کار باندازه کافی خشک نشده باشد, نصب انواع کفپوش pvc یا پارکت لمینیت, بجهت رطوبت موجود در عمق خاک اصلا صلاح نیست.

رطوبت محیط در مواقع بارندگی بمراتب بالاتر است !

در موارد ” نوسازی ” که معمولا ” کف سازی ” و ” زیرسازی ” تقریبا همزمان صورت میگیرد, باید دقت داشت که روند خشک شدن بستر کار بصورت ناگهانی نباشد. در غیر اینصورت ترک های سطحی و عمیق بستر کار, مشکلات جدی برای نصب کفپوش pvc یا پارکت لمینیت فراهم می آورد.

از جمله لوازم مفید که میتواند در کنترل افزایش تدریجی دمای محیط کمک کند, انواع ترموستات های دیجیتال است که دمای محیط را بصورت دقیق در اختیار مجری کار قرار میدهد.

از مسائل مهم در کار نصب سنگ و سرامیک, تنظیم ملات زیرِکار و نیز جاسازی آنها توسط ضربه است. ویدئو پیوست ضمن نشان دادن روشی ابتکاری جالب در این مورد, طرز کار با ابزار مکانیکی جالبی را بجای چکش لاستیکی نمایش میدهد :

https://www.instagram.com/p/CJuKed_pKeJ/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.