مختصری درباره اهمیت و جایگاه دیوارپوش در دکوراسیون داخلی ساختمان

دیوارپوش pvc
2,165

مختصری درباره اهمیت و جایگاه دیوارپوش در دکوراسیون داخلی ساختمان

دیوارپوش ها اگرچه نقش معینی در تزئینات داخلی ساختمان دارند, اما کارکردهای فنی مشخصی نیز در ساختمان دارند که باعث میشود تنها جنبه تشریفاتی و زیبائی شناسانه نداشته باشند. بهمین جهت اگر دیوارپوش ها بجا و با آگاهی استفاده شوند, از ضروریات دکوراسیون داخلی ساختمان در موارد مشخص شمرده میشوند.


نمونه دیوارپوش چوبی منازل

بیشترین کاربرد دیوارپوش ها در دفاتر کار و ادارات است. اما در موارد مشخص در برخی فضاهای منازل ( از جمله کتابخانه ) میتوان از دیوارپوش های چوبی مناسب استفاده کرد.

برخی می پندارند دیوارپوش, وسیله ای برای پنهان کردن عیوب دیوار ( مثل تبله ناشی از نشت رطوبت دیوار ) می باشد. در حالی که مرحله مقدماتی برای نصب اصولی و فنی هر نوع دیوارپوش ( از جمله پرسیانا ) رفع کامل هرگونه مشکل رطوبت, درز و سایر عیوب ظاهری دیوار مورد نظر است.

اگر به موارد مصرف دیوارپوش ها بدرستی دقت شود, هزینه بابت دیوارپوش را نه خرجی اضافی, بلکه آنرا هزینه ای ضرور به منظور تامین نیاز مشخص بهره بردار میتوان دانست.

یکی از کارکردهای دیوارپوش ها ( بویژه در دفاتر کار و ادارات که معمولا خالی از اسباب و اثاثه آنچنان هستند ), جلوگیری از پژواک ( انعکاس صدا ) در محیط کار است. این موضوع در سالنهای همایش و جلسات, بویژه از اهمیت جدی برخوردار است.


دیوارپوش های مناسب اطاق جلسات, علاوه بر زیبائی و چشم نوازی, باعث جلوگیری از پژواک صدا در محیط میشوند !

دیوارپوش ها از نظر جنس نیز انواع مختلف دارند. دیوارپوش های چوبی ( از جمله دیوارپوش های MDF روکش چوب ) و دیوارپوش های pvc از جمله انواع دیوارپوش ها هستند که هرکدام هزینه, مقاومت و کارکرد متفاوت دارند.

از جمله نکات بسیار مهم در انتخاب دیوارپوش, طراحی و رنگبندی آنست که میتواند در هماهنگی ( هارمونی ) یا اختلاف رنگ ( کمپوزیسیون ) با مجموعه مبلمان هر فضای مشخص اداری یا دفتر کار باشند. در مورد انتخاب رنگ, مطلب جداگانه ای با عنوان نکاتی درباره انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان در سایت وجود دارد که علاقمندان را به مطالعه آن ارجاع میدهیم.

ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” در وهله نخست خواهیم کوشید اطلاعات لازم درباره انواع دیوارپوش ( از جمله اصول زیرسازی و نصب هر یک از انواع دیوارپوش ) را در اختیار عموم قرار دهیم.

گام دوم انشاالله با همراهی دست اندرکاران محترم این صنعت, از جمله شرکتهای دست اندرکار واردات و تولید انواع دیوارپوش عملی خواهد گردید تا بدینوسیله علاقمندان بتوانند ضمن آگاهی کافی, آنچه باب نیاز و سلیقه اشان است را بصورت اینترنتی یا مستقیم تهیه نمایند. به این ترتیب در همینجا از کلیه دست اندرکاران, از جمله نصاب های زحمتکش این صنف درخواست میکنیم تا از این موقعیت برای معرفی و تبلیغ نمونه دیوارپوش هائی که اجرا کرده اند, استفاده نمایند.

تلاش ” دکوراسیون بهفرم ” آنست که رابط مناسب و آنلاینی بین کلیه دست اندرکاران و علاقمندان کلیه رشته های ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” ( از جمله دیوارپوش ) باشد.

یکی از موارد مهم در اجرای انواع کارهای چوبی, دقت کافی در اجرای شیارها و سوراخکاری هاست. ویدئو پیوست ابزار نسبتا ساده ای را به نماش میگذارد که با آن میتوان ضمن تعیین مختصات دقیق برای هر سوراخکاری و شیار, اجرای دقیقی را نیز امکان پذیر می سازد :

https://www.instagram.com/p/B7i6x2PhQed/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.