مسائل پارکت لمینیت – 2

رنگ پلی یورتان
1,335

مسائل پارکت لمینیت – 2

برخی ویژگیهای خاص پارکت لمینیت

در این مجموعه یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” کوشش خواهیم کرد تا مجموعه اطلاعاتی منسجم درباره ” مشخصات “ , ” زیرسازی “, ” نصب “, ” نظافت ” , ” نگهداری ” و ” جابجائی ” انواع پارکت لمینیت در اختیار بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” بگذاریم.

مسائل حقوقی و . . . زیبائی شناسی دکوراسیون داخلی ساختمان – از جمله در حوزه پوشش های کف ساختمانی – اغلب جنبه عمومی دارند و نیازی نیست آنها را مجدد مطرح نمائیم.

ضمنا در این یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” تنها به مواردی از مباحث فوق خواهیم پرداخت که مختص این نوع پوشش کف ساختمانی است. در شماره نخست این مجموعه به ” کلیاتی درباره ساختمان و ویژگیهای لمینیت ” اشاره گردید. اکنون قدری جزئی و مشخص تر درباره مشخصات این نوع پارکت گفتگو خواهیم کرد.

پارکت لمینیت فرزند و نسل جدید پارکت های چوبی بشمار می رود که بجهت تکنولوژی پیشرفته دارای محاسنی خاص می باشد. پارکت های چوبی اگرچه بجهت زیبائی, تنوع طرح و رنگ و . . . جلوگیری از انعکاس صدا ( پژواک ) اهمیت دارند, اما نخستین دلیل استفاده اشان, بواسطه رطوبت منازل و . . . انبارها در نواحی شمالی کشور بوده است. بهمین جهت استفاده از چوب در ساختمانهای اروپا, آسیای جنوب شرقی و غیره نیز بسیار رواج دارد.


با استفاده از روشهای نوین نه تنها چوب را سریع و با کمترین ضایعات میتوان خشک کرد, بلکه محصول خروجی در مقابل تاثیرات جوی و رطوبت نیز بمراتب مقاوم تر است !

البته با پیشرفتهای در صنعت چوب – از جمله در زمینه های ” چوب خشک کنی ” و . . . ” چوب ترمو” – مسائل و مشکلات کار با چوبهای طبیعی نیز بمراتب کاهش یافته است. پیشرفتهای فوق العاده در زمینه ” شیمی رنگ ” نیز باعث تولید پوششهای رنگی جدید شده که ضمن کاهش جدی تاثیرات جوی, مقاومت چوب در برابر رطوبت, تغییرات دما و . . . نور خورشید را بشکل شگفتی ارتقاء داده است.

با این حال این پارکت پر مصرف در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان, بجهت مزیتهای رقابتی متعدد معین, از سوی هم تولید کنندگان و مصرف کننده ها بسیار استقبال میشوند. استحصال چوب از جنگلها زمانبر بوده و نیازمند رعایت اصول و مقررات متعدد حفاظت محیط زیست و جنگلهاست که در مورد لمینیت وجود ندارد.


برای تولید پارکت چوبی همین فضا, چند درخت قطع شده است ! ؟

پارکت لمینیت از نظر قیمت هم به صرفه است و صاحبان درآمدهای متوسط و پائین تر نیز میتوانند از آن استفاده کنند. نگهداری لمینیت از چوب, آسانتر است و رویه آن نسبت به پوشش های رنگی در برابر سایش و اشعه ماوراء بنفش نور خورشید مقاومتر می باشد.

یکی از محاسن چوب, امکانات گسترده برای تعمیر و بازسازی است. حال آنکه تعمیر قسمتهای معیوب پارکت لمینیت به این آسانی نبوده و اغلب به صرفه هم نیست.


رفع خرابی و تعمیرات چوب, بمراتب راحتتر از کفپوش لمینیت است !

رقابت بین دو بازار چوب و لمینیت در صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان, باعث پیشرفتهای گسترده ای در هر دو صنعت گردیده که سود آن بویژه نصیب مصرف کننده میگردد. با توجه به سابقه این رقابت و پیشرفتهای دو صنعت, بعید است در آینده یکی از این دو صنعت دست از رقابت برداشته و بازار را بکلی به حریف واگذارند.

با امید به استفاده بینندگان محترم سایت ” دکوراسیون بهفرم ” از این مجموعه مطالب و درخواست مجدد طرح نقدها و نظریات شما, در یادداشت بعد به برخی ویژگیهای خاص ” زیرسازی ” این نوع پارکت خواهیم پرداخت.

یکی از مزیتهای پارکت چوبی, امکان تجدید و تعویض رنگ آن است. برای رنگکاری پارکت لازم است سطح کار به تمامی و مجددا سمباده کاری شود. ویدئو پیوست ابزار مکانیکی ساده ای را نمایش میدهد که برای سمباده کاری سطح پارکت های چوبی بکار می رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.