مقدمه ای درباره انگیزه فعالیت در مشاغل دکوراسیون

زمینه های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان
879

مقدمه ای درباره انگیزه فعالیت در مشاغل دکوراسیون

درباره انگیزه اشخاص در انجام کارها هم بسیار و دشوار میتوان سخن گفت. انسانها بجهت روحیه و علائق, کاملا منحصر بفردند و بهمین جهت شاید به تعداد کسانی که سرگرم فعالیت در هر عرصه زندگی اند, انگیزه و هدف وجود داشته باشد. ما در این مجموعه گفتارهای سایت ” دکوراسیون بهفرم ” تنها خواهیم کوشید به آن دسته از انگیزه اشخاص بپردازیم که صرفا مربوط به اشتغال در زمینه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان است.


حال خوب نیز مثل گرمای خورشید, به همه جانها تسری می یابد !

شاید نخستین دلیل انتخاب یک شغل, کسب درآمد باشد و اغلب برخی شرایط ( از جمله استعداد و تصادف ) باعث میگردد که یک فرد جذب حرفه خاصی گردد. اما تجربه نشان میدهد که اشتغال به حرفه ای معین, وقتی به موفقیت بیشتر می انجامد که همراه با ذوق و عشق خاصی باشد.

اشتغال در زمینه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان – چه در بخش طراحی و اجراء – به واسطه نسبت معین با هنر, میتواند باعث جوشش همین ذوق و عشق بکار گردد.


هر زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان نقشی خاص در حال خوب اهالی منزل ایفا میکند !

از جمله مسائلی که براحتی از اشخاص بهم منتقل میشود, احساسات خوب و حس رضایت است. دکوراسیون داخلی ساختمان از جمله رشته های کاری است که نتیجه اش تاثیر مستقیمی بر حس مثبت در مردم دارد. همین حس خوب و رضایت خاطر, خودبخود به مجموعه دست اندرکاران این رشته هم منتقل میگردد.

نام نیک و حُسن شهرت نیز بسیار انگیزه بخش است. تحصیل چنین امتیاز در بین مردم, معمولا به زودی میسر نبوده و مستلزم زمانی نسبتا طولانی است. برای این منظور, علاوه بر کاردانی, نظم و . . . انصاف, نیاز به حُسن خلق و مردمداری نیز هست که براستی هنر و موهبتی است !

گاهی انجام یک کار خاص یا دشوار, حس خوبی به مجری ( از جمله در زمینه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان ) میدهد. یک قرارداد خوب هم حال شخص را بسیار خوب میکند. اما تجربه ثابت کرده که حس خوب از تلاش در راه هدف های معین یا وصول به این اهداف, زمانی بیشتر لذت بخش و اثرگذار است که دوام داشته باشد.


چه بهتر که اهداف و دلخوشی های بلندمدت, انگیزه کارها باشد ! ؟

یکی از چیزها که میتواند باعث آسیب به احساس ما در انجام کاری شود, سرخوردگی است. گاهی طراح, مجری یا . . . مشتری ( مثلا در زمینه خاصی از دکوراسیون داخلی ساختمان ) آنچنان که شاید و باید انتظاراتمان را برآورده نمیکند. عدم تناسب در خواسته ها و توقعات طرفین, میتواند منجر به این حس گردد که یکی خود را مغبون احساس کرده و  بقول معروف خستگی را برجان دیگری باقی بماند !

یکی از اهداف جدی ما از راه اندازی سایت ” دکوراسیون بهفرم ” و اداره آن, تامین حداقل آگاهی و اطلاعات عمومی درباره جزئیات کار در زمینه های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان است. بنظر ما طراح, مجری و . . . کارفرما چنانچه درک مناسبی از موقعیت یکدیگر داشته باشند, بهتر میتوانند درباره مسائل و مشکلات طبیعی ضمن کار به تفاهم برسند.


منشاء بسیاری از اختلافات, سوء تفاهم است !

متاسفانه شرایط در کشور ما بگونه ایست که اغلب مردم به دلائل گوناگون, دچار برخی ناراحتی های معین اند. همین وضعیت باعث میشود که آنان حتی در موقعیت های خوب نیز نتوانند باندازه کافی احساس شادی داشته و آنرا به هم منتقل کنند. در این شرایط ” کرونا ” هم مزید مشکلات گشته و اوضاع را از آنچه هست, دشوارتر نموده است.

با آرزوی سرعت در واکسیناسیون همگانی و روزهای بهتر برای همگان, در آینده کوشش خواهیم کرد در ” دکوراسیون بهفرم ” بیشتر باهم درباره زمینه های موثر بر انگیزه در کارها گفتگو نمائیم.

بخش کوتاهی از سخنان آهنگساز مطرح معاصر, لوریس چکناواریان, اشاره جالبی به نکته مهمی است که در روانشناسی به صلح اشخاص با خود مشهور است. چکناواریان در اینمورد میگوید بهترین نقش هر کس در کار و زندگی, اینست که خودش باشد ! ؟

سعی کن تنها نقش خودت را بازی کنی !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.