سخنی درباره نگهداری از روکش های مصنوعی ملزومات دکوراسیون

مبلمان چرمی
492

سخنی درباره نگهداری از روکش های مصنوعی ملزومات دکوراسیون

یکی از مباحث مهم در هنر – صنعت دکوراسیون, نگهداری است. متاسفانه یکی از آسیب های بی توجهی نسبت به سنت های دیرین فرهنگی, همین کم لطفی نسبت به این مقوله می باشد. در نتیجه برخی از مردم که قدری دستشان در هزینه های زندگی بازتر است, با اطلاق ” گدا بازی ” به این واژه,  آنرا تحقیر کرده و آنرا بیشتر مربوط به اقشار و طبقات اجتماعی کمتر برخوردار میدانند.


مرحله نخست نظافت هر نوع روکش چرم, گردگیری کامل و دقیق تمام منافذ مبلمان است !

از سوی دیگر بنظر میرسد ضرب المثل مشهور در باره ” به کار” آمدن آنچه امروز ” خوار” می نماید, نیز در زمانه ما نیاز به اصلاح و تدقیق بیشتر دارد و آنرا نیز نمیتوان مطلق انگاشت و همیشه بکار بست ! ؟

قصد ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” پرداختن به وجوه اجتماعی- اقتصادی و . . . فرهنگی چنین مقولات نیست و لذا تنها به همین قدر اکتفا می نمائیم. خوانندگان علاقمند سایت ” دکوراسیون بهفرم ” خود می توانند در این باره بیشتر بیندیشند و . . . مطالعه نمایند.


در نگهداری مبلمان با روکش چرم, مراقب نور مستقیم و شدید آفتاب باشیم !

بهانه این یادداشت ” دکوراسیون بهفرم ” تصویر پارگی و بی ریختی روکش صندلی های یک دفتر کار است. مسلما هر روکش مبل یا صندلی, چه از انواع پارچه ای یا . . . چرم طبیعی و مصنوعی عمری مفید دارند. اما تجربه نشان میدهد که به هر جهت, اغلب ما توجه کافی به امر مهم ” نگهداری ” نداریم و بهمین جهت ملزومات مورد مصرفمان خیلی زودتر از آنچه باید بدرد نخور شده یا از ریخت می افتند.

مساله ” نگهداری ” ارتباطی مستقیم با مقوله ” نظافت ” دارد و ما در ” دکوراسیون بهفرم ” در این باره بارها گفتگو داشته ایم. در اینجا تنها همین قدر اشاره کنیم که اگر در نگهداری چرم مصنوعی دقت کافی نشود, این منسوج بزودی انعطاف خود را از دست داده و با کمترین کشیدگی, دچار پارگی میشود.


برای حفظ انعطاف طبیعی انواع روکش چرم لازم است با استفاده از یک قطعه پارچه نخی نرم آنها را بشکل مناسب, اصولی و . . . برنامه ریزی شده واکس زد !

واقعیات اقتصادی و تجربه نشان میدهد که بی توجهی به امر مهم نظافت و نگهداری, عملا گریبان خودمان را میگیرد و مجبور میشویم مدتها با وسائل و ملزوماتی سر کنیم که بهمین جهت دچار مشکل شده, دفرمه گشته و . . . منظر ناخوشی دارند.

قصد ما از این یادداشت ” دکوراسیون بهفرم ” صرفا لزوم توجه به مقوله مهم اقتصادی- فرهنگی و . . . زیبائی شناختی نظافت و نگهداری بود. ما در ” دکوراسیون بهفرم ” امیدواریم شرایط قدری تعدیل گردد تا بزودی و در فرصتی مناسب بتوانیم درباره مجموعه نکات لازم در اینمورد گفتگو نمائیم.

در این روزها که ” کرونا ” دوباره سر برآورده, مراقبت سلامتی خود و جامعه پیرامونمان باشیم !

از جمله روشهای آب بندی دور سینک ظرفشوئی, استفاده از چسب آکواریوم است. این چسب به مرور زمان جرم گرفته و ظاهر بسیار نازیبائی پیدا میکند. ویدئوی پیوست نشان میدهد که چگونه میتوان چسب آکواریوم قبلی را نظافت کرد :

https://www.instagram.com/p/CU1qMfQDu0K/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.