سخنی درباره انتخاب کفپوش مناسب برای هر فضا

سرامیک طرح پارکت
760

سخنی درباره انتخاب کفپوش مناسب برای هر فضا

در مقدمه این مجموعه یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” گفتیم که این نوشته ها چکیده مطالبی است که قبلا از سال 98 به بعد در دیگر سایت ما که عمدتا به مسائل کفپوش های ساختمانی اختصاص دارد, منتشر شده است. در آن یادداشت در ” دکوراسیون بهفرم ” اشاره گردید که این نوشته ها صرفا شامل سرفصل مسائل عمدتا کفپوشهای pvc ( از انتخاب تا نگهداری ) می گردد و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با استفاده از لینک های مرتبط, به اصل یادداشتها مراجعه نمایند.

یکی از سوالات متداول اینست که از بین انواع پوشش کف, کدام بهتر است ؟ مسلما در انتخاب های اینچنین نیز سلیقه ها متفاوت بوده و موضوع قدری جنبه شخصی دارد. اما براستی چگونه میتوان اینگونه مسائل را بصورت همه جانبه طرح و سپس برایش راه حل یافت ! ؟


مطالعه, مشورت و . . . دقت کافی میتواند نقش مهمی در انتخابهای مناسب و اقتصادی داشته باشد !

بنظر میرسد گام نخست برای رسیدن به پاسخ مناسب برای هر مساله, طرح جامع همراه با جزئیات کامل مسائل باشد. راهکارهای هر مساله مشخص گرچه باهم متفاوتند, اما آنچه این پاسخ ها را برای عموم قابل استفاده میکند, وجوه مشترک آنهاست.

اطلاعات عمومی در هر زمینه ( از جمله در این حوزه مهم دکوراسیون داخلی ساختمان ) گرچه راهنمای بسیار مفیدی برای مواجهه با هر مشکل است, اما هر مساله معمولا ویژگیهای خاص و منحصر بفردی دارد که نیازمند تصمیمات مشخص و گاه متمایز است. در انتخاب پوشش کف هر فضا, بودجه, سلیقه, رنگ و طرح, زیبائی و . . . مالکیت نقش دارند. درباره جمله این مسائل پیشتر یادداشتهای گوناگونی, از جمله در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” منتشر نموده ایم که آنها را براحتی میتوان یافت و مطالعه نمود.

ما در بخش ” مشخصات ” , درباره ویژگیهای فنی, فیزیکی و شیمیائی هر پوشش کف ( از جمله انواع سرامیک و پارکت ) اطلاعات مفصل ارائه نموده ایم. با این وجود اگر بازهم نیاز به توضیح مشخص و مشروح تری در هر مورد باشد, بفرمائید تا تقدیم شود.

هر کفپوش برای فضای خاصی مناسبتر است. ضمنا استفاده از برخی کفپوش ها برای هر فضا مناسب نیست. بعنوان نمونه در آشپزخانه که به هر جهت در معرض آب و رطوبت است, استفاده از پارکت ( خواه چوبی یا لمینیت ) توصیه نمیشود.

اما کفپوش هائی هم هستند که شاید بتوان آنها را همه جا مورد استفاده قرار داد. بعنوان نمونه انواع سرامیک از جمله پوشش های کف می باشند که از آن میتوان برای تمام فضاهای منزل ( از جمله سرویس ها, پذیرائی, نشیمن و . . . خواب ) بهره برد.


انواع سرامیک طرح چوب ضمن مزایای سرامیک, دارای جلوه و زیبائی های پارکت نیز می باشد !

برخی فضاهای منزل, کار و . . . اداری نیز بگونه ایست که برای پوشش کف آنها میتوان انواع گوناگونی از کفپوش را استفاده کرد و باصطلاح دست ما در انتخابشان باز است. در اینموارد باید بویژه به شرایط معین و نیازهای خاص توجه نمود.

گاهی مزایای استفاده از یک یا چند کفپوش, بیشتر از سایرین است. در چنین مواقع باید دید برایمان چه نکاتی بیشتر اهمیت دارند تا مناسبترین انتخاب را بنمائیم. از جمله این عوامل میتواند زمان, دما و . . . مسائل ایمنی و بهداشت باشند. نکته مهم آنست که قبل از هرگونه اقدام عملی و انتخاب ( از جمله در این شاخه دکوراسیون داخلی ساختمان ) نخست روی به مطالعه آوریم و درباره موضوع باندازه کافی تحقیق کنیم.

تجربه نشان داده که اگر در مرحله انتخاب ( از جمله در این زمینه پر مخاطب دکوراسیون داخلی ساختمان ) بیشتر تامل نموده و صبوری بخرج دهیم, در درازمدت هم از نظر مالی و . . . نیز رضایت خاطر, بیشتر سود خواهیم برد !


کدام سلایق یا . . . عوامل اقتصادی باعث میشود که کفپوش دیگری را روی قبلی نصب نمائیم ! ؟

امیدواریم لینک مطالب این یادداشت ” دکوراسیون بهفرم ” نیز به کار علاقمندان این مبحث بیاید. ما در یادداشت بعدی از این مجموعه, بیشتر بر نصب انواع کفپوش متمرکز خواهیم شد.

از جمله زمینه های اجرای سرامیک کف, خلاقیت در نصب طرحهای سه بعدی است که میتواند نظیر یک تابلو نقاشی, بیننده را مجذوب خود نماید :

خلاقیت در نصب سرامیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.