برخی نکات عمومی درباره مسائل در و پنجره منازل, دفاتر کار و ادارات

پنجره UPVC طرح چوب
2,342

برخی نکات عمومی درباره مسائل در و پنجره منازل, دفات کار و ادارات

یکی از مهمترین ملزومات دکوراسیون داخلی, در و پنجره های هر فضای ورودی یا داخلی ساختمان است. شاید مهمترین تفاوت در و پنجره با سایر بخشهای دکوراسیون داخلی ساختمان, اهمیت موارد امنیتی نسبت به مسائل زیبائی شناسی در این بخش است.


امروزه اغلب درهای چوبی ورودی آپارتمانها را با استفاده از مصالح فلزی و غیره بصورت ضد سرقت میسازند!

به این ترتیب در طراحی درهای ورودی و پنجره هائی که مستقیما با بیرون از ساختمان دارای ارتباط می باشند, مسائل امنیتی وزن بیشتری دارند. در گذشته های دور که مردم در قلعه ها زندگی میکردند, درهای ورودی قلعه ها را از مصالحی میساختند که بسیار محکم و با دوام بودند. این درها را ( حتی اگر چوبی هم می بودند ) نه تنها نمیشد به آسانی سوزاند, بلکه برای بازکردنشان هم انواع قفل و اهرم ها در نظر گرفته شده بود که گشودن و بستن درهای ورودی قلعه ها را نسبتا زمانبر می نمود. این درها بجهت پهنا و ارتفاع هم بسیار بزرگ بودند.

امروزه با ارتقاء مسائل امنیتی در شهرها و کشورها, آنگونه در و پنجره ها را تنها در موزه ها و فیلمهای سینمائی و تلویزیونی میتوان سراغ کرد. اما با این وجود, هنوز هم درهای ورودی منازل و ادارات را از مصالح و به شکلی میسازند که از امنیت بمراتب بالاتری نسبت به دیگر در و پنجره های ساختمان برخوردار باشند. شاید بهمین دلیل است که در و پنجره های آهنی تا همین اواخر بی رقیب ترین در و پنجره های ساختمان ها ( از جمله در منازل, ادرات, کارخانه ها و . . . ) بودند.

در و پنجره های امروز, نه تنها بجهت مصالح, بلکه بواسطه طرح, شکل و ابعاد هم بسیار بسیار متنوع اند. از جمله در زمینه مصالح, انواع ترکیبات چوبی, فلزی و UPVC وجود دارند که اغلب تا همین 10 یا 20 سال اخیر هم هرگز وجود نداشتند. فرآوری چوب, امروزه بقدری پیشرفت کرده که مشکلات گذشته کارهای چوبی ( از جمله تاثیرات گسترده آب و هوائی ) دیگر بکلی منتفی شده است. این پیشرفتها و تنوع, شامل کارهای آهنی, آلومینیومی و . . . PVC نیز میشود که بعدا به تفکیک و مشروحا بدانها خواهیم پرداخت.


تا همین چندی پیش رنگ طرح چوب کوره ای در و پنجره های آلومینیومی, صرفا ایده پردازی خام شمرده میشد !

شکل, رنگ و طرحهای در و پنجره های چوبی, فلزی و . . . UPVC هم بویژه در سالهای اخیر بسیار متنوع گردیده است. امروزه در طراحی مقاطع پروفیلهای آلومینیم و UPVC آنقدر پیشرفت حاصل شده که در و پنجره های مربوطه از نظر استحکام, بهیچوجه دست کمی از در و پنجره های آهنی قدیم ندارند.

پیشرفتهای وسیع در صنعت رنگ ( از جمله تولید رنگ و رنگکاری ) نیز کمک گسترده ای برای استفاده از هر نوع از مصالح برای هرگونه در و پنجره ورودی یا داخلی شده است. امروزه دیگر داستان ” پوسته شدن رنگ ” بویژه در و پنجره های در معرض تغییرات شدید دما, رطوبت و . . . آفتاب تقریبا به تاریخ پیوسته است.

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره رنگ در و پنجره های چوبی, آهنی, آلومینیومی و . . . UPVC اختصاص داشت که نقش معینی در دکوراسیون داخلی هر ساختمان دارد . ما و شما در آینده درباره هر یک از این موارد بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ما درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله رنگ در و پنجره های چوبی, آهنی, آلومینیومی و . . . UPVC ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

سلامت و پایدار باشید.

      تهران – 11 آبان 98

ویدئو پیوست نمونه خلاقی از رنگکاری روی چوب است. از این روش برای پیاده کردن طراحی چوب روی سطوح ساده چوبی استفاده میشود که با استفاده از چوبهای فراوری شده ( مثل نئوپان یا انواع MDF ) ساخته شده اند.

https://www.instagram.com/p/B6qeil7HemS/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.