اهمیت توجه و دقت مصرف کنندگان در مسائل دکوراسیون داخلی ساختمان

آموزش فنی و حرفه ای
1,236

اهمیت توجه و دقت مصرف کنندگان در مسائل دکوراسیون داخلی ساختمان

ما پیش از این در ” دکوراسیون بهفرم ” ضمن یادداشتی به مسئولیت نهادهای عمومی ( نظیر اتحادیه صنوف و موسسه استاندارد ) پرداختیم که از جمله وظایفشان اعتمادسازی نسبت به کالاها و خدمات برای عموم مردم است. در اینجا میخواهیم در این باره گفتگو کنیم که مصرف کننده ملزومات گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان, در این زمینه ها نیاز به چقدر آگاهی و دقت دارد.


فروشنده ای موفق است که اطلاعات کافی در اختیار خریدار گذاشته و او را تا پایان راه و هنگام مصرف همراهی کند !

از جمله مواردی که اغلب مطرح میشود, مشکلاتی است که بجهت عدم دقت در انتخاب از جمله کالاهای در زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان , طراح یا مجری مناسب گریبانگیر مصرف کننده میگردد. هرچند این مسائل در حوزه وظایف و مسئولیتهای فروشنده, اتحادیه های صنوف مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان, وزارت های صنایع و بازرگانی, موسسه استاندارد و . . . محاکم دادگستری است, اما تجربه نشان میدهد که علاج واقعه را پیشتر باید کرد !

همین چند روز پیش بیننده محترمی ضمن تماس با ” دکوراسیون بهفرم ” , از مشکل کفپوش pvc منزلشان گفت که هنوز دو ماه از نصب آن نمیگذرد. ظاهرا تعجیل در انتخاب زمان ( نزدیکی تعطیلات نوروز ) و نصاب کم تجربه باعث مشکلاتی گردیده که هم ایشان و نصاب محترم را گرفتار کرده است.


بهترین زمان برای رفع اغلب مشکلاتات, قبل از اجراست !

خوشبختانه امروزه امکانات متعددی برای مطالعه و تحقیق درباره مسائل, کارها و اشخاص وجود دارد. سایت ” دکوراسیون بهفرم ” نیز می کوشد با ارائه اطلاعات جامع درباره کلیه مسائل مرتبط با دکوراسیون داخلی ساختمان, بسهم خود نقش مثبتی در ارتقاء سطح دانش عمومی در این زمینه ایفا نماید.

مقصود این نیست که اشخاص مبتدی یا کم تجربه حق کار و درآمد ندارند. اما هر کسی را بهر کاری ساخته اند و در چنین گرانی و محدودیت کالا, خریدار نیز باید بیشتر مراقب باشد و هر کار را به کاردان بسپارد. مسلما خطای اصلی مربوط به تولیدی, واردکننده, فروشنده و نصاب هر شاخه دکوراسیون داخلی ساختمان است که بدون توضیح کافی تنها در پی آنست که کالا یا خدمات خود را بفروشد. اما نه تنها انسانها اعضای یک پیکرند, بلکه هر گرفتاری نیز همه را درگیر میکند !

دانش آموزی که در امتحانات موفق نمیشود, آسیب دیده اصلی یک سال وقت, زحمت و سرمایه است. اما چه بهتر که پدر و مادر, مدیر و آموزگار, دوست و همکلاسی, بموقع متوجه مشکل شده و جلوی ضرر را هرچه زودتر بگیرند !

می گویند که هرچقدر بدهی, همانقدر آش خواهند داد!  اما درون این سخن, قدری نیز بی مسئولیتی نهفته است. مسلما هر کالا ( از جمله در هر شاخه دکوراسیون داخلی ساختمان ) و خدمات, بهائی دارد و نمیتوان با پول مس, طلا خرید!  اما سخن بر سر آنست که کسی خود را مغبون حس نکند. وقتی با مطالعه و دقت لازم, کالائی خریداری یا خدماتی انجام شود, هم مشتری, فروشنده و مجری نسبت به حاصل کار طبعا رضایت خواهند داشت.


هر رضایت و دلخوشی وقتی پایدار است که متکی بر بُرد- بُردِ همه طرفها باشد !

از اصطلاحات رایج در موقع خرید, آرزوی استفاده با دلِ خوش است. وقتی همه طرفهای یک معامله نسبت به آنچه  میخرند یا می فروشند آگاهی و شناخت کافی داشته باشند, هیچکس احساس نخواهد کرد که در این میانه زیان کرده است. با زیاده خواهی و نفع طلبی شخصی البته نمیتوان همیشه برنده شد, اما باختن واحساس زیان هم حال آدم را بد میکند !

یکی از ویژگیهای هر کار فنی ( از جمله در شاخه های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان ), پیچ و خمهای آنست که برای انجام نیاز به دانش و تجربه بسیار دارد. از خصوصیات اشخاص کم تجربه نیز آنست که معمولا کارها را دست کم گرفته و بهمین جهت ممکن است خود و دیگران را گرفتار کنند. بهمین جهت لازم است هر کارآموز که در آموزشگاه یا نزد استادکاری به کسب مهارت فنی مشغول است, مدتی را نیز صرف شاگردی و دستیاری نماید.

اما در شرایط حاضر بهتر است مصرف کننده هم احتیاط کرده و به صرف ادعا, هر کاری را بدست هر کس نسپارد. گاهی میتوان کاری جزئی ( چه نصب یا تعمیر ) را به یک مجری کم تجربه تر محول کرد. اما سپردن کاری بزرگ یا پیچیده ( آنهم بدون کمترین نظارت ) به چنین مجری, دور از حزم و احتیاط است.


بریدن این روبان شاید کار آسانی باشد, اما پیش نیازش چه بسیار دشواری و پیچ و خمهاست !

در پایان ضمن آرزوی رفع هرچه زودتر مشکل ” کرونا ” از دامن مردم و اقتصاد کشور, امیدواریم تا برچیده شدن این معضل جهانی همگی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام تمام داشته باشیم. آرزو می کنیم که این یادداشت ” دکوراسیون بهفرم ” و لینک های مرتبط نیز, برای عموم علاقمندان و دست اندرکاران شاخه های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان مفید بوده باشد.

ویدئو پیوست نمونه ابتکار عمل یک استادکار با تجربه تاسیسات را نمایش میدهد که چگونه با استفاده از کمترین امکانات و با هزینه ناچیز, لوله پلیکائی که از وسط آسیب دیده به راحتی ترمیم میکند :

https://www.instagram.com/p/CNVf1CsA0lI/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.