امید کسب و کارها به پیشرفت در واکسیناسیون ” کرونا “

سرعت واکسیاسیون کرونا در ایران
830

امید کسب و کارها به پیشرفت در واکسیناسیون ” کرونا “

شاید بعد فاجعه ” طاعون ” اپیدمی ” کرونا ” را بتوان ویرانگرترین بیماری دانست که علاوه بر جان تمام مردم دنیا, اقتصاد جهانی را نیز نزدیک 2 سال بشدت تحت تاثیر قرار داد. کسب و کارهای وطن ما ( منجمله زمینه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان ) نیز در دوسال اخیر از این بابت بسیار زیان دید.


گرچه با پیشرفت واکسیناسیون تبعات جانی ” کرونا ” قطعا کاهش خواهد یافت, اما بعید است آثار وخیم اقتصادی این بلای عالمگیر به این زودی از کشورها را آسوده بگذارد ! ؟

در مورد موانع همکاری جهانی برای مبارزه با این بلای عالمگیر, البته نقدهای جدی وجود دارد. اما با این وجود در مقایسه با اغلب بیماری های خطرناک, واکسن ” کرونا ” بسیار سریعتر از زمان معمول کشف شد و بسیج جهانی برای تولید این واکسن ها در بسیاری از کشورهای جهان, فوق العاده ارزشمند و مایه افتخار بشر آستانه قرن بیست و یک است.

ضمنا هرچند با تاخیر, اما بالاخره واکسیناسیون ” کرونا ” در کشور ما نیز ظاهرا به روال افتاده است. متن مفید و خواندنی پیوست حاصل گفتگوی ” خبرگزاری مهر” با معاونت خانم فرشته فزونی رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تغذیه مناسب قبل و بعد از واکسیناسیون کووید ۱۹ می باشد که ” خبرآنلاین ” بازنشر کرده است.


با سرعت گرفتن واکسیناسیون متولدین 1342 به قبل, بنظر میرسد واکسیناسیون ” کرونا ” در ایران نیز بالاخره روی روال افتاده است !

روح سخن ایشان آنست که آنچه بسیار اهمیت دارد و نباید هرگز از آن غفلت نمود, تامین شرایط جسمی و روحی لازم برای مقاومت بدن در برابر این بیماری اعجاب آور می باشد.

” . . .  زمان واکسیناسیون نباید ناشتا باشید . . . با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای و پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی می‌توانیم باعث ارتقای سلامت و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در زمان واکسیناسیون شویم و بروز علائم و عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را به حداقل رسانده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم . . . تاکید بر خواب کافی و استراحت در شب قبل از واکسیناسیون . . . مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید. تأمین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن کووید- ۱۹ بسیار مهم است . . . برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن، قبل و پس از واکسیناسیون از مصرف فست‌فودها، غذاهای چرب، سنگین، پرنمک و تنقلات شور و نوشیدنی‌های خیلی شیرین مذکور خودداری کنید . . . “


آنچه بسیار اهمیت دارد و نباید هرگز از آن غفلت نمود, تامین شرایط جسمی و روحی لازم برای مقاومت بدن در برابر این بیماری اعجاب آور می باشد.

” . . . نوشیدنی‌های شیرین مانند آب میوه‌هایی که دارای قند افزوده هستند و شربت‌های خیلی شیرین، نوشابه‌های گازدار و به طور کلی همه نوشیدنی‌های خیلی شیرین موجب تضعیف سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آن می‌شوند . . . مصرف غذاهای تازه و طبیعی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، ماهی‌های چرب، آجیل و مغز دانه‌ها به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند زیرا التهاب کمتری در بدن ایجاد می‌کند . . . بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، لازم است ماهانه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن (در مادران باردار دوز روزانه ۱۰۰۰و احد) مصرف شود . . . “

امیدواریم این آخرین یادداشت ” دکوراسیون بهفرم ” درباره این بیماری و تبعات جانی آن باشد. هرچند بعید است تبعات مالی این بلای عالمگیر به این زودی دست از سر اقتصاد جهان و ما برطرف گردد.

https://www.khabaronline.ir/news/1537693/%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A7-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%D9%86%D8%B2%D9%86%DB%8C%D8%AF

طولانی شدن ” کرونا ” و محدودیت های جدی مرتبط با آن, از جمله باعث مشکلات روحی بسیاری در مردم جهان گردید. یونیسف با انتشار این ویدئو کوتاه به خانواده ها راهنمائی میکند که چگونه در همین شرایط محدودیت ارتباطات اجتماعی,  برای خود و دیگران دلخوشی فراهم نمائیم :

چگونه حال خود و دیگران را در محدودیت های ناشی از ” کرونا ” خوب کنیم !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.