برخی نکات عمومی درباره اهمیت و جایگاه رنگهای ساختمانی در دکوراسیون داخلی ساختمان

رنگ های پوششی
2,600

برخی نکات عمومی درباره اهمیت و جایگاه رنگهای ساختمانی در دکوراسیون داخلی ساختمان

با سلام.

رنگهای ساختمانی از پر سابقه ترین ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان می باشند که بویژه با تحولات جدی علم شیمی و صنعت پتروشیمی در قرن بیستم به بعد, پیشرفت گسترده ای نموده و امروزه از تنوع بیشماری برخوردارند.

در گذشته رنگهای ساختمانی تنها جنبه زیبائی شناسی داشتند و عمدتا بمنظور تامین دوام و عمر بیشتر در و پنجره ها, گچ دیوار و سقف ها و . . . استفاده میشدند. بعدها پیشرفتهای چشمگیر در صنعت رنگ منجر به تولیدات جدیدی گردید که بجهت جلوه, پوشش دهی و دوام اصلا با نسل قدیمی رنگهای ساختمانی قابل مقایسه نبودند.

در گذشته تنوع جلوه در رنگهای ساختمانی محدود به رنگهای ” مات ” , ” نیمه مات ” و ” براق ” بود. رنگها از نظر نظافت و قابلیت شستشو هم تنها به رنگهای ” لعابی “, ” پلاستیک ” و ” روغنی ” تقسیم میشدند. این رنگها در مقابل تغییرات شدید دما, رطوبت و . . . تابش نور خورشید, بسیار آسیب پذیر بودند و بهمین جهت نمیشد آنها را از جمله برای رنگ آمیزی نمای ساختمانها استفاده نمود.

امروزه رنگهائی تولید میشوند که ضمن زیبائی قابل توجه تر, در مقابل انواع تغییرات جوی و شیمیائی ( از جمله خوردگی آب دریا, باران و برف ) بسیار مقاوم اند. از این رنگها نه تنها برای پوشش انواع نمای ساختمان ( چوب, سیمان, آجر و . . . ) بلکه برای رنگ بدنه قایق ها و انواع کشتی نیز استفاده میشوند.

رنگهای پوششی امروز نیز بسیار متنوع تر و متفاوت از گذشته است !

رنگهای فسفری تولید شده که شبها از درخشندگی خاصی برخوردارند و از جمله برای رنگ آمیزی جدول کنار خیابانها و گارد ریلهای کنار جاده, بمنظور ایمنی استفاده میشوند. پیشرفتهای علم ” نانو ” باعث شده انواع رنگهای جدید تولید گردد که فی المثل ویژگی آنتی باکتریال دارند, ضد حساسیت اند و . . .  عایق حرارت و الکتریسیته می باشند.

صنعت رنگکاری نیز به نسبت بسیار پیشرفت کرده است. تا همین چندی پیش, تنها ابزار نقاش های ساختمانی, نردبان دوطرفه, انواع قلم مو, سطل و . . . کاردک بود. مصالح لازم برای ساخت انواع بتانه ( برای رنگ چوب, دیوار و سقفهای گچی ) محدود بودند و از گچ فرنگی ( مِل ), روغن بزرک و الیف, ماده رنگ و چسب چوب فراتر نمیرفتند. اما امروزه انواع بتانه های آماده, مواد جدید ساخت بتانه, تجهیزات دستی و ماشینی ( از جمله انواع پمپ ) به کمک نقاش های ساختمان آمده و در نتیجه کارها یکدست, سریع و بسیار آسان و تمیزتر رنگ میشوند. نقاش ساختمانی امروز خیلی کمتر از نقاش قدیم در معرض مشکلات ایمنی و بهداشت ( از جمله مشکلات تنفسی ) ناشی از تماس نزدیک با گرد سمباده, رنگ و . . . بوده و بمراتب از سلامتی بهتری ( بویژه در سنین بالاتر ) برخوردار است.


نقاش ساختمان امروز سالم تر است و به نسبت کمتر از کار خسته میشود !

از مسائل اساسی در رنگکاری, زیرسازی است. امروزه امکانات بسیار بیشتری ( از جمله مواد و تجهیزات بهتر و متعدد ) وجود دارد که با کمک آن میتوان زیرِکار را باصطلاح, بهتر در آورد.

یکی دیگر از مسائل مرتبط با رنگ ساختمان, خصوصیات زیبائی و روانشناسانه انواع رنگ ( از جمله رنگهای گرم, سرد, شاد و . . . ) است. در این باره مطلب جداگانه ای در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” منتشر شده که علاقمندان را به مطالعه و دقت در آن دعوت می کنیم.

ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم “ در وهله نخست خواهیم کوشید اطلاعات لازم درباره مجموعه مسائل مرتبط با دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله اصول زیرسازی, رنگکاری و نگهداری ) را در اختیار عموم قرار دهیم.


