برخی نکات درباره بازاریابی یک برند جدید

کار تیمی
2,071

برخی نکات درباره بازاریابی یک برند جدید

در هر کسب و کار ( از جمله دکوراسیون داخلی ساختمان ), دو گروه تامین کننده و فروش , دو بال پرواز آنند. تامین کننده میتواند شامل هم آنان گردد که تولید کننده یا دست اندرکار واردات اند. اما بدون فروش, هیچ کسب و کاری به سامان نمیرسد.


یکی از راههای فروش, از طریق نمایندگی هاست که معایب و محاسن خود را دارد !

از سوی دیگر در هر زمینه, کسانی هستند که همراه ریسک معین, گام نخست را برداشته یا بر میدارند. این گروه ممکن است در کار خود بکلی شکست خورده, یا به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. اما اغلب بازار را کسانی تشکیل میدهند که تنها در زمینه هائی حاضر به سرمایه گذاری اند که بقول معروف امتحانشان را در بازار پس داده باشند.

این گروه دوم میکوشند با برخی خلاقیت ها و ابتکارات, دست به نوآوری های معین در عرضه فلان محصول بزنند که فعلا بازار آن کالا را در انحصار نام خود دارند. از جمله این ابتکارات, راههائی برای تقلیل قیمت تمام شده آن کالا و عرضه آن با قیمت و . . . در بسته بندی مناسبتر است.

یکی از مهمترین راههای ورود به بازاری که فعلا در قبضه یک یا چند برند مشخص می باشد, بازاریابی مویرگی است. این نوع ورود به بازاری که فعلا در انحصار دیگری ( یا دیگران ) است, شبیه تلاش جوی های متعدد آبی می باشد که میخواهند از کنار و به تدریج, خود را قاطی جریان اصلی رود خروشانی نمایند که با سرعت در مسیر خود پیش میرود. این کار بویژه از طریق کار ” مویرگی ” در فروش, قابل انجام است.  

سفارشات بزرگتر زمانی اتفاق خواهد افتاد که موارد استفاده از ” برند جدید ” بشکل قابل توجهی زیاد شده, تعداد قابل توجهی از  کسانی که با موارد استفاده این برند مرتبط اند, از آن استفاده کرده و نام ” برند جدید ” را همه صنف مربوطه, حداقل شنیده باشند.

 در بازاریابی مویرگی, اگر اشکال ” کارت بخش کنی ” را کنار بگذاریم, در ویزیتوری حرفه ای بهتر است چندین تماس اولیه تنها از طریق همان ویزیتور معین انجام شود. ویزیت های دوم تا چندم, در صورت تبحر بازاریاب در ارتباط گیری نخست, میتواند تنها تلفنی باشد تا مشتری نه تنها نام ” برند جدید ” بلکه از آن مهمتر نام ویزیتور را نیز در خاطر بسپارد.

برای سایر ویزیتورها ممکن است این مرحله شامل حداقل یک تماس حضوری دیگر نیز گردد. بهر جهت پاسکاری زودتر از موعد تماس هر مشتری, ممکن است به از دست رفتن زمینه ارتباطی بیانجامد که ویزیتور برایش وقت گذاشته و زحمت کشیده است.

یکی از محاسن کار تیمی در فروش, امکان برنامه ریزی تماس دائم و دوره ای با کلیه مشتریان است. هر ویزیتور شاید تنها بتواند با آن تعداد ویزیت های قدیمی اش ارتباط خود را حفظ کند که به مشتری نسبتا مرتب بدل شده اند. اما در کار شرکتی, طبق برنامه منظم دوره ای کارمندان بخش فروش دفتر, مشتری هائی نیز که ارتباطشان باصطلاح پخته شده, اما هنوز خرید نکرده یا خریدهای گاه گداری دارند, تماسشان هرگز قطع نخواهد شد.


هر فروشنده به قطعه یک پازل می ماند که تنها در یک کار جمعی, نتیجه اش ملموس می گردد !

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره ” بازاریابی مویرگی ” اختصاص داشت. هر ” تامین کننده کالا ” ممکن است بجز پخش مویرگی به 2 روش دیگر یعنی ” فروش از طریق نمایندگی های محلی ” و ” فروش انحصاری ” نیز برند خود را به بازار عرضه کند.

علاوه بر 3 روش فروش فوق, روشهای خاص فروش به مصرف کننده نهائی هم هست که در واقع زیرمجموعه علم و هنر فروش ( از جمله در زمینه کلیه ملزمات دکوراسیون داخلی ساختمان ) بشمار میرود. ما و شما در آینده درباره هر یک از این موارد بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ما درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله بحث حیاتی فروش ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” دکوراسیون بهفرم ” همراه شود.

یکی از نیازمندیهای معمول در کارگاههای صنعتی, کشوهای ابزار است. ویدئو پیوست نمونه جالب نوآوری در ساخت و عرضه از این کشوهاست که در عین زیبائی, براحتی نظافت میشود. این کشو استحکام بسیار خوبی دارد و شاید از همه مهمتر استفاده حداکثری از تمام فضای مربوط به جعبه ایست که کشوها بر آن نصب هستند :

https://www.instagram.com/p/B8rSsVgnWAZ/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.