مهمترین بخش نقاشی ساختمان زیرسازی است که تاثیر آن تنها بعد از اتمام کار مشخص میشود !

گام دوم انشاالله با همراهی دست اندرکاران محترم این صنعت, از جمله شرکتهای دست اندرکار واردات و تولید انواع ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله انواع رنگهای ساختمانی ) عملی خواهد گردید تا بدینوسیله علاقمندان بتوانند ضمن آگاهی کافی, آنچه باب نیاز و سلیقه اشان است را بصورت اینترنتی یا مستقیم تهیه نمایند. به این ترتیب در همینجا از کلیه دست اندرکاران, از جمله نقاش های زحمتکش ساختمان درخواست میکنیم تا از این موقعیت برای معرفی و تبلیغ نمونه کارهائی که اجرا کرده اند, استفاده نمایند.

تلاش ” دکوراسیون بهفرم ” آنست که رابط مناسب و آنلاینی بین کلیه دست اندرکاران و علاقمندان کلیه رشته های ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” باشد.

سلامت و پایدار باشید.

  یکی از کارهای رایج در سالن های ورزشی, خط کشی مناطق مختلف هر زمین بازی است. ویدئو پیوست استفاده از ماشین ابزار خاصی در این زمینه را به نمایش میگذارد :

https://www.instagram.com/p/B78cyKhHwlj/

2 نظرات
  1. mohamadi می گوید

    🌹🌹 سلام 🌹🌹

    ✅ همین که من سایت شما رو از نتایج گوگل پیدا کردم معنیش اینه که :
    خیلی خوب دارید بازدید کننده جذب می کنید و این خیلی عالیه

    ⚠️ باید بتونید از این بازدید کننده ها پول دربیارید.

    .

    🔴 آوردن بازدید کننده به سایت خیلی راحته .
    فقط کافیه 500 هزار تومن بدیم تا کلی بازدید کننده بیاریم تو سایت . بعدش …

    . ولی …

    ⬅️ حالا اگه بشه کاری کرد که هرکی میاد تو سایت رو ، تبدیل کرد به کسی که پول میده ، اونوقت …
    🟣 اونوقت میشه از همین افرادی که با 500 هزار تومن آوردیم تو سایت ، 50 میلیون تومن پول بیاریم .
    ♻️ و این چرخه رو باید همینطور تکرار کرد (500 هزار بدیم تبلیغ ، 50 میلیون در بیاریم و همینطور تکرار)
    .

    ◀️ راز موفقیت سایت های بزرگ همینه (من دقت کردم دیجی کالا ، دقیقا همین کارو میکنه)

    .

    📕 یه کتاب هست مخصوص بازاریابی و فروش برای سایت .
    من تا حالا 10 بار خوندمش
    این کتاب قدم به قدم ، خیلی راحت، روش تبدیل بازدیدکننده به خریدار رو توضیح میده .

    .

    ✅ این کتاب برای تک تک افرادی که میان تو سایت ، برنامه داره
    (دیجی کالا هم دقیقا ، برای کسانی که میان تو سایتش برنامه داره)

    .

    این مهمه :
    🔴⚠️ حتی یک بازدید کننده هم ، نباید بدون خرید بزاره بره ⚠️🔴
    روش های دیجی کالا دقیقا شبیه همین کتابه

    .

    ✅ ✅ شما از بازدید کننده های سایتتون چقدر پول درمیارید ‼️؟

    .

    ❤️ اگه خواستین این کتاب رو دانلود کنین ، لینک دانلودش رو میزارم ❤️
    https://aggsi.com/wp/بهترین-کتاب-بازاریابی/
    پایین همین صفحه لینک دانلود داره
    .

    ✅ یه فیلم هم داره که درمورد کتاب توضیح میده که اونم خیلی خوبه

    .
    .

    من استراتژیست بازاریابی در فضای وب هستم
    آی دی من تو اینستاگرام aggsicom

    1. مدیر سایت می گوید

      با سلام متقابل و تشکر از محبت و راهنمائی کتاب,
      انشاالله اگر موقعیتی فراهم آمد, بیشتر باهم آشنا خواهیم شد. حتما دقت فرموده اید که سایت ” دکوراسیون بهفرم ” مثل سایت قبلی من در زمینه کفپوشهای ساختمانی, هدف گذاری و راه قدری متفاوت از سایت هائی که نام بردید برای خود تعریف کرده است.
      مسلما هر کسب و کار دنبال درآمد و سود هر چه بیشتر است. ما نیز نهایتا هدفی جز این نداریم. اما راهی که ما برای رسیدن به چنین هدف برگزیده ایم, ارتقاء آموزش عمومی در مباحث مربوط به دکوراسیون ( و کفپوش های ساختمانی ) می باشد.
      اگر علاقمند بودید, آدرس اینستاگرام ما پیوست است :
      https://www.instagram.com/behrooz_sarikhani/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